.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
روند ابتلای به کرونادر مازندران شتاب گرفت
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اظهار اینکه به دلیل بی توجهی به موارد بهداشتی روند ابتلا به بیماری کرونا شتاب گرفته است، گفت: رعایت نکردن موارد بهداشتی چرخه مهار را دچار اشکال کرد.

به گزارش شمال نیوز،  سیدعباس موسوی ظهر چهارشنبه در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینکه هنوز در پیک اول بیماری کرونا در استان قرار داریم، اظهار داشت: با بازگشایی مراکز و صنوف و از آنجایی که نتوانستیم تغییرات قابل ملاحظه‌ای در جامعه ایجاد کنیم، چرخه مهار بیماری دچار اشکال شد و با شروع و اوج گیری بیماری مواجه شدیم.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر شاهد بروز کرونا در برخی کانون‌ها و مناطق استان هستیم، افزود: همزمان با بازگشایی مراکز شاهد اوج گیری دوباره بیماری هستیم.

 

وی افزود: از زمانی که سالن‌های پذیرایی و مجالس بازگشایی شد روند شیوع بیشتر شد و در حال حاضر آمل، نوشهر و بهشهر و بابل در وضعیت قرمز قرار دارند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با عنوان اینکه برخی شهرها مانند قائمشهر و رامسر در لیست نارنجی هستند، گفت: مازندران یک کلانشهر محسوب می‌شود و به سرعت بیماری افزایش می‌یابد.

 

موسوی با تاکید براینکه باید تغییر رفتار جدی بین مردم ایجاد کنیم، یادآور شد: اگر نتوانیم تغییر رفتار داشته باشیم باید به اعمال محدودیت‌ها و قرنطینه بازگردیم.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر باید کارهای زیادی انجام دهیم تا بتوانیم روند بازگشت و نزولی بیماری را داشته باشیم و اگر ۷۰ تا ۸۰ درصد جامعه از ماسک استفاده کنند، تأثیر بسزایی خواهد داشت و در کنار ماسک زدن باید فاصله گذاری فیزیکی را نیز رعایت کنیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید برپرهیز از حضور در اجتماعات یادآور شد: ویروس قابل مشاهده نیست و با حضور در اجتماعات نسبت به پخش آن اقدام می‌شود.

 

وی رعایت بهداشت درست را امری مهم یادآور شد: در حال حاضر یکی از مهمترین رسالت‌ها در موج دوم جدید کرونا، رعایت اصول بهداشتی است است.

 

موسوی با اظهار اینکه در موج اول کشوری میزان درگیری استان با کرونا ۱۸ درصد بود، افزود: مجموعه عوامل استان و مردم در کاهش و مهار بیماری نقش آفرینی کردند..

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه حدود ۵۰۰ نفر بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند، افزود: روند ابتلای به بیماری رو به افزایش است.

 

وی با اظهار اینکه در حوزه اقدامات درمانی کارهای خوبی در استان صورت گرفته است، پلاسما درمانی و تأمین داروهای موردنیاز، اجرای ده‌ها پروژه پژوهشی را از کارها بیان کرد و گفت: از نظر اقلام حفاظتی و بهداشتی نیز وضعیت خوبی در حال حاضر داریم./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.06 seconds.