.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نجات از چوبه دار با گذشت اولیای دم
زندانی محکوم به قصاص نفس در آمل با گذشت اولیای دم از اعدام نجات یافت.

به گزارش شمال نیوز، حجت الاسلام اکبری رییس کل دادگستری مازندران ،گفت: با تلاش رییس زندان، اعضای شورای حل اختلاف مستقر در زندان و انجمن حمایت از زندانیان، فردی که به دلیل ارتکاب به قتل عمد در زندان آمل تحمل حبس می‌کرد، مورد عفو و بخشش اولیای دم قرار گرفت و به زندگی برگشت.

 

او با اشاره به آیات و روایات، گذشت خانواده مقتول و اولیاء دم را اقدام بسیار بزرگ خواند و افزود: در راستای اجرای منویات رییس قوه قضاییه مبنی بر گسترش صلح و سازش، دادگستری استان نیز از همه ظرفیت‌های موجود بویژه ظرفیت عالی شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش استفاده می‌کند.

 

حجت الاسلام اکبری با اشاره به حدیثی از حضرت علی (ع) که می‌فرماید «اگر کسی به شما بدی کرد شما چشم‌پوشی کنید و گذشت داشته باشید همان‌طور که دوست دارید دیگران هم نسبت به شما گذشت داشته باشند» بر گذشت و بخشش افراد جامعه نسبت به هم تأکید کرد و ادامه داد: ما در جامعه به گسترش فرهنگ گذشت و عفو بیشتر نیاز داریم و این اقدامات موجب می‌شود که فرهنگ عفو به عنوان یک سنت حسنه نهادینه گردد.

 

رییس کل دادگستری مازندران، افزود: قصاص، حق اولیای دم است، اما این بزرگواران، بخشش را انتخاب کردند تا ضمن نه گفتن به روحیه انتقام جویی، فرصتی برای اصلاح و بازسازی شخصیت قاتل فراهم کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.064 seconds.