.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
قاسمی :پرونده های کودک آزاری به صورت ویژه بررسی شود
مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران با تاکید برتوجه به حقوق کودکان اظهار داشت: باید پرونده های مربوط به کودک آزاری و همسرآزاری ویژه بررسی شود.

به گزارش شمال نیوز، سمیه قاسمی پیش ازظهر سه شنبه در جلسه کمیته کاری بانوان و خانواده در حوزه حقوق کودک اظهار داشت: باید پیگیری‌ها و دستورالعمل‌ها در حوزه مربوط به کودک و خانواده اثرگذار و تصمیم ساز باشد و نباید در اولویت‌های دست چندم و آخر قرار گیرد.

 

وی آموزش قضات کارآزموده را درباره حقوق و قوانین کودک و خانواده را مؤثر دانست و گفت: آموزش رمز موفقیت و ارتقای مهارت کودکان خواهد بود و لایه‌های سازمانی و اداری باید بحث آموزش را مدنظر قرار دهند زیرا پس از آموزش، نظارت‌ها اثرگذار خواهند بود.

 

حجت الاسلام مرتضی موسوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مازندران با تاکید برتوجه به حقوق کودکان اظهار داشت: با بیان اینکه دین مبین اسلام بیشترین توجه را به حقوق کودکان دارد، افزود: در اسلام تضییع حقوق کودکان منع شده است و باید این موارد را به دستگاه قضائی گزارش داد.

 

وی با اظهار اینکه تضییع حقوق کودکان امری مذموم در دین به شمار می‌رود، تصریح کرد: توجه ویژه به کودکان باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

 

وی عنوان کرد: بیشترین هجمه در جهان علیه کودکان بوده است و ورود فرهنگ بیگانه این قشر را بیشتر تهدید می‌کند و لازم است تا نهادهای مربوطه درباره احقاق حقوق کودکان تلاش بیشتری داشته باشد.

 

حجت الاسلام موسوی، بهره گیری از مجازات جایگزین حبس را درباره جرایم کودکان مهم برشمرد و گفت: آرای باید متناسب با وقوع جرم، شرایط و سن کودکان صادر شود.

 

معاون دادگستری مازندران با اشاره به کمبود کارشناس در دستگاه قضائی تصریح کرد: در بررسی پرونده اطفال باید جوانب متعددی از جمله نظرهای کارشناسان مورد بررسی قرار گیرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.186 seconds.