.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رییس «خانه صنعت مازندران :
حتی در شرایط دشوار نیز می‌توان برای توسعه صادرات، گام برداشت / بانک ها در خصوص سند واحدهای تولیدی مازندران به قانون تمکین نمی کنند
شمال نیوز : دکتر رضوی ، رییس خانه صمت مازندان گفت: در این شرایط همه باید با هم فکر کنیم و گام‌ها را به گونه‌ای برداریم که مسیر حرکت صنعت، معدن و تولید را هموارتر شود ....
حتی در شرایط دشوار نیز می‌توان برای توسعه صادرات، گام برداشت / بانک ها در خصوص سند واحدهای تولیدی مازندران به قانون تمکین نمی کنند

حتی در شرایط دشوار نیز می‌توان برای توسعه صادرات، گام برداشت

سید مجتبی رضوی در نشست با اصحاب رسانه به‌مناسبت فرارسیدن هفته صنعت و معدن، ضمن خیر مقدم به خبرنگاران، رسانه را راهگشای حرکت به سمت توسعه دانست  و همچنین روز ملی صنعت و معدن را به همه به‎ویژه فعالان عرصه تولید و همچنین به همه مردم استان تبریک گفت.
وی در ادامه گفت: بدون تردید و در شرایط پیش‌آمده، همه اذعان داریم که فعالان اقتصادی، این ژنرال‌های خط مقدم جبهه در مقابل دشمن، کلیدی‌ترین افرادی هستند که کشور و نظام می‌تواند بر روی کمک آنان حساب کند و هر کسی که بر سر راه این جهادگران، سنگ‌اندازی کند اگر مُغرض نباشد حتما آب به آسیاب دشمن می‌ریزد.

 

رییس خانه صمت مازندان گفت: در این شرایط همه باید با هم فکر کنیم و گام‌ها را به گونه‌ای برداریم که مسیر حرکت صنعت، معدن و تولید را هموارتر شود.

 

دکتر مجتبی رضوی با اشاره به حضور حدود سه ساله خود در خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: چند دستاورد بزرگ در این مدت توسط خانه کسب شد که حاصل همکاری و همراهی دوستانم بود ازجمله این‌که ضریب نفوذ خانه در تصمیم‌سازی‌های استانی افزایش داشت و ما در تمام کمیسیون‌های تخصصی و مسائل صنعتی، معدنی و امور اقتصادی حضور داریم و اعمال نظر می‌کنیم و خوشحالیم که مدیریت کلان استان نیز نظر خانه صمت را به‌عنوان یک نظر کارشناسی قبول دارد و از مشاوره ما استفاده می‌کند.

 

وی همچنین گفت: دومین دستاورد در این سه سال این بود که خانه صمت مازندران در شمار 5 استانی است که تفویض اختیارات به‌صورت پایلوتی در آن انجام گرفت، تفویض اختیاراتی از قبیل صدور جوار تأسیس، تشکیل جلسات کارگروه تخصصی ستاد تسهیل و نقش دبیر دومی ستاد تسهیل به عهده خانه صمت مازندران بود تا جایی‌که می‌توان گفت خانه، دبیرخانه اجرایی ستاد تسهیل است.
رضوی در ادامه افزود: سومین دستاورد ما نیز سیاست‌های رونق تولید و تسهیلاتی که در این بخش پرداخت می‌شود بود که با حضور جدی نمایندگان خانه صمت اجرایی و عملیاتی می‌‌شود.

 

رییس این تشکّل مهم درخصوص مشکل صدور سند در زمین‌های شهرک‌های صنعتی نیز گفت:  تولیدکنندگان در این بخش چند معارض دارند ازجمله اوقاف که برخی از اراضی شهرک‌های صنعتی، اوقافی است و باید تعیین تکلیف و رضایت اوقاف جلب شود.

 

وی در همین زمینه گفت: معارض و مدعی برخی دیگر از این اراضی در شهرک‌های صنعتی، اداره منابع طبیعی است که کار صدور سندها را به تأخیر می‌اندازد و سومین سدی که برای صدور این سندها وجود دارد بانک و بعد از آن هم اداره‌ ثبت است.

 

رضوی درخصوص مشکلات بانک توضیح داد: داستان از این قرار است که وقتی تسهیلاتی به یک واحد صنعتی پرداخت می‌شود، کل سند شهرک صنعتی به‌عنوان سند مشاع در اختیار اداره ثبت و بانک قرار می‌گیرد و زمانی‌که بانک‌ها سندی مشاع را در دست دارند، مثلا 200 هکتار از یک شهرک صنعتی در دست دارند که یک واحد برای تفکیک سند معرفی شد، پیش ازین‌که این واحد بتواند سند تک‌برگ بگیرد بانک‌ها دقیق می‌شوند و اگر ‌یکی از واحدها، تسهیلات را پرداخت نکرد و همین موضوع را بهانه می‌کنند و از صدور سند استنکاف می‌ورزند یا مسیر صدور سند را دچار مشکل می‌کنند.

 

وی به پیگیری‌های خانه اشاره و خاطرنشان کرد:  این موضوع بارها در جلسات شورای اداری و همچنین در جلسات شورای برنامه‌ریزی مطرح شد و خوشبختانه هم استاندار محترم و هم معاون اجرایی از اداره ثبت و بانک خواستند که به قانون تمکین کنند و کار تفکیک سند یک واحد تولیدی را منوط به تسویه حساب دیگر واحدها نکنند، اما متاسفانه همچنان شاهد خودداری بانک‌ها و اداره ثبت هستیم ضمن این‌که ما هم رایزنی لازم را انجام دادیم تا این مشکل زودتر حل شود.

 

سید مجتبی رضوی در ادامه به دو اقدام مهم خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران برای توسعه صادرات به دو جمهوری ازبکستان و داغستان اشاره و خاطرنشان کرد: در شهر تاشکند ازبکستان مکانی را مشخص کردیم با عنوان «خانه تجارت ایران و ازبکستان» و شرکتی را به نام «کاسپین تاش» نیز تشکیل دادیم که این شرکت درواقع مطالبات خانه صمت مازندران را نمایندگی می‌کند.

 

وی همچنین ادامه داد: ساختمانی سه طبقه را گرفتیم و مبله‌کردن آن را شروع کردیم و قرار است نمایشگاه دائمی کالاهای استانی و کشوری در جایی بسیار مناسب در قلب تاشکند مقابل سفارت روسیه و نزدیکی شعبه بانک صادرات جمهوری اسلامی ایران در تاشکند باشد.

 

رضوی در همین رابطه ادامه داد: در جمهوری داغستان هم برابر تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید، نظیر چنین کاری انجام دادیم و نماینده ما قرار شد قراردادی را تنظیم کند برای حضور نمایندگان جمهوری اسلامی ایران به جمهوری داغستان که من، مهندس خیریانپور و مهندس قوانلو باشیم.
رییس خانه صمت مازندران همچنین گفت: برای جمهوری داغستان نیز مکانی را تهیه کردیم که بزرگتر از تاشکند است و برنامه داریم  سفری زمینی با این جمهوری داشته باشیم تا ضمن تأمین و تجهیز امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزای در این مکان، قرار‌ملاقات و مذاکراتی ‌ با تجار آذری در جمهوری آدربایجان بگذاریم و در نهایت برنامه ما این است که در این سرای تجاری، فعالان اقتصادی ما حضور دائمی داشته باشند.

 

وی درخصوص انتخابات خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران که طی ماه‌های آتی برگزار می‌شود نیز گفت: انتخابات خانه هر سه سال است و مکانیسم آن نیز به این شکل است که  ابتدا رییس و هیأت مدیره انجمن‌های ما انجام می‌شود و در نهایت از بین رییس انجمن‌های همگن، رییس خانه انتخاب می‌شود.

 

رییس خانه صمت مازندران گفت: اگر موضوع کرونا جدی نشود و انتخابات هشت انجمن‌ تا مهرماه مشخص شود می‌توانیم امیدوار باشیم که انتخابات هیأت رییسه و رییس خانه صمت مازندران نیز انجام شود.

 

سید مجتبی رضوی درخصوص جایگاه خانه صمت مازندران گفت: ما از نظر صدور جواز تأسیس در کشور، رتبه ششم را داریم و از نظر صدور پروانه بهره‌برداری نیز رتبه هشتم کشوری را داریم و این رتبه‌ها از این منظر حائز اهمیت بسیار است که می‌دانیم مازندران استانی صنعتی نیست.

 

وی درخصوص واحدهای آسیب‌دیده از کرونا نیز گفت: واحدی که کرونا تأثیری چون مرگ بر روی آنان داشته باشد نداشتیم اما واحدهایی که آسیب‌های سنگین دیدند، زیادند به‌عنوان مثال واحدهایی‌که چک‌های خود را نتوانستند از مشتریان وصول کنند و خودشان نیز برای پرداخت مطالبات خود دچار مشکل شدند و یک تعدادی از واحدها نیز از نظر درآمدی آسیب دیدند اما واحدی که به خاطر کرونا تعطیل شده باشد، نداشتیم.

 

وی در پایان یادآور شد: ایجاد سرای تجاری و توسعه صادرات به کشورهای حوزه سی آی اس در شرایط تحریمی شدید، کار آسانی نبوده است اما باور ما این است که در سخت‌ترین شرایط هم می‌شود چند گام برداشت و اتفاقاً دولت نیز در این بخش‌ها باید تمکین کند و سیاست‌های صادراتی ما را بپذیرد چون در حال حاضر سیاست‌های صادراتی دولت در حال حاضر فشل است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.106 seconds.