.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
«جماران» محلی برای بازگشت «کاکا»
شهید مازندرانی که در دیدار با امام (ره) متحول شد
كلام امام و حتّی نگاه امام تأثیر شگرفی در وجود شهید «كاكا» گذاشت. پس از مراجعت به بابل بلافاصله همه نوارها، عكس‌ها و ابزاری كه بوی نفاق می‌داد را در حیاط خانه آتش زد و در اولین فرصت به مسجد گلشن رفته، به خیل عاشقان امام پیوست.

به گزارش شمال نیوز، سردار شهید «احمد كاكا» سال 1337 در بابل دیده به جهان گشود. از آنجا كه در خانواده‌ای كارگر بزرگ شده بود از همان كودكی با رنج و سختی آشنا شد به همين خاطر نتوانست درسش را ادامه بدهد و در يكی از كارگاه‌ها مشغول به كار شد.

در سال‌های 57-1356 به خدمت سربازی پرداخت و در همان زمان به فرمان امام از پادگان فرار كرد و در مبارزات آن روزهای حساس شركت داشت. پس از اینكه به بابل بازگشت از طریق برخی دوستان كه افكار انحرافی داشتند به افكار آنان نزدیك شد اما یك اتفاق مهم مسیر زندگی اش را به صراط مستقیم تغییر داد.

 

شهیدی که در دیدار با امام (ره) متحول شد / «جماران» محلی برای بازگشت «کاکا»



برادر شهید:

قاسم روایت می‌کند: می‌خواستم به جماران بروم تا امام را از نزدیك ببینم و از احمد خواستم كه چون تهران را خوب بلد است به عنوان همراه بیاید. او ابتداء سرباز زند ولی با اصرار من رهسپار تهران شدیم. وقتی كه به جماران رفتیم، امام درباره منافقان سخن می‌گفت. در میان بیاناتش سه بار تأكید كرد: «پس كی می‌خواهید به راه راست برگردید؟»
احمد می‌گفت: «من احساس كردم هر سه بار امام این حرف‌ها را به من می‌گوید. آن روز نقطه شروع و برگشت من شد.»

كلام امام و حتّی نگاه امام تأثیر شگرفی در وجود شهید كاكا گذاشت. پس از مراجعت بلافاصله همه نوارها، عكس‌ها و ابزاری كه بوی نفاق می‌داد را در حیاط خانه آتش زد و در اولین فرصت به مسجد گلشن رفته، به خیل عاشقان امام پیوست.

ابتدا در كمیته انقلاب اسلامی مشغول شد و پس از آن به عضویت سپاه پاسداران درآمد. او عقیده داشت كه آمدن او به سپاه، فقط به خاطر علاقه ویژه امام به سپاه بود. او می‌خواست در جایی خدمت كند كه از نظر رهبرش بهترین جا باشد. با آغاز جنگ تحمیلی رهسپار جبهه شد و در حماسه‌های مختلفی حضور داشت.

سردار شهید «كاكا» فردی خوشرو، زودجوش و بسیار عاطفی بود. هم‌رزمانش فوق العاده دوستش می‌داشتند. دید وسیع از مسایل سیاسی و تحلیل درست اتّفاقات و اطّلاعات خوبی كه از موضوعات اسلامی داشت باعث شده بود كه در مواجهه با مخالفان منطقی برخورد كند و سعی داشت با ارائه دلایل قوی آنها را قانع كند آخرین بار به همراه پدرش به جبهه رفت. وقتی عملیات می‌خواست شروع بشود، از آنجا كه مسئولیت جمعی از رزمندگان را به عهده داشت به سجده افتاد تا از خدا تقاضای پیروزی كند. در این لحظه گروهانی در پشت سر او به سجده افتادند و به او اقتدا كردند.

سرانجام در 11/8/1361 در منطقه عین خوش در عملیات محرم بر اثر اصابت تیر مستقیم دشمن به قلب پاكش به خیل شهیدان وطن پیوست و پیكر مطهرش در آرامگاه گله محله آرام گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.126 seconds.