.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
بهترین خوردنی‌ها برای از بین بردن استرس
واقعا در دنیای پرتنش امروز، کسی هست که از استرس در امان باشد؟

به گزارش شمال نیوز، کارشناسان معتقدند که یک رژیم غذایی تحریک کننده و نامنظم و آشفته در واقع پیش فاکتوری برای بروز استرس است که معمولا شامل مصرف چای و میان وعده‌ها به طور مکرر و نامنظم است، اما با دنبال کردن یک رژیم غذایی منظم و همچنین انتخاب خوردنی‌هایی مناسب می‌توان تا حد امکان استرس روزانه را از خود دور نگهداشت.

 در سایت تغذیه هول فود کاتولوگ به فهرستی از مواد غذایی اشاره شده که تاثیر بسزایی در دور کردن استرس دارند و یا به عبارتی آرامش بخش هستند.

ـ اولین خوردنی استرس‌زا در این فهرست، «ماست» است.

ماست به ویژه‌ برای فصل تابستان مفید است، چون سبک بوده و هضم آن هم آسان است. دکتر شیفا شارما، متخصص تناسب اندام در هند در این باره می‌گوید: ماست یا هر محصول لبنی دیگر، غنی از ماده‌ای به نام تیروسین است که میزان سروتونین را در مغز افزایش می‌دهد. به بیانی دیگر، پروتئین‌ها در محصولات لبنی مقدار سروتونین را که نوروهورمونی در مغز است، افزایش می‌دهند و در نتیجه استرس اعصاب را کاهش داده و شما را آرام می سازد.

ـ خوردنی بعدی برای از بین بردن استرس، «شکلات تلخ» است.

پزشکان می گویند: مصرف شکلات تلخ از مقدار هورمون استرس می‌کاهد و سایر آشفتگی‌های بیوشیمیایی مرتبط با استرس را متعادل می‌سازد.

ـ مرکبات هم خوردنی‌های مناسبی هستند برای برطرف کردن استرس

میوه‌ها حاوی قند طبیعی هستند که ذهن را از استرس خالی می‌سازند و مرکبات و میوه‌های تابستانی تاثیر بیشتری در این زمینه دارند.

ـ خوردنی ضد استرس بعدی «بادام درختی» است.

بادام سرشار از ویتامین «B2» و ویتامین «E»، منیزیم و روی است. ویتامین‌های B و منیزیم تاثیر بسزایی در تولید سروتونین دارند که خلق انسان را تنظیم می‌کنند و استرس را تسکین می‌دهند. روی هم می‌تواند با برخی از اثرات منفی استرس مقابله کند و ویتامین E هم به عنوان یک آنتی اکسیدان مولکول‌های رادیکال آزاد را که با استرس و بیماری قلبی مرتبط هستند، نابود می‌سازد.

ـ گزینه بعدی «چای»است.

چای سیاه ضمن کنترل کالری‌ها، خلق و خوی شما را بهبود می‌بخشدو چای بابونه، چای یاسمن و سایر چای‌های گیاهی تاثیر شگفت انگیزی روی بدن شما دارند و می‌توانند مثل یک داروی مسکن عمل کنند.

ـ ماهی هم جزو خوراکی‌های ضد استرس و آرامش بخش است.

«ماهی» منبع غنی از چربی‌های امگا ــ 3 است و حاوی ویتامین‌های گروه B به ویژه‌ B6 و B12 است که برای مقابله با استرس مفید هستند. در واقع ویتامین B12 یکی از مهمترین مکمل‌ها برای ساخت سروتونین به عنوان هورمون شادی در مغز است و کمبود ویتامین B12 می‌تواند سبب افسردگی شود.[نکته بهداشتی روز: نیاز به ویتامین B12 ]

ـ «کلم بروکلی» یکی دیگر از خوردنی‌های مفید برای مقابله با استرس است

کلم بروکلی وقتی به پاستا، برنج و یا سالاد افزوده می‌شود، تاثیر معجزه آسایی در ایجاد شادی در شما اعمال می‌کند. کلم بروکلی هم سرشار از ویتامین‌های گروه B شامل اسید فولیک است که به کاهش ترس، اضطراب و نگرانی استرس و حتی افسردگی کمک می‌کند. فیبر موجود در این سبزی نیز برای مقابله با یبوست و سندرم روده ترکیب‌پذیر مفید است که این سندرم در واقع حاصل استرس بلند مدت است.

ـ آخرین ماده معجزه آسا در کاهش استرس «سیر» است.

سیر برای آرام کردن تنش و استرس و نیز کاهش گلوکز خون مفید است. سیر سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است و این مواد در مقابله با استرس بسیار مفید هستند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.025 seconds.