.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دریا با کسی شوخی ندارد
شمال نیوز: ۱۰۹ نفر پارسال در دریا، رودخانه، استخر و کانال‌های آبی مازندران غرق شدند.
 دریا با کسی شوخی ندارد

به گزارش شمال نیوز،دکتر علی عباسی مدیر کل پزشکی قانونی مازندران گفت: ۱۰۹ نفر پارسال در دریا، رودخانه، استخر و کانال‌های آبی مازندران غرق شدند که ۹۵ نفر مرد و بقیه زن بودند.

وی افزود: از این تعداد افراد غرق شده ۶۲ نفر در دریا، ۳۳ نفر در رودخانه، ۲ نفر در استخر شنا، ۴ نفر در دریاچه مصنوعی و سد، ۴ نفر در کانال آب، ۳ نفر هم سایر مکان‌ها و یک نفر هم در استخر کشاورزی هستند.

مدیر کل پزشکی قانونی مازندران با توصیه‌هایی برای پیشگیری از غرق‌شدگی در دریا، رودخانه‌ها، استخر گفت: آشنایی با فنون اولیه شنا، آشنایی با محدودیت‌ها و رعایت آن‌ها از ابتدایی‌ترین الزامات قبل از شنا است.

دکتر عباسی افزود: اطلاع از وضعیت عمق آب قبل از تصمیم به شیرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است، چرا که شیرجه در آب‌های کم عمق خطر ضربه به سر و نیز شکستگی گردن را به دنبال دارد.

وی افزود: ورود به آب‌های عمیق برای مبتدیان، خطر غرق شدگی را افزایش می‌دهد.

 

راهکار‌هایی برای اینکه غرق نشوید
مدیرکل پزشکی قانونی مازندران گفت: بررسی دمای آب نیز ضروری است، به عنوان مثال اگر مدت زیادی در آفتاب ماندید، از وارد شدن ناگهانی به آب سرد خودداری کنید، علت این توصیه پیشگیری از شوک دمایی است.

دکتر عباسی افزود: به تدریج وارد آب شوید یا ابتدا گردنتان، بعد شکم و قفسه سینه را خیس کنید.

وی گفت: به هیچ وجه تنها و در محیط‌هایی که نجات غریق وجود ندارد، شنا نکنید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه افراد در آب و موقع شنا شوخی‌های خطرناک نکنند، افزود: پس از مصرف دارو‌هایی که سبب خواب آلودگی یا شل شدن عضلات می‌شوند، شنا نکنید.

وی گفت: به هیچ وجه تشت‌های آب و لگن‌ها و یا حوضچه‌های کوچک آب را در جایی که کودک خردسال وجود دارد، بدون توجه رها نکنید.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: در حمام و حین استفاده از وان مراقب کودکان و سالمندان باشید.

وی گفت: توانایی خود را در شناکردن بیش از حد در نظر نگیرید و یک سوم قربانی‌های غرق شدگی با فن شنا به طور کامل آشنا بودند.

دکتر عباسی افزود: در صورت مواجه با یک غریق، اگر با فن نجات غریق آشنا نیستید، سعی کنید فقط با استفاده از چوب یا طناب یا جلیقه نجات و یا تشکیل زنجیره انسانی به وی کمک کنید.

وی گفت: برای نجات یک غریق اول امنیت خود را در نظر بگیرید و از پشت به غریق نزدیک شوید و از او بخواهید تقلا نکند.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: پس از رساندن غریق به ساحل، سریع با اورژانس تماس بگیرید و مراقب شکستگی‌های گردن باشید.

دکتر عباسی گفت: بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام بسیار خطرناک و عمیق هستند به نحوی که فرد بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب می‌شود، بنابراین توصیه می‌کنیم بدون اطلاع از وضعیت رودخانه هرگز برای شنا در آن اقدام نکنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.091 seconds.