.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
به میزبانی استان مازندران ؛ + مشروح
نخستین همایش مجازی تاب‌آوری در صنعت برق کشور برگزار شد
شمال نیوز : در این کنفرانس که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد ۲۴۷ مقاله ارائه شد که از این تعداد ۲۱۰ مقاله توانستند به دبیرخانه همایش برای داوری راه یابند ....

شمال نیوز : نخستین همایش مجازی تاب‌آوری در صنعت برق کشور که به میزبانی مازندران برگزار شد، با راهیابی ۲۱۰ مقاله به کار خود پایان داد.

به گزارش شمال نیوز، نخستین همایش تاب آوری در صنعت برق کشور به میزبانی استان مازندران و به مدت ۲ روز  (یکشنبه و دوشنبه )در شهر ساری برگزار شد.

در این کنفرانس که به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی برگزار شد ۲۴۷ مقاله ارائه شد که از این تعداد ۲۱۰ مقاله توانستند به دبیرخانه همایش برای داوری راه یابند.

برگزاری کنفرانس

از این تعداد نیز ۱۰۷ مقاله در حوزه اصلاح شبکه توزیع ، مقاوم سازی ، کاهش آسیب پذیری و الگوی مصرف پذیرفته شد که ۴۵ مقاله به صورت شفاهی (به دلیل غیر حضوری بودن همایش) و ۶۲ مورد به صورت پوستر ارائه شد.

همچنین ۲۵ کارگاه آموزشی به نخستین دوره از همایش مجازی تاب آوری در صنعت برق پیشنهاد و ارسال شد که ۹ مورد پذیرفته و برگزار شد.

رونمایی از هفت کتاب در حوزه تاب آوری صنعت برق از جمله رویدادهای همایش ۲ روزه صنعت برق در کشور بود.

 

تاب‌آوری ملت ایران دشمن را پشیمان خواهد کرد

 

رییس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه ملت ایران در برابر هیچ تهدیدی سر خم نمی‌کند، تاکید کرد: دشمن از سرمایه‌گذاری روی تاب‌آوری ملت ایران پشیمان خواهد شد.

سردار غلامرضا جلالی روز دوشنبه در نخستین کنفرانس مجازی تاب آوری در صنعت برق که در مازندران برگزار شد، گفت: دشمن به شدت بر شکاف میان نظام و مردم و آسیب به زیرساخت های اقتصادی ، خدماتی و فکری کشور سرمایه گذاری کرده است.

وی ترور شخصیت های کشور همچون سردار قاسم سلیمانی ، تحریم های اقتصادی ، تبلیغات تخریبی گسترده ، محرومیت مردم ایران از امکانات و تکنولوژی روز را چهره واقعی سرمایه گذاری دشمن عنوان کرد و افزود: اما دراین سرمایه گذاری اشتباهات محاسباتی وجود دارد که یکی از آنها اعتقاد و ایمان مردم به انقلاب اسلامی است.

رییس سازمان پدافند غیرعامل با تاکید بر اینکه مهم ترین مولفه قدرت کشور مردم هستند ، افزود: با وجود اینکه دشمن این مسئله را به خوبی می داند اما تصورش از ارتباط مردم با انقلاب و نظام اشتباه محاسبات بزرگی است.

سردار جلالی با بیان اینکه ناامید سازی یا رواج ناامیدی در میان مردم از اولویت اصلی دشمن در مقابله با انقلاب است گفت: خوشبختانه مسئولان و دلسوزان نظام با همراهی مردم همواره بیگانگان را نا امید کردند.

هدف پدافند غیر عامل پشیمان‌سازی دشمن است

رییس پدافند غیر عامل کشور با بیان اینکه پدافند غیر عامل باید آسیب‌پذیری زیرساخت‌ها را به حداقل برساند گفت: هدف پدافند غیرعامل باید افزایش تاب‌آوری و پشیمان سازی دشمن باشد.

جلالی ادامه داد: دشمن به شدت به دنبال تضعیف زیرساخت های کشور و استفاده از آن برای پمپاژ ناامیدی است که این مسئله را به وضوح در مسئله کرونا و تبلیغات گسترده غربی ها برای ناکارامدی نظام خدمات پزشکی کشور شاهد بودیم.

به گفته او همراهی خوب مردم در کنار اقدامات مناسب مسئولان سلامت ، دولت و نیروهای مسلح بار دیگر دشمنان را از رسیدن به خواست قلبی خود مایوس گذاشت.

رییس سازمان پدافند غیر عامل با بیان اینکه کشور ما هیچ تجربه ای در مقابله با بحران های بیولوژیکی و تبعات ان نداشت، افزود: اما عملکرد ما به گونه ای بود که اکنون دنیا در حال الگوبرداری از ما است.

جلالی همچنین به تقویت زیرساخت‌های حوزه انرژی و نیازهای اساسی و خدماتی کشوراشاره کرد و گفت: باید این زیرساخت ها به گونه ای اصلاح شوند که کمترین میزان آسیب و خسارات را در صورت بحران ها شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه زیرساخت هرکشور بخشی از قدرت مقابله ان با بحران ها و تهدیدها است، افزود: کاهش اسیب پذیری در نفس خود به معنای افزایش قدرت و تاب آوری است.

 

«تابستان بدون خاموشی» برنامه توانیر است

 معاون هماهنگی توزیع توانیر، گذر ازتابستان بدون اعمال خاموشی را مهمترین برنامه توانیر در حوزه مدیریت مصرف برق در سال جاری بیان کرد.

غلامحسین رخشانی مهر با بیان اینکه آمادگی برای ارائه برنامه‌های جامع‌تر و کامل‌تر در حوزه صنعت برق داریم، گفت: اجرای برنامه صفر ۹۹ مهمترین طرح در دست اقدام است.

وی با اظهار اینکه مشترکان برق، بازیگران اصلی طرح صفر ۹۹ هستند، خواستار همکاری مشترکان برای مدیریت و کاهش مصرف برق شد و گفت: امیدواریم سالی بدون خاموشی برق را در کشور داشته باشیم.

وی عنوان کرد: سال بدون خاموشی برق با داشتن شبکه پایدار و مطمئن از برنامه‌های سال جاری بوده و برای تحقق این هدف، تاب آوری در صنعت برق مسئله‌ای مهم است و باید ارزیابی‌های ما از مستحکم سازی شبکه برق دقیق و منطقی باشد.

رخشانی مهر با اظهار اینکه هوشمندسازی به تاب آوری شبکه‌های برق و مستحکم سازی کمک می‌کند، افزود: اگر هوشمندسازی را صرفاً اتوماسیون ترجمه کنیم در صورت وقوع حادثه دچار صدمه خواهد شود اما اگر به مفهوم استاندارد درنظر گیریم، اتفاقات خوبی در حوزه مستحکم سازی رخ خواهد داد.

معاون هماهنگی توزیع توانیر به حادثه برف سال گذشته در استان گیلان اشاره کرد و گفت: ما نیاز داریم علاوه بر ایجاد زیرساخت و استحکام شبکه، به حوزه بازیابی و دوام شبکه‌ها و هوشمندسازی توجه کنیم.

رخشانی یادآور شد: در سال گذشته برنامه‌هایی برای هوشمندسازی شبکه برق و تحول دیجیتال در کشور آغاز شده است و تاب آوری در برنامه‌های تحول دیجیتال نقش مهمی دارد و هوشمند سازی سبب ارتقای تاب آوری خواهد شد.

وی افزود: تاب آوری میزان دوام شبکه‌ها برابر حوادث است و مسلح سازی و دوام شبکه در این طرح امری مهم به شمار می‌رود.

رخشانی مهر با بیان اینکه ارزیابی درستی از تاب آوری شبکه‌ها نداریم، گفت: هوشمندسازی و اتوماسیون می‌تواند شدت حادثه را کاهش دهد.


پیک مصرف برق در کشور از ۵۳ هزار مگاوات گذشت

سخنگوی صنعت برق کشور در این همایش گفت: پیک مصرف برق کشور در روز گذشته از مرز ۵۳ هزار مگاوات گذشت که بسیار زودهنگام و کم سابقه بوده است.

مصطفی رجبی مشهدی افزود: روز گذشته پیک مصرف شبکه سراسری برق به ۵۳ هزار و ۴۹۹ مگاوات رسید که در نوع خود کم سابقه بوده است.

وی با اظهار اینکه پیک مصرف برق در کشور کم سابقه بوده است، افزود: هیچگاه شاهد شروع زودهنگام برای افزایش مصرف برق در کشور نبودیم و میزان مصرف ۱۲.۸ درصد نسبت به قبل افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این درحالی که طبق اطلاعات کسب شده در اکثر کشورها، به دلیل شیوع کرونا و رکود اقتصادی با کاهش ۲۰ درصدی مصرف برق مواجه بودند ولی در کشور ما شاهد رشد کم سابقه مصرف برق هستیم.

رجبی خواستار اعمال اقدامات مدیریت مصرف برق شد و باتاکید برتوجه به تاب آوری در صنعت برق افزود: به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در صنعت برق، در حال حاضر این سرمایه گذاری ها به دلیل تغییر شرایط اقلیم دچار مسائل و تهدیدهایی شده است.

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: طی ۱۵ سال گذشته ۴۵ مورد سقوط دکل برق را شاهد بودیم و این اتفاقات در حوزه توزیع نیز زیاد رخ داده است.

وی با بیان اینکه در حوزه انتقال برق با افزایش حوزه آسیب پذیری مواجه هستیم، گفت: اعمال خاموشی‌ها تأثیر زیادی در مصرف برق دارد و باید نسبت به حوادثی که آسیب می‌زند، ارزیابی دقیق داشته باشیم.

رجبی یادآور شد: با قطع برق، دقایقی شبکه‌های مخابراتی نیز مختلف می‌شود بنابراین در حوزه تاب آوری باید برنامه مدیریت تاب آوری در سیستم را مدنظر قرار دهیم و این برنامه‌ها شامل برنامه‌های جامع مدیریتی و پروژه‌های عمرانی است.

مازندران استانی با بحران های چهار فصل

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای مازندران و گلستان روز دوشنبه در آیین اختتامیه همایش اظهار داشت: مازندران از جمله استانهای کشور است که در هر چهار فصل با بحران ها و بلایای طبیعی تهدید می شود.

حسین افضلی باد ، باران ، توفان ، برف و رانش زمین و ریزش کوه را از مهم‌ترین مخاطرات طبیعی در صنعت برق مازندران عنوان کرد و گفت: حتی گرما و افزایش چند برابری مصرف نیز به نوعی تهدید برای تاب آوری شبکه انرژی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه استان مازندران همواره به اصلاح شبکه و خدمات بخش توزیع برق نیاز دارد افزود: هر ساله میلیارد ها تومان برای اصلاح و افزایش تاب آوری صنعت برق هزینه می شود که سرمایه گذاری بیشتر در این استان را ضروری می کند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به ارائه خدمات به جمعیت بزرگی از کشور به دلیل گردشگر پذیر بودن استان گفت: حجم سرمایه گذاری در صنعت برق مازندران با خدمات ان همخوانی ندارد و باید ارتقا یابد.

وی حضور بیشتر متخصصان در ارائه مشاوره های مطلوب و دقیق تر را الزامی عنوان کرد و گفت: اتفاقاتی همچون همایش تاب آوری می تواند محل مناسبی جهت تبادل نظرات و ارائه راهکارهای بهتر باشد.

اصلاح ۴۰۰ کیلومتر از شبکه توزیع مازندران

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت: شبکه های برق در معرض انواع حوادث و بلایای طبیعی قرار دارند که کاهش آسیب پذیری مهم ترین وظیفه در این صنعت است.

رضا غفاری ماهیت صنعت برق را مدیریتی بحرانی دانست و افزود : در دنیا ۴۰ حادثه طبیعی شناخته شده که ۳۱ مورد آن در کشور ما اتفاق افتاده در سالهای اخیر به علت تغییرات آب و هوایی ، حوادث و بلایای طبیعی گوناگونی همچون سیل ، زلزله ، طوفان ، رانش زمین و برف  در مازندران رخ داده و استان ما را جز استانهای حادثه خیز و بحرانی تبدیل کرده است .

وی خاطرنشان کرد : بر همین اساس برای مقاوم سازی شبکه های فشار متوسط این شرکت ، در سال گذشته ۹۹ مانور عملیاتی جهادی در مجموعه این شرکت برگزار و حدود ۴۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط مقاوم سازی شده است .

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران گفت : در سال گذشته ۱۳ مانور استانی ، ۱۷ مانور معین و ۶۹ مانور داخلی برگزار و ۷۳۲ اکیپ عملیاتی در میدان عمل حضور پیدا کردند .

وی انرژی الکتریکی را اصلی ترین و ضروری ترین عامل زیربنایی در ایجاد راهبرد و توسعه صنایع و زیر ساخت ها در یک کشور دانست بطوریکه مصرف آن یکی از معیارهای مناسب به منظور تعیین سطح پیشرفت و کیفیت زندگی و رفاه مردم یک کشور شناخته می شود .

گفتنی است ؛ نخستین همایش تاب آوری در صنعت برق کشور عصر دوشنبه در ساری به کار خود پایان داد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.258 seconds.