.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اختصاص ۱۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به گردشگری مازندران
استاندار مازندران توسعه استان را در گرو گردشگری دانست و گفت که برای توسعه و بهره‌برداری از طرح‌های نیمه‌تمام گردشگری استان بیش از یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار و تسهیلات در نظر گرفته شده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان افزود که این مبغ برای تکمیل پروژه های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد در نظر گرفته شده است که موجب اشتغال و جذب بیشتر گردشگر می شود.

وی با اعلام این که تکمیل طرح های نیمه تمام اولویت اصلی بخش گردشگری است ، افزود : برنامه های عملیاتی و زمان بندی  شده پیرامون جهش تولید با افق ۱۴۰۰ در چهار بخش صنعت و معدن و تجارت، ‌کشاورزی (شیلات و منابع طبیعی) و گردشگری در مازندران اجرایی می شود.

استاندار مازندران ادامه داد : در حوزه گردشگری اولویت های اصلی ما بازگشت به دوران قبل از کرونا است و با توجه به خسارات فراوان وارد شده به حوزه گردشگری می بایست با نگاه حفظ وضع موجود و ارتقاء به نقطه مطلوب برسیم.

وی با اعلام این که تحقق برنامه احیا و بازگشت گردشگری به شرایط مطلوب در چند بخش پیش بینی شده است، گفت : برون سپاری و واگذاری اماکن گردشگری به بخش خصوصی برای اماکنی که قابلیت واگذاری دارند، از جمله این برنامه هاست.مکان هایی به این منظور پیش بینی شده است لیکن اعتقاد داریم که مکان های بیشتری برای واگذاری در این حوزه به بخش خصوصی وجود دارد.

حسین زادگان صنایع دستی و ایجاد بازار برای فروش این محصول را یکی دیگر از ظرفیت ها و برنامه های بخش گردشگری برشمرد و اظهار داشت : در همین راستا ضرورت دارد از ظرفیت‌های موجود دستگاه های اجرایی و شهرداری ها جهت استقرار کیوسک های صنایع دستی در سطح شهر و پارک ها و اماکن گردشگری به صورت بهینه استفاده  شود تا شاهد رونق مناسب در خرید و فروش محصولات صنایع  دستی و افزایش بازار فروش باشیم و استفاده از سامانه های فروش در فضای مجازی و سایبری نیز امکان دیگری برای بازار این محصولات بشمار می آید.

وی افزود : در حوزه کشاورزی ؛ نظیر زارعت، باغبانی، شیلات و منابع طبیعی و ... شرایطی تعیین شده، هدف گذاری کمی صورت گرفته و تسهیلات برای دست یابی به این اهداف تامین شده است.

استاندار مازندران اظهار کرد: پیش بینی شده میانگین رشد ۶ الی هفت درصدی در محصولات مجموعه بخش کشاورزی را شاهد باشیم و از دستگاه ها برای این که این اهداف قابل تحقق باشد خواستیم تا برنامه عملیاتی خود را بیاورند که ارایه نمودند.

حسین زادگان ادامه داد: هدف اصلی، استفاده از ظرفیت های بالقوه موجود در استان از جمله زمین های مرغوب، دانش کافی دانشگاهی و مردمی است که به نظر می رسد قابل تحقق باشد.

وی با بیان این که بسیاری از این برنامه ها با مشارکت مردم قابل تحقق است، اظهار داشت : ۵۰ درصد تولیدات صنایع سلولزی در مازندران صورت می گیرد لذا برای افزایش بهره وری باید به سمت زراعت چوب و حفظ جنگل ها حرکت کنیم و بحمدالله هم زمین ها و دانش فنی و گونه های سریع الرشد که آسیبی به محیط زیست ما نزند موجود است.

استاندار، افزود: در بخش صادرات،  صنعت و معدن هدف گذاری خوبی صورت گرفته است که لازم است تمامی دستگاه های اجرایی در راستای اجرای برنامه های عملیاتی  برای تحقق جهش تولید پای کار بیایند.

حسین زادگان با اشاره به این که افزایش بهره وری و تولید باید مبنای پروژه های جهش تولید قرار گیرد، گفت : این پروژه ها باید مبتنی بر سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باشد. اشتغال زایی و محرومیت زدایی مبتنی بر جهش تولید بعنوان  اولویت مهم و اصلی در اجرای پروژه های سال ۹۹ باشد.  


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.174 seconds.