.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مفتح: برکناری وزیر صمت در این مقطع لازم بود
محمدصادق مفتح با بیان اینکه در بررسی عملکرد وزارت صمت هم در زمینه صنعت که مشخص ترین بخش آن خودرو است و هم در زمینه فولاد، ضعف‌های جدی وجود دارد، گفت: حتی حامیان دولت هم به ضعف‌های آشکار وزارت صمت اذعان داشتند.

 

به گزارش شمال نیوز، محمد صادق مفتح معاون وزیر اسبق صمت در گفتگو با «نود اقتصادی» در خصوص دلایل برکناری وزیر صمت اظهار کرد: همانطور که در نامه دفتر آقای رئیس جمهور هم آمده بود، برکناری آقای رحمانی فقط به یک موضوع تفکیک وزارتخانه ربط نداشته است. مگر ایشان چه نفوذی در مجلس دارد که رای نیاوردن یک طرح به پای ضعف ایشان نوشته شود؟ مجلس یک نهاد مستقل است و طبیعتا نمی‌توان به این شکل آن را تحت تاثیر قرار داد.

وی افزود: در بررسی عملکرد وزارت صمت باید گفت که هم در زمینه صنعت که مشخص ترین بخش آن خودرو است و هم در زمینه فولاد، ضعف‌های جدی وجود دارد. صنعت فولاد با زیر ظرفیت در حال کار کردن است و تنها ۶۰ درصد از ظرفیت ذوب آهن به کار گرفته شده است.

مفتح گفت: معادن حجم زیادی از مواد معدنی مورد نیاز را به آن‌ها نمی‌دهند، چون صادرات برایشان سودآورتر است. در حالی که بخش معدن زیر نظر همین وزارتخانه قرار دارد. همین باعث شده که تولید فولاد در کشور به شدت افت کند.

معاون وزیر اسبق صمت عنوان کرد: ضعف‌های بخش بازرگانی هم اظهر من الشمس است. ماجرایی که در تنظیم بازار و کشتار جوجه‌های یک روزه رخ داد، کمبودها و گرانی‌هایی که به وجود آمد و ده‌ها مورد دیگر، کاملا این ضعف‌ها را نشان می‌داد. ضعف وزارت صمت در بخش‌های صنعت، معدن و بازرگانی وجه اشتراک همه کارشناسان با همه گرایشات سیاسی بود و تنها به منتقدین دولت بر نمی‌گشت. حتی حامیان دولت هم به ضعف‌های آشکار وزارت صمت اذعان داشتند.

مفتح در خصوص سرپرست جدید وزارت صمت هم گفت: تغییر مدیریت در وزارت صمت حتما لازم بود که انجام شود. آقای مدرس خیابانی، هم در بازرگانی سابقه مسئولیت دارد و هم در بخش‌های صنعتی و فولادی مسئولیت داشته است. شرایط کشور خاص است و مشکلاتی از جهات خاص وجود دارد، بنابراین وزارتخانه باید با اقتدار بیشتری عمل کند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.573 seconds.