.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
راه و شهرسازی استان مازندران خواستار شد :
درخواست افزایش اعتبارات تخصیصی راه و شهرسازی مازندران به میزان دو تا سه برابر
درخواست افزایش اعتبارات تخصیصی راه و شهرسازی مازندران به میزان دو تا سه برابر

  شمال نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان مازندران گفت: انتظار داریم با توجه به حجم پروژه های دردست اجرا، میزان اعتبارات تخصیصی به این استان دو تا سه برابر افزایش یابد.


به گزارش شمال نیوز، سید محمد نظری خاطر نشان ساخت: ۹۰ درصد تردد های استانی در۳۰ استان کشور و ۱۰ درصد کل ترددها در سطح استان مازندران انجام می شود به عبارتی میزان ترددها در این استان ۳/۵ برابر استان های دیگر است.


مدیرکل راه وشهرسازی مازندران، طرح های دردست اجرای این اداره کل را نه درحد یک استان که در قالب طرح های ملی توصیف کرده و میگوید: مازندران با توجه به شرایط خاص آب وهوایی و مواهب الهی اش و جاذبه های طبیعی سالانه میزبان میلیون ها گردشگربوده و تلاش ما این است که بهترین امکانات را برای هموطنان فراهم نموده وسهمی در تردد ایمن ومطمئن میهمانان داشته باشیم.


نظری با اشاره به این که درسال ۱۳۹۸ ، برنامه های حوزه شهرسازی درمازندران ۹۲ درصد و برنامه های حوزه های راه و جاده و بزرگراهی تا ۷۶ درصد تحقق یافت، گفت: درحوزه مسکن مهر، طبق برنامه ریزی های به عمل آمده ۸۴ درصد برنامه ها واهداف اداره کل راه و شهرسازی دراستان عملیاتی و قرار بود این طرح ملی تا خرداد ۹۹ خاتمه یابد که با توجه به برخی مشکلات به خصوص موضوع کرونا؛ تصمیم داریم پرونده مسکن مهر را تا آخر شهریور امسال ببندیم.


مدیرکل راه وشهرسازی مازندران به طرح چهارخطه کردن وجدا سازی محورهای کیا کلا به جویبار وکیا کلا به سمت بهنمیر به طول ۸/۵ کیلومتر اشاره کرد وگفت: این طرح درآینده ای نزدیک به بهره برداری خواهد رسید؛ تکمیل زیرگذرسنگ تراشان واتمام این طرح و بهره برداری از آن با حضور وزیر راه و شهرسازی ازدیگراخباراعلامی مدیرکل راه وشهرسازی مازندران بود.


نظری مدیرکل راه وشهرسازی مازندران درادامه صحبت های خود تعریض مسیر" پشت پلاژ" و آسفالته کردن این مسیر را یادآورشد و گفت: عملیات اجرایی محورخطیرکوه به سمنان با یک برنامه ریزی مناسب وبسیج تمامی امکانات انجام وبا انجام مراحل خاک برداری و خاک ریزی ، پیمانکاران به سرعت درحال انجام کارمی باشند.


نظری با بیان این که درسال ۱۳۹۸ برای عملیات تعریض و بهسازی بخشی از محورکندوان در محدوده مرزن آباد- دزد بن به طول ۵ کیلومتر برنامه ریزی شده بود، گفت: این قطعه به مرحله آسفالته کردن رسیده و تا خرداد ماه پایان خواهد یافت؛ همچنین برای ۱۰ کیلومتر از این مسیر، انجام مناقصه برای تعیین تکلیف پیمانکار انجام و از فروردین ماه ۹۹ با ۶ اکیپ مجهز کارخود را آغاز کرده اند. عملیات تعریض و آسفالته کردن مسیر آمل به فریدون کنار به طول ۲/۵ کیلومتر هم بخشی از تلاش مدیران و پرسنل اداره کل راه و شهرسازی می باشد و این پروژه زیر بار ترافیک رفته است.


وی از افتتاح پل روگذر ولیعصر به فریدونکنار در کمربندی تا شهریور امسال خبر داده و می گوید: پروژه ساری تاکام که وزیر محترم راه و شهرسازی بر تکمیل و راه اندازی آن تاکید و به مردم قول داده ، کارهای زیربنایی و اصلی آن تمام شده و به زودی زیر بار ترافیک خواهد رفت. همچنین در محور هراز و در منطقه پلور؛ ۱۰ کیلومتر به مرحله بهره برداری رسیده و بعد ازخط کشی و نصب علایم، افتتاح خواهد شد.

نظری کلنگ زنی تقاطع حسین آبادبه بهشهر درحوالی بندر امیرآباد را یادآور شد و گفت: وضعیت اختصاص بودجه به طرح های در دست اجراء مطلوب است اما انتظار داریم مسئولان محترم ، اعتبارات این اداره کل را برای اجرای طرح های متعدد همچون محورهای هراز؛ سوادکوه وکندوان ؛ اعتبارات را دو تا سه برابر افزایش دهند تا طرح های موجود با شتاب لازم ادامه یابند.


این مقام مسئول درمورد جزییات طرح مسکن ملی برای احداث مسکن ، گفت: در ۲۳ شهر با رعایت تمام موارد قانونی زمین برای طرح تهیه و باقی موارد به بنیادمسکن محول شده تا برای ۵ هزار۶۸۴ نفر ثبت نامی و واجد شرایط مقدمات ساخت مسکن تا پایان سال جاری و آغاز سال آینده فراهم شود.

وی سرعت بخشیدن به عملیات اجرایی محورگلوگاه به دامغان به عنوان کریدور شمال جنوب با انتخاب پیمانکار را یاد آور شد و بهسازی مسیر قدیمی آمل- بابل که ازحجم بالای ترافیک برخوردارند را ازدیگر اقدامات این اداره کل برشمرده و راجع به اولویت های این اداره کل درسال ۱۳۹۹ ؛ -پرداختن جدی به مسکن اقدام ملی و تعیین تکلیف طرح جامع تفصیلی ۱۲ شهراستان را از جمله اولویت ها و دغدغه های خود و همکارانش برشمرد وگفت: با تصویب واجرایی شدن این طرح ها؛ الگویی خوب وشایسته دراختیارشهرداری ها قرارخواهد گرفت.

نظری مدیرکل راه وشهرسازی مازندران تعیین تکلیف و شروع طرح بزرگ آزاد راه قائمشهربه ساری را از آرزوهای دیرینه مردم استان برشمرد وگفت: با آزاد سازی اراضی مسیر این آزاد راه و انتخاب پیمانکار واجد شرایط، این طرح به سرعت آغاز خواهد شد تا بخشی از بار ترافیک در حوزه حمل و نقل سنگین جاده ای در مسیر بندر امیرآباد به سمت سواد کوه ازناحیه تهران کاهش یابد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

عباس رضایی کیاپی 14 تير 1399
سلام ابتدای سال عملیات احداث پل روگذراتوبان ساری نکاوتقاطع اتوبان فرودگاه شروع شده بودکه درهمین ابتدای کارعملیات متوقف وبسیارکندپیش میره باتوجه به اینکه این ازمنابع ملی تامین اعتبارشده وراه دسترسی به فرودگاه استان رااسان میکندتوقع اینست که سرعت بیشتری داده تابه بهره برداری برسدومشکلات بسیاری رامرتفع خواهدکرد

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.326 seconds.