.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تورم ترکیه در آستانه تک رقمی شدن
شمال نیوز: نرخ تورم ترکیه به ۱۰.۹۴ درصد کاهش یافت.

به گزارش شمال نیوز به نقل از تریدینگ اکونومیکس، تورم ترکیه در ۱۲ ماه منتهی به آوریل به ۱۰.۹۴درصد رسید که ۰.۹۲ درصد کمتر از تورم ثبت‌شده در بازه مشابه منتهی به ماه قبل و کمترین تورم ثبت شده این کشور از نوامبر سال قبل تاکنون محسوب می‌شود.

در بین بخش‌های مختلف، بالاترین نرخ تورم مربوط بهمواد غذایی و نوشیدنی با ۱۱.۲۸ درصد بوده است و پس از این بخش نیز، تنباکو با ۹.۹۳ درصد قرار دارد. از سوی دیگر کمترین نرخ تورم مربوط به حمل و نقل با ۵.۵۴ درصد و فرهنگ و آموزش با ۶.۲ درصد بوده است.

از ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ که نرخ تورم ترکیه با رسیدن به ۲۵ درصد در بالاترین سطح ۱۵ سال اخیر خود قرار گرفت، شیب افزایش قیمت‌ها عمدتا در مسیر کاهشی بوده است و کاهش مجدد قیمت‌ها در ماه مارس خبر خوبی برای سیاست‌گذار محسوب خواهد شد؛ به ویژه در زمانی که مقامات دولت و بانک مرکزی حاضر شده‌اند ریسک داغی بیش از حد را برای اقتصاد به بهای کاهش سرعت نرخ تورم و نرخ بهره بپذیرند.

هسته تورمی که تغییرات قیمتی مواد غذایی و انرژی را به دلیل نوسانات بالای آنها در نظر نمی‌گیرد، با ۱.۷۲ درصد کاهش نسبت به ماه قبل خود به ۹.۹۳ درصد رسید که کمترین تورم ثبت شده سه ماه اخیر محسوب می‌شود.

بر مبنای ماهانه نیز نرخ تورم ترکیه در ماه آوریل ۰.۸۵ درصد اندازه‌گیری شده که ۰.۲۸ درصد بیشتر از تورم ثبت شده ماه قبل در این کشور است.

متوسط نرخ تورم ترکیه در سال گذشته ۱۱.۸۴ درصد بوده است که بالاترین نرخ ثبت شده مربوط به ۲۰.۳۵ درصد در ماه ژانویه و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به تورم ۸.۵۵ درصدی ماه اکتبر بوده است.

مقامات ترکیه دستیابی به تورم تک رقمی ۸.۵ را برای سال جاری هدف‌گذاری کرده‌اند و بانک مرکزی نیز پیش‌بینی کرده تورم تا پایان امسال به ۸.۳۲ درصد برسد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.