.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تمام بدبیاری‌هایِ بدشانس‌‌ترین «روحانیِ» ایران
آخرين چالش تمام رؤساي دولت‌هاي جهان در حال حاضر يک موضوع است؛ «کرونا».

تمام بدبیاری‌هایِ بدشانس‌‌ترین «روحانیِ» ایران

 

روزنامه شرق در شماره امروزش، با فهرست کردن تمام بدبیاری‌های طبیعی و غیرطبیعیِ دوران صدارت روحانی، به نوعی نشان داده که روحانی و دولتش چگونه علاوه بر بی‌تدبیری، با بدبیاری‌های زیادی هم مواجه بودند، فهرست آن قدر عریض و طویل بود که ما قید نصفش را هم زدیم! ابعاد برخی اتفاقات آن قدر وسیع بوده که برای ساقط شدن یک دولت کافیست، به این‌ها مساله‌ی تحریم‌های بی‌سابقه را هم اضافه کنید که مهم‌ترین منبع درآمدی کشور را تقریبا از بین برده و نفت به سختی فروش می‌رود با نرخی پایین البته. این فهرست البته در تلاش تطهیر روحانی نیست و تلاش دارد با حافظه‌سازی دیدی واقع‌بینانه‌تر از عملکرد یک فرد و یک دولت ارائه بدهد.

حمله تروریستی به ساختمان مجلس

روحاني در پيامي نوشت: قوا، دستگاه‌ها و نهادهاي امنيتي کشور با وحدت و هماهنگي و تا مشخص‌شدن همه ابعاد اين اقدامات کوردلانه و حاميان پيدا و پنهان آنها از پاي نخواهند نشست. او در حاشيه مراسم وداع با شهداي اين حادثه تروريستي، گفت: «اين اقدام تروريستي در واقع انتقام از دموکراسي بود».

حمله به رژه نظامی در اهواز

حسن روحاني بعد از حمله گروه الاحوازيه به مراسم رژه نظامي نيروهاي مسلح در اهواز گفت روشن است چه گروهي اين کار را کرده و به کجا وابسته هستند. او اعلام کرد ايران بي‌ترديد از اين جنايت نخواهد گذشت و پاسخ اين جنايت در چارچوب قانون و مصالح کشور داده خواهد شد.

حادثه نفت‌کش سانچی

پس از اين حادثه روحاني دستور تشکيل کميته ويژه رسيدگي به حادثه نفت‌کش سانچي را صادر کرد. او همچنين درجلسه‌اي که با حضور وزيران خارجه، نفت و راه و شهرسازي برگزار شد، تأكيد کرد که مهم‌ترين موضوع تعيين سرنوشت و رسيدگي به وضعيت کارکنان اين نفت‌کش و خانواده‌هاي آنان است. او به محمدجواد ظريف دستور داد تا تمام امکانات دستگاه ديپلماسي براي پشتيباني سياسي و حقوقي، تسريع عمليات اطفاي حريق، رسيدگي به وضعيت کارکنان و مذاکرات لازم با کشورهاي هم‌جوار ساحلي فعال شود. روحاني همچنين در تماس تلفني با علي ربيعي که به نمايندگي از او مأمور رسيدگي به وضعيت نفت‌کش ايراني و خدمه آن شده و به چين سفر کرده بود، گفت: «ضروري است با ادامه مذاکرات و پشتيباني بيشتر وزارت امور خارجه، تمام نيازها و امکانات لازم براي دسترسي سريع‌تر و اطلاع از وضعيت خدمه نفت‌کش از کشورهاي هم‌جوار و تسريع همکاري‌هاي دولت چين به کار گرفته شود». پس از تأييد جان‌باختن خدمه اين کشتي رئيس‌جمهور يک روز عزاي عمومي اعلام و در مراسم گراميداشت شهداي اين حادثه شرکت کرد.

حادثه معدن یورت آزادشهر استان گلستان

روحاني با حضور در محل حادثه معدن زغال‌سنگ آزادشهر و در ديدار معدن‌کاران و کارگران گفت هيچ تفاوتي بين کسي که در اين محل حادثه ديده با کسي که در تهران يا ساير شهرها حادثه مي‌بيند، وجود ندارد. دولت برنامه‌هاي زيادي براي امنيت معادن دارد و آنها را با قوت دنبال مي‌کند و نبايد بگذاريم چنين حوادثي دوباره تکرار شود. او در ديدار خانواده جان‌باختگان اين حادثه را زنگ خطر، هشدار و بيدارباشي براي همه مسئولان دانست و بر ضرورت نظارت مداوم، تنظيم مقررات لازم و تأمين تجهيزات و امکانات پيشرفته در محيط‌هاي کار ناامن، تأكيد کرد. روحاني به وزيران کار و مسکن و استاندار گلستان دستور ويژه داد تا به خانواده‌هاي جان‌باختگان و رفع مشکلات آنان رسيدگي شود.

حادثه منا

رئيس‌جمهور که در حال سفر به نيويورک بود، بلافاصله پس از فرود هواپيما، در تماس تلفني با جهانگيري، دستورات لازم را براي تشکيل جلسه فوق‌العاده هيئت دولت براي بررسي ابعاد مختلف اين حادثه و تشکيل ستاد ويژه‌اي براي پيگيري موضوع صادر کرد. روحاني در کشور سه روز عزاي عمومي اعلام کرد و در پيامي، وزارت خارجه و سفير ايران در عربستان را موظف کرد ضمن بررسي چگونگي رخ‌دادن اين فاجعه، تمام اقدامات لازم را برای احقاق حقوق درگذشتگان و حادثه‌ديدگان انجام داده و از دولت عربستان خواست ضمن بر‌عهده‌گرفتن مسئوليت اين فاجعه، به وظایف قانوني و اسلامي خود در اين زمينه عمل کند. روحاني بلافاصله بعد از سخنراني خود در سازمان ملل، براي شرکت در مراسم انتقال پيکر جان‌باختگان به ايران بازگشت و در اين مراسم بر پيگيري‌هاي مجدانه دولت براي شناسايي علل و عوامل يا مقصران فاجعه منا تأكيد کرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران به‌هيچ‌وجه از خون عزيزان خود نخواهد گذشت.

آتش سوزی و فروریزی ساختمان پلاسکو

رئيس‌جمهوري به وزير کشور دستور داد در اسرع وقت، علل حادثه و مسئوليت حادثه بررسي و گزارش شود و همچنين نسبت به رسيدگي به مجروحان و جبران خسارات آسيب‌ديدگان از سوی نهادهاي مسئول، اقدام فوري صورت پذيرد. او در محل حادثه نيز حضور يافت. روحاني به وزرا و مسئولان مأموريت داد در جهت بازسازي و ايجاد فرصت شغلي براي اصناف و کارگران شاغل در اين ساختمان، تصميم‌گيري کنند و کارگروهي ‏تخصصي را مأمور تدوين گزارش ملي از دلايل و عوامل بروز حادثه کرد. در فروردين 96، روحانی در جلسه «هيئت ويژه گزارش ملي بررسي حادثه ساختمان پلاسکو» گفت: در بررسي اين حادثه کار ارزشمندي انجام گرفت و براي نخستين‌بار در کشور در حادثه‌اي مهم، دستگاه‌هاي اجرائي و به مفهومي ذي‌نفعان، براي بررسي وارد نشده و يک هيئت مستقل، بي‌طرف و آزاد، بدون تأثير از مسائل معمول سياسي، نسبت به بررسي اين حادثه تعيين و شروع به کار کرد.

سیل در استان‌های خوزستان، ایلام لرستان و آذربایجان غربی

روحاني که براي شرکت در اجلاس سران سازمان همکاري اسلامي به استانبول رفته بود در تماسي تلفني با اسحاق جهانگيري، بسيج همه امکانات براي مديريت سيلاب‌ها را ضروري دانست و با تأكيد بر گزارش‌دهي و اطلاع‌رساني به‌موقع به مردم، از همه دست‌اندرکاران در استان‌هاي مذکور خواست با آمادگي کامل تمهيدات و پيش‌بيني‌هاي لازم را انجام دهند و با مسئولان مربوطه همکاري کنند.

زلزله در مناطق غربی کشور و استان کرمانشاه

روحاني به معاون‌اول خود مأموريت داد تمام امکانات کشور را براي نجات هم‌وطنان گرفتار زير آوار و همچنين رسيدگي کامل به مصدومان حادثه بسيج کند. او همچنين براي بازديد از مناطق زلزله‌زده و نظارت و بررسي بر روند امداد‌رساني، به شهرستان «سرپل ذهاب» سفر کرد. روحاني در جلسه هيئت دولت نيز گفت: «اينکه خانه ساخته خود مردم در منطقه سرپل ذهاب سالم مانده و در مقابل يک ساختمان دولتي فرو‌ريخته، نشان‌دهنده وقوع فساد در اين زمينه است». رئيس‌جمهور در شب سال نو و در آستانه سال ۹۷ به استان کرمانشاه سفر و از روستاي «فتاح‌بگ» در شهرستان قصرشيرين و روستاي «ميرميرو» در شهرستان سرپل ذهاب بازديد کرد.


ویروس کرونا

رئيس‌جمهور چهارم اسفند «ستاد ملي مبارزه با کرونا» را تشکيل داد و وزير بهداشت را به رياست آن برگزيد. روحاني در روزهاي پاياني سال 98 اعلام کرد مقامات دولتي و اعضاي اين ستاد در روزهاي عيد تعطيلي نخواهند داشت و اگر نياز باشد، در جلسات حضور پيدا مي‌کند. او در دفتر خود حاضر شد و با سه مرکز درماني، يک مجتمع توليدي و مرکز کنترل ترافيک پليس راهور ناجا تماس گرفت. در ايام عيد نیز در چند نوبت در جلسات ستاد ملي مقابله با بيماري کرونا شرکت کرد. روحاني در نيمه دوم عيد از طرح «فاصله‌گذاري اجتماعي» رونمايي کرد و گفت اين تصميمات سخت براي حفاظت از جان مردم است. بعد از آن، دستور اجرائي‌شدن طرح «فاصله‌گذاري هوشمند» را داد و اعلام کرد کسب‌وکارهاي کم‌خطر در استان‌ها‌ از ۲۳ فروردين و فعاليت اقتصادي در پايتخت از 30 فروردين از سر گرفته خواهد شد.

سقوط هواپیمای اوکراینی

اين حادثه ساعاتي بعد از آنکه نيروي هوافضاي سپاه در پاسخ به ترور سردار شهيد سليماني، با شليک موشک، پايگاه عين‌الاسد در عراق را مورد هدف قرار داده بود اتفاق افتاد. از انتقادهايي که در اين ماجرا رخ داد اين بود که چرا رئيس‌جمهور، دير از اين ماجرا باخبر شده است. او درباره اين موضوع پاسخ داده بود: «روز چهارشنبه آنچه در دولت مطرح شد، يک سانحه بود. بعد از ظهر آن روز جلسه شوراي عالي امنيت ملي بود اما هواپيما بحث اصلي ما نبود ولي آخر جلسه که مطرح شد باز هم مسئله سانحه مطرح بود نه چيز ديگر. شب که رئيس‌جمهور اوکراين با من صحبت کرد لحن او يک مقدار متفاوت بود و يک احتمالاتي را مي‌داد يا اطلاعاتي را برخي از کشورها به او داده بودند و من هم شب با وزير راه مفصل صحبت کردم. غروب پنجشنبه که با رئيس ستاد کل صحبت مي‌کردم تقريبا اين احتمال قوي بود که اين حادثه روي خطايي در پدافند صورت گرفته است. جمعه بعد از ظهر رئيس ستاد کل فرماندهي نيروهاي مسلح با من تماس گرفت و آنجا رسما به من اعلام کرد که اين خطا صورت گرفته است؛ يعني اولين لحظه‌اي که به طور رسمي به من اعلام شد سقوط هواپيما ناشي از خطاي انساني بوده، ساعت چهار و نيم بعد از ظهر جمعه بود و من همان لحظه هم گفتم که پس همين الان اعلام شود؛ گفتند باشد؛ بعدش که ديدم اعلام نشد. در نهايت تصميمي گرفته شده که جلسه شوراي عالي امنيت ملي تشکيل شود. به هر حال صبح شنبه اعلام شد. مي‌شد چند ساعتي يا لااقل مثلا جمعه‌شب اين اعلام شود و يک مقدار اين پروسه‌ها را تسريع کنيم». رئيس‌جمهوري همچنين از قوه قضائيه خواست يک دادگاه ويژه با يک قاضي عالي‌رتبه و ده‌ها کارشناس براي بررسي سانحه سقوط هواپيما تشکيل دهد.

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.562 seconds.