.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فعالیت بیش از ۳ هزار مزرعه آبزی پروری در مازندران
شمال نیوز: مدیرکل شیلات مازندران گفت: ۸۱ هزار و ۱۱۳ تن آبزیان پرورشی پارسال در ۳ هزار و ۷۰۰ مزرعه آبزی پروری مازندران تولید شد.

به گزارش شمال نیوز، ولی الله محمدزاده مدیرکل شیلات مازندران با بیان اینکه ۳ هزار و ۷۰۰ مزرعه آبزی پروری در مازندران فعال است، گفت: تولید آبزیان پرورشی از دو هزار و ۷۰۰ تن سال ۷۰ به ۸۱ هزار و ۱۱۳ تن در سال گذشته رسیده است.

وی با بیان اینکه مازندران با وجود شرایط آب و هوایی مناسب و تنوع زیستی، همواره یکی از استان‌های مستعد در بخش کشاورزی بشمار می‌رود، افزود: با توجه به وجود دریای خزر با سواحل طولانی برای پرورش ماهیان خاویاری در اراضی ساحلی و پرورش ماهی در قفس‌های دریایی، ۱۷ هزار هکتار آببندان، ۱۳ رشته رودخانه مهم شیلاتی در مناطق کوهستانی، ۵ هزار حلقه چاه کشاورزی مستعد برای فعالیت‌های آبزی پروری در مناطق جلگه‌ای، وجود مراکز تحقیقاتی اکولوژی دریای خزر و سردآبی دو هزار تنکابن، مازندران را به یکی از استان‌های مستعد آبزی‌پروری کشور تبدیل کرده است.

محمدزاده گفت: ترویج روش‌ها و گونه‌های جدید آبزی‌پروری مانند پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس، افزایش کمی و کیفی تولید آبزیان پرورشی، ارتقاء بهره‌وری در سطح مراکز آبزی‌پروری، ارتقاء دانش فنی آبزی پروران و تولید محصولات با کیفت و صادرات محور با توجه به بازار و فرورش آبزیان تولیدی از اهدافی است که شیلات مازندران به دنبال آن است.


توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آبزی پروری در مازندران

مدیرکل شیلات مازندران افزود: شناسایی اراضی کم بازده ساحلی برای پرورش ماهیان خاویاری، بهره برداری از ظرفیت دریای خزر برای پرورش ماهی در دریا، ایجاد تمهیدات لازم برای پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه کمی و کیفی فعالیت‌های آبزی پروری از اهداف قابل اجرای شیلات است که در دستورکار قرار دارد.

وی با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای اتمام فعالیت ساخت وساز مراکز آبزی‌پروری که دارای پروانه تاسیس هستند در حال انجام است، گفت: برای ارتقاء بهره‌وری در مراکز آبزی‌پروری در حال پیگیری پرداخت تسهیلات ارزان قیمت  هستیم.

محمدزاده یکی از اهداف اجرایی این اداره کل را پیگیری فعال کردن مراکز آبزی پروری  غیرفعال و نیمه فعال در مزارع و آببندان‌ها عنوان کرد و افزود: در حال برنامه‌ریزی برای ایجاد ظرفیت‌های جدید مراکز تکثیر و پرورش ماهیان زینتی و زالوی طبی هستیم.

مدیرکل شیلات مازندران از پیگیری برای پرورش میگو در اراضی شمال بهشهر خبر داد و گفت: توجه به بازار و فروش آبزیان تولیدی با تأکید بر تولید محصول رقابتی، با کیفیت و صادرات محور در اولویت قرار دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.148 seconds.