.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تولید یخچال نگهداری واکسن برای دوران پساکرونا
شمال نیوز: فناوران پارک علم و فناوری مازندران با تولید یخچال نگهداری واکسن استاندارد برای دوران پسا کرونا به جمع ۶ کشور تولید کننده این محصول پیوستند.
 تولید یخچال نگهداری واکسن برای دوران پساکرونا

به گزارش شمال نیوز، با توجه به شیوع جهانی ویروس کووید ۱۹ در صورتی که هر کشور یا سازمانی واکسن این بیماری را تولید کند نیاز به یخچال‌های نگهداری واکسن استاندارد دارند تا بتوانند مردم خود را علیه این ویروس واکسینه کنند.

پارسا دانش فر مدیرعامل شرکت دانش بنیانی که یخچال‌های مخصوص نگهداری واکسن تولید کرده است، گفت: واکسن یک فرآورده بیولوژیک است که همانند برخی دارو ها، پلاکت‌های خون و بافت‌های بیولوژیک باید در دمای مناسب نگهداری شوند.

وی با بیان اینکه واکسن‌ها نسبت به حرارت و یخ زدگی حساس هستند و ضروری است در دمای مناسب نگهداری شوند، افزود: امروزه در کشور، از یخچال‌های خانگی در خانه‌های بهداشت برای نگهداری واکسن استفاده می‌کنند که این یخچال‌ها هنگام قطع برق به شدت آسیب پذیر بوده و دمای داخل آن‌ها به سرعت بالا می‌رود و اثر بخشی واکسن‌ها کاهش می‌یابد.

دانش فر ادامه داد: تمام تجهیزات نگهداری واکسن برای تولید برودت از برق شهر استفاده می‌کنند و در صورت قطع برق به مدت بیش از یک ساعت دمای داخل یخچال یا فریزر‌ها بالا رفته و محصولات داخل آن‌ها دچار آسیب می‌شوند و از بین می‌روند.

مدیر این شرکت دانش بنیان گفت: کشور‌ها برای مقابله با این مشکل از موتور برق، ژنراتور، UPS باتری بک آپ، آیس بگ و ... استفاده می‌کنند که این امر هزینه بسیار گزافی را به سیستم بهداشتی درمانی آن کشور تحمیل می‌کند.

وی با بیان اینکه این یخچال می‌تواند در هنگام قطع برق تا ۴۸ ساعت دمای داخل یخچال را در محدوده مجاز نگهداری واکسن حفظ کند، افزود: ایران با تولید این محصول بعنوان اولین کشور خاورمیانه و ششمین کشور دارای تکنولوژی ساخت یخچال نگهداری واکسن استاندارد شناخته می‌شود.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان، قیمت کمتر از یک چهارم نمونه خارجی، دو شبانه روز نگهداری برودت پس از قطع برق، طراحی شده برای اقلیم کشور‌های خاورمیانه، بدون نیاز به نگهداری خاص، مصرف انرژی بسیار پایین، آسیب ناپذیر بودن نسبت به نوسانات برق، کاملاً قابل استفاد برای خانه‌های بهداشت، نیاز نداشتن به دانش فنی خاص برای کاربری، دارای سیستم پایش دما و هشدار از راه دور را از جمله مزیت‌های این یخچال اعلام کرد.

وی گفت: این شرکت توان تولید ۱۰ هزار دستگاه را در طی یک سال آینده دارد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.646 seconds.