.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دمبل و وزنه هم گران شد !

شمال نیوز:  پس از شیوع ویروس کرونا بسیاری از مراکز از جمله باشگاه های ورزشی تعطیل شدند چرا که در این مراکز تجمع افراد زیاد بود. پس از آن بسیاری از ورزشکاران دیگر نتوانستند به این مراکز مراجعه کنند و به ورزش در خانه روی آوردند.
به گزارش شمال نیوز، برای ورزش در خانه نیاز به استفاده از برخی وسایل ورزشی است که به دنبال خانه نشین شدن افراد، استقبال از این وسایل افزایش یافت. این افزایش تقاضای خرید، افزایش قیمت این نوع کالاها را به دنبال داشت به گونه ای که در بازار لوازم ورزشی، افزایش قیمت وسایلی چون دمبل و وزنه به چشم می خورد.

دمبل ۱۰۰ درصد گران شد !

مرتضی حق‌پرست، رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی درباره بازار لوازم ورزشی گفت: از زمانی که کرونا در ایران مشاهده شد باشگاه های ورزشی تعطیل شدند و پس از آن برخی افراد، شروع به ورزش در خانه کردند.

او بیان کرد: افراد ورزشکار مبتدی استفاده چندانی از وسایل ورزشی در خانه ندارند، اما افراد حرفه ای تر نیاز به تجهیزات دارند،  از این رو بازار وسایل ورزشی مانند دمبل رونق گرفت. در واقع افزایش تقاضا باعث افزایش قیمت دمبل و وزنه شد البته مواد اولیه هم مقداری افزایش یافت اما مقداری هم فروشندگان بی انصافی کردند و قیمت را بیش از حد افزایش دادند!

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم ورزشی تشریح کرد: تقاضای لوازم ورزشی در وزنه، دمبل و دستگاه های کششی افزایش یافت و تنها این وسایل ورزشی گران شده است. اکنون برخی از فروشندگان وسایل ورزشی و کفش های ورزشی از وضعیت فروششان راضی نیستند و هیچ درآمدی ندارند.

حق پرست ادامه داد: از اول اردیبهشت که پاساژها و مغازه ها فعالیت خود را آغاز کردند، مقداری خرید و فروش وجود دارد اما این خرید و فروش تنها در بازار لوازمی چون دمبل و دستگاه های کششی است. به دلیل اینکه وسایل دیگر جزو الزامات در ورزش نیست تقاضا ندارند.

رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی تصریح کرد: مواد اولیه دمبل ماند چدن، میلگرد و پلاستیک در کشور وجود دارد و مشکلی در تهیه این مواد نیست اما چون چدن از فولاد است و فولاد مقداری گران شده است، به این دلیل شاهد گرانی این وسایل هستیم اما این افزایش نباید غیر معقول باشد و قطعا با فروشندگان متخلف برخورد خواهیم کرد.

او گفت: هم اکنون وزنه یک کیلویی ۷ هزار تومانی، ۱۴ تومان شده است که این افزایش غیر معقول است. بحث فولاد در تهیه وزنه مطرح است که اگر این محصول را به تولید کنندگان بدهند شاهد کاهش قیمت این کالا خواهیم بود.

حق پرست با تأکید بر اینکه برند‌های خارجی در بازار، مشتری‌های خود را دارد، تصریح کرد: زمانی که این برند‌ها در بازار نباشد این مشتریان مجبورند جنس‌های خود را از طرق دیگر خریداری کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان ورزشی با تاکید بر اینکه برخی از واحد‌های داخلی در زمینه تولید پوشاک در کشور فعال هستند اما باید کیفیت محصول را افزایش دهند، گفت: ورزشکاران به دلیل اینکه حین ورزش، عرق می کنند باید از وسایل کاملا نخ پنبه استفاده کنند. این  پوشاک  باید دارای کیفیت قابل توجهی باشد که برای تحقق این مهم، نیاز به واردات پارچه است که متأسفانه تأمین مواد اولیه در کشور به سختی انجام می‌شود.

رضا احمدی یکی از فروشندگان لوازم ورزشی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: پس از شیوع کرونا، بازار لوازم ورزشی افت کرد اما در این بین تقاضا برای وسایلی چون دمبل و دستگاه های کششی و وسایلی که بتوان در خانه از آن استفاده کرد مانند حلقه، دستگاه های دراز و نشست  افزایش یافت .

او بیان کرد: برخی از لوازم ورزشی در دوران کرونا مانند وزنه افزایش قیمت داشت که برخی از فروشندگان در این بین سوء استفاده نیز کردند و قیمت ها را نامعقول افزایش دادند. علاوه بر این بازار برخی از وسایل تقلبی ورزشی نیز داغ شد که اکنون در بازار ۶۰ تا ۷۰ درصد لوازم ورزشی خارجی موجود تقلبی است.

این فروشنده گفت: کرونا باعث شد کسب و کارمان به شدت افت کند که پس از آن برای تهیه مایحتاج زندگی باید از جیب هزینه می کردیم، حال برخی از فروشندگان برای جبران این خسارت قیمت لوازم خود را افزایش داده اند تا بتوانند به درآمد از دست رفته خود دست یابند.

حال با توجه به اینکه بازار لوازم ورزشی یکی از حوزه‌های اقتصادی و تولیدی به شمار می‌رود که در دنیا از رونق و گردش مالی قابل توجهی برخوردار است، امیدواریم با حمایت نهاد‌های ذی ربط و حصول رونق ، شاهد توفیقات اقتصادی بیشتری در این عرصه باشیم که تحقق چنین موفقیتی در این صنف، قطعا بسیاری از رسته‌های تولیدی را منتفع خواهد کرد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.098 seconds.