.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران خطرپذیرترین استان کشور به لحاظ شیوع کرونا/ سفرها مشکلات را پیچیده‌تر می‌کنند
شمال نیوز: ایرج حریرچی در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان یکی از خدمتگزاران باید بگوییم کار بزرگی انجام شد که قابل تقدیر است
مازندران خطرپذیرترین استان کشور به لحاظ شیوع کرونا/ سفرها مشکلات را پیچیده‌تر می‌کنند

به گزارش شمال نیوز، ایرج حریرچی دقایقی قبل در ستاد پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در استان مازندران که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان یکی از خدمتگزاران باید بگوییم کار بزرگی انجام شد که قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه استان مازندران نسبت به اوج بیماری که در اسفند ماه داشت الان به وضعیت خوبی رسیده است، افزود: اوایل تعداد بیماران زیاد بود که نگران بودیم به شدت استان‌های قم و گیلان برسد ولی به‌خوبی کنترل شد.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: درست است تعداد بیماران به میزان قابل توجهی چه در بخش بستری و سرپایی کاهش قابل توجه پیدا کرده ولی همین‌طور که بیماری در یک کشور و یک بیمار شروع شد باتوجه به سرعت انتشار تا زمانی که یک بیمار وجود دارد این بیماری در کمین است کاهش بیماری به زیر یک درصد به معنای این نیست که بیماری از بین رفته و تا زمانی‌که بیماری در دورترین کشور وجود داشته باشد دوباره امکان ابتلا وجود دارد.

این مسؤول با اشاره به اینکه ویروس کرونا در کشور ما دارد می‌چرخد، اضافه کرد: تا زمانی‌که دارو و واکسن موثر و در دسترس و مورد استطاعت اقتصادی در زندگی و دست و پنجه نرم کردن با کرونا باید عادت کنیم.

*ویروس کرونا چندان به گرما حساس نیست برخلاف ویروس‌های هم خانواده

حریرچی بیان کرد: همچنین برخلاف ویروس‌های آنفلوآنزا و ویروس‌های هم‌خانواده این ویروس کرونا ظاهراً چندان به گرما حساس نیست که بررسی‌ها این موضوع را به اثبات رسانده است.

وی یادآور شد: پیش‌بینی اینکه یک ویروس بتواند تا این میزان امنیت و اقتصاد کشورها را تحت تاثیر قرار دهد خیلی دور از ذهن بود و این ویروس اقتصاد کشورها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.

معاون کل وزارت بهداشت اظهار کرد: طبق بررسی‌ها مازندران در معرض خطرپذیرترین استان است که آزادی سفر استانی مشکلات را پیچیده‌تر خواهد کرد، در مسیر ورود به استان در جاده هراز شاهد شلوغی و ترافیک در این محور بودیم که زنگ خطری است که طی چند روز آینده تعداد بیماران سرپایی، بعدها بستری و بعدها مرگ و میر را افزایش خواهد داد.

*نگرانی از مشکلات کرونایی در مازندران

حریرچی ادامه داد: باتوجه به نزدیکی به پایتخت انتظار می‌رود سفرها به استان مازندران زیاد شود که در کنار آزادی سفرها همزمانی آن با بازگشایی بازارها نگرانی‌ها را بیشتر کرد و دغدغه این را داریم که دوباره در این استان به مشکل بربخوریم.

وی با اعلام اینکه کار سخت از این پس است و این استان کاملا هوشیار باشد، بیان کرد: مدیریت ارشد استان حتما رهبری و هدایت این مهم را به عهده خواهند داشت؛ به این دلیل که هیچکس تضمین نکرده که این بیماری یک کوهانه است، احتمال دارد این بیماری یک کوهانه، دو کوهانه و یا سه قله باشد.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: موضوع دیگر باتوجه به پیش‌بینی حتما در پاییز افزایش بیماری را خواهیم داشت که بیماری آنفلوآنزا کنارش خواهد بود و کاهش تحمل مردم و مشکلات حوزه اقتصاد نیز بر آن افزوده خواهد شد که لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

*کشف دارو یا از بین رفتن ویروس به صورت خود به خودی همانند سارس

این مسؤول با بیان اینکه باید دارو و واکسن موثر کشف شود و یا اینکه همانند ویروس سارس کرونا از بین رود، خاطرنشان کرد: همه این مسائل بستگی به رفتار ما دارد با این ویروسی که بسیار هوشمندانه و خانمان‌برانداز دارد کار می‌کند تا حالتی که موجب مرگ ناگهانی می‌شود که تاکید مهم ما بر فاصله‌گذاری و تغییر رفتار مردم است.

*افزایش اختیار استاندار مازندران برای کنترل کرونا

حریرچی با اشاره به اینکه برای استان مازندران تدابیر ویژه‌ای با افزایش اختیارات استاندار اندیشیده شود، گفت: دو وظیفه مهمی که از مسؤولان بهداشتی انتظار می‌رود نسبت به انجام آن اقدامات لازم را انجام دهند بحث شناسایی بیماران کم علامت و بی‌علامت است که تا ۲۰ برابر بیشتر از آنچه در بیمارستان‌ها مشاهده شده بود و حتی بالاتر که مهم‌ترین عامل انتشار بیماری هستند و نیازمند به انجام تست بیشتر هستیم.

وی ادامه داد:  اقدام مهم دیگر قرنطینه کردن با افرادی که در تماس نزدیک با بیمار مبتلا هستند که همانند بمب است و باید در این زمینه تمهیدات لازم اندیشیده شود.

وی با اعلام اینکه این روزها کرونا خودش یک انگ شده است، افزود: فردی که خودش مبتلا شده هم خودش هم دیگران را ایزوله می‌کند.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان با بیان اینکه مازندرانی‌ها از سرمایه پزشک خانواده استفاده کنند، گفت: از مدل پزشک خانواده خیلی راضی هستیم که الان وقت میوه‌چینی است و امیدواریم با بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها بتوانیم کرونا را کاملا مهار کنیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.