.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگذاریم بابل زیر سایه کرونا بماند ....
ولی زاده ؛ روند ویروس کرونا در بابل رو به کاهش است/شالیکاران نسبت به کرونا حساس باشند
شمال نیوز : معاون استاندار وفرماندار ویژه بابل از بعضی بی‌توجهی‌های شهروندان در روزهای اخیر نسبت به خطر ویروس کرونا برای سلامتی خودشان و سایر افراد جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت : البته در حال حاضر وضعیت کرونایی در بابل رو به کاهش است ....
ولی زاده ؛ روند ویروس کرونا در بابل رو به کاهش است/شالیکاران نسبت به کرونا حساس باشند

شمال نیوز: معاون استاندار وفرماندار ویژه بابل از بعضی بی‌توجهی‌های شهروندان در روزهای اخیر نسبت به خطر ویروس کرونا برای سلامتی خودشان و سایر افراد جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت : البته در حال حاضر وضعیت کرونایی در بابل رو به کاهش است.

به گزارش شمال نیوز، قربانعلی ولیزاده بورا روز شنبه در گفت و گویی بیان داشت : طی ۴۸ ساعت گذشته خروج شهروندان از منازل برای کارهای غیرضروری و یا حتی بدون داشتن کار ، افزایش یافته که نگران کننده است البته در حال حاضر روند بیماری رو به کاهش و تحت کنترل می باشد.

وی با اظهار این که بابل نخستین نقطه مازندران بود که ویروس کرونا را شناسایی کرد و نسبت به شیوع آن هشدار داد و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل هم اقدمات مناسبی را در این مدت انجام داد ، گفت : انتظار بود روند کاهشی کرونا از بابل شروع و امروز بخشی از ظرفیت بیمارستانی شهرستان با ترخیص بیماران کرونایی آزاد شود ، ولی اینگونه نشد و این وضعیت یعنی این که باید بیشتر مراعات کنیم و اجازه ندهیم ویروس کرونا شهرستان را همچنان زیر سایه شومش نگه دارد.

فرماندار بابل با اعلام این که در یک هفته اخیر پویش های مردمی و نیکوکاران بیشتر نگاه خیرخواهانه خود را به سمت توزیع اقلام بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه بیماری کرونایی متمرکز کرده اند ، از شهروندان خواست تا با رعایت پروتکل های بهداشتی به شکست زنجیره شیوع ویروس کرونا کمک کنند.

ولیزاده بورا گفت : اگر بتوانیم با اطلاع رسانی بموقع شهروندان را از وضعیت کرونایی مطلع کنیم و از طرف دیگر تمرکز را بر اقدامات پیشگیرانه انجام دهیم ، ورودی بیمارستان ها کاهش می یابد و فشار از روی کادر درمانی برداشته می شود.

وی افزود : همه تلاش ها در شهرستان بر قطع زنجیره شیوع کرونا متمرکز است و در همین راستا طی ۱۰ روز گذشته اقدام به توزیع سبد کالای معیشتی برای خانواده هایی کردیم که به خاطر کرونا صدمه دیدند.

فرماندار بابل گفت : در حال حاضر ۱۱۷ بیمار کرونایی در بیمارستان های شهرستان بستری هستندکه رعایت نکات بهداشتی و انجام اقدامات پیشگیرانه این میزان را کاهش خواهد داد.

زنگ خطر شیوع بیماری کرونا در مازندران سی ام بهمن ماه سال گذشته با شناسایی ۲ بیمار در بابل به صدا درآمد. اگر چه روند شیوع بیماری از اواخر اسفند در مازندران به نقطه پیک رسید و از سوم فروردین ماه امسال هم کاهشی شد ، ولی همچنان صدها بیمار کرونایی در بیمارستان های استان تحت درمان قرار دارند و هر روز نیز دهها بیمار جدید در بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل پذیرش می شوند.

دانشگاه علوم پزشکی بابل که مستقل از دانشگاه علوم پزشکی مازندران فعالیت می کند ، شهرستان ۵۰۰ هزار نفری بابل را با هفت بیمارستان زیر پوشش دارد که از این تعداد چهار بیمارستان آیت الله روحانی ، شهید بهشتی ، یحیی نژاد و امیرکلا از ابتدا برای پذیرش بیماران کرونایی اختصاص یافتند و همچنان هم پذیرش این بیماران در تمامی این بیمارستان ها ادامه دارد.

این در خالی است که روند کاهشی شیوع کرونا سبب شد تا دوسوم از ظرفیت بیمارستان های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران که در اشغال خدمات دهی به بیماران کرونایی بود طی ۲ هفته اخیر خالی شود. حتی در برخی از شهرستان های استان بیمارستان ها به طور کلی از فهرست پذیرش بیماران کرونایی بیرون آمده و به فعالیت عادی برگشتند. به عنوان مثال در شهرستان آمل که چهار بیمارستان دارد و تمامی آنها پذیرای بیماران کرونایی بودند اکنون ۲ بیمارستان با کاهش آمار بیماران کرونایی و ترخیص بیماران باقی مانده به فعالیت عادی برگشتند و در تنها بیمارستان شهرستان محمودآباد هم با ترخیص آخرین بیمار کرونایی ، فعالیت عادی از سر گرفته شد.

شالیکاران نسبت به ویروس کرونا حساس باشند

فرماندر بابل همچنین به کشاورزان شالیکار توصیه کرد تا پروتکل های بهداشتی را به صورت کامل رعایت کنند و توضیح داد : در هفته جاری فعالیت شالیکاران به اوج خود می رسد و رعایت نکات بهداشتی برای این قشر زحمت کش بسیار مهم است.

وی افزود : طی روزهای آینده تعداد زیادی از فرزندان کشاورزان که در مناطق شهری استان و یا حتی استان های دیگر سکونت دارند برای کمک به روستاهای خود می روند که این امر می تواند انتشار ویروس کرونا در روستاها را افزایش دهد و به همین دلیل هم شالیکاران باید هشدارهای بهداشتی را جدی بگیرند و در زمین شالیزاری فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک و دستکش را رعایت کنند.

ولیزاده بورا گفت : علاوه بر کرونا، تب شالیزار هم در کمین شالیکاران است ، چنان که در سال های گذشته به خاطر این بیماری تعداد زیادی در بیمارستان های بابل بستری شدند.

وی افزود : هزینه انجام اقدامات پیشگیرانه به مراتب کمتر از درمان بیماران کرونایی و تب شالیزار است و انتظار می رود کشاورزان اقدامات پیشگیرانه را به طور جدی در دستور کار قرار دهند تا همه ما بتوانیم با همکاری هم از این مرحله عبور کنیم.

شهرستان بابل حدود ۵۰ هزار هکتار از ۲۳۰ هزار هکتار شالیزاری مازندران را به خود اختصاص داده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.151 seconds.