.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حقوق ماهانه ۵۳ میلیون تومانی یک مدیر دولتی
رئیس دیوان محاسبات کل کشور در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۷ گفت: در بررسی حقوق‌های نجومی در سال ۹۷ و بعد از بررسی دیوان محاسبات مشخص شد که یکی از مدیران دولتی ۵۳ میلیون تومان حقوق ماهیانه دریافت کرده که بالاترین نجومی بگیر بوده است.

به گزارش فارس، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات کل کشور امروز (سه شنبه 26 فروردین) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در قرائت گزارش این دیوان در باره تفریغ بودجه سال ۹۷ گفت: این گزارش در قالب 4 بخش منابع و مصارف، تبصره‌ها و ماده واحده‌ها، حسابرسی عملکرد و نظارت و پیشنهاد‌ات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ قرائت کرد.

وی درباره منابع و مصارف افزود: در این بخش میزان پیش بینی منابع و مصارف قانون بودجه سال 97 کل کشور و میزان تحقق آن بر اساس گزارش تفریغ ماده واحده قانون مذکور در قالب برخی بندها بیان شده است.

* تحقق 133.3 درصدی منابع و 127.7 درصدی مصارف

رئیس دیوان محاسبات کل کشور تصریح کرد: میزان پیش بینی منابع بودجه سال 97 کل کشور  آمده است که بر همین اساس پیش بینی این منابع پس از اعمال تغییرات بالغ بر یک میلیون و 305 هزار و 156 میلیارد تومان بوده است که حدودا 133.3 درصد آن محقق شده است.

آذر درباره مصارف بودجه هم خاطرنشان کرد: میزان پیش بینی و تحقق مصارف بودجه سال 1397 کل کشور هم در این گزارش درج شده است که بر همین اساس میزان پیش بینی مصارف این بودجه پس از اعمال تغییرات بالغ بر یک میلیون و 352 هزار و 626 میلیارد تومان بوده است که میزان تحقق آن حدود 127.7 درصد مبلغ پیش بینی است که این افزایش بالاتر از 100 درصد بیشتر مربوط به بودجه‌های شرکت‌ها، بانک‌ها و بیمه‌ها است که بر همین اساس اختیاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به مجامع داده است که می‌تواند بودجه‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیشتر از آنچه که در قانون آمده است در نظر بگیرند.

وی گفت: از دلایل فزونی منابع نسبت به مصارف شناسایی و اعمال معافیت حقوق گمرکی به مبلغ 3 هزار و 689 میلیارد تومان بیش از اعتبار مصوب به صورت جمعی خرجی و همچنین شناسایی اعمال معافیت حقوق ورودی قانون مدیریت حمل و نقل سوخت به مبلغ 540 میلیارد تومان بیش از اعتبار مصوب به صورت جمعی و خرجی و عدم ابلاغ اعتبار مربوط به اسناد تسویه خزانه نوع دوم که از ابتکارات بودجه سال 97 بوده است به مبلغ 7 هزار و 23 میلیارد تومان به صورت جمعی خرجی و عدم واگذاری هزار و 188 میلیارد تومان از اوراق و اسناد خزانه اسلامی است.

عادل آدر گفت: چون قرائت گزارش تفریغ بودجه 97 در صحن علنی مجلس به طول انجامید و کمی به تاخیر افتاد من گزارش مذکور را به سران قوا داده‌ام و حتی یک دیدار هم با آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه برای بررسی تخلفات موارد مندرج در این گزارش داشته‌ام.

* بررسی تخلفات بودجه‌ای سال 97 در دو شعبه قضایی

وی گفت: با دستور قوه قضائیه دو شعبه ویژه در دستگاه عدلیه برای بررسی تخلفات گزارش تفریغ بودجه97 تعیبن شده است.

رئیس دیوان محاسبات کل کشور با انتقاد از مصوبه درباره افزایش حقوق کارمندان در سال 99 که به دلیل عدم تعیین سقف می‌توانند تداعی کننده حقوق‌های نجومی باشند گفت:‌ طبق قانون 98 مجلس دهم حداکثر حقوق را 32 میلیون تومان تعیین کرد این در حالی است که برای سال 99 هیچ گونه استثنایی و سقفی برای حقوق‌های کارمندان تعیین نشده است و در سال 99 ممکن است حقوق بالاتر از 50 میلیون تومان هم داشته باشیم.

وی در بخشی از گزارش خود اعلام کرد: در بررسی حقوق‌های نجومی در سال 97 و بعد از بررسی دیوان محاسبات مشخص شد که یکی از مدیران دولتی 53 میلیون تومان حقوق دریافت کرده که بالاترین نجومی بگیر بوده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.146 seconds.