.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مواظب باشید/ افراد کم علامت و بی‌علامت یکی از مهم‌ترین ناقلان کرونا
۸۰ درصد از بیماران به صورت خیلی ساده به این بیماری و ویروس مبتلا می‌شوند و علامت آشکار آنچنانی ندارند که این افراد از جمله افراد پر خطری هستند که ما پزشکان از آن‌ها ترس زیادی داریم.
متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل: افراد کم علامت و بی‌علامت یکی از مهم‌ترین ناقلان بیماری کرونا هستند افراد کم علامت و بی‌علامت یکی از مهم‌ترین ناقلان بیماری کرونا هستند

ایسنا/مازندران متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل با بیان اینکه افراد کم علامت و بی‌علامت  یکی از مهم‌ترین ناقلان بیماری کرونا هستند، اظهار کرد: ۸۰ درصد از بیماران به صورت خیلی ساده به این بیماری و ویروس مبتلا می‌شوند و علامت آشکار آنچنانی ندارند که این افراد از جمله افراد پر خطری هستند که ما پزشکان از آن‌ها ترس زیادی داریم.

سیما محسنی آهنگر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه افراد کم علامت مهم‌ترین انتقال دهندگان این بیماری هستند، اظهار کرد: این فرد می‌تواند جوان یا پیر باشد که بدون علائم بیماری است.

وی با بیان اینکه سیستم ایمنی جوانان قوی‌تر  است، تصریح کرد: در افراد جوان ممکن است این بیماری خود را کمتر نشان دهد که از نظر ظاهری سالم به نظر می‌آیند اما در افراد مسن به علت بیماری زمینه‌ای که دارند این موضوع ممکن است، متفاوت باشد و شانس اینکه بخواهند بیماری را نشان ندهند کمتر و بیماری آشکارتر است.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل خاطرنشان کرد: همه ما وقتی با بیمارانی که دارای علامت هستند، برخورد می‌کنیم سعی در حفظ فاصله هستیم اما احتمال انتقال از این افراد کمتر از افراد جوان مبتلایی است که علائم آشکاری ندارند.

محسنی آهنگر با اشاره به اینکه افراد جوان مبتلا ممکن است از نظر ظاهری سالم باشند و علائم چندانی نداشته و از ماسک هم استفاده نکنند، گفت: در مقابل این افراد ممکن است سیستم حفاظتی رعایت نشود در نتیجه انتقال بیماری خیلی سریعتر اتفاق می‌افتد.

وی تاکید کرد: توصیه چندانی در استفاده از ماسک برای همه افراد در روزهای اول نمی‌شود اما در حال حاضر همه افراد چه سالم، زمانی که به بیرون از منزل می‌روند حتی اگر کوتاه باشد از ماسک استفاده کنند چراکه امکان پخش شدن ویروس در هوا بسیار زیاد است و در نتیجه با زدن ماسک خیال همه راحت می‌شود که حداقال انتقال ویروس از این طریق که زیر پوستی است، جلوگیری کرد.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل بر حفظ فاصله با نفر مقابل حداقل تا یک و نیم متر تاکید کرد و ادامه داد: متاسفانه این فاصله در بازار روزها، سوپر مارکت‌ها، فروشگاه‌های خرید و نانوایی‌ها رعایت نمی‌شود و انگار این بیماری را به شوخی گرفته‌اند.

محسنی آهنگر با اشاره به اینکه بسیاری ار انتقال‌ها در منزل و از کسی که از خرید بیرون برگشته است، صورت می‌گیرد، افزود: طی این چند مدت نمونه‌های زیادی داشتیم که زن در منزل بوده است اما انتقال از همسر وی که از بیرون مبتلا شده صورت گرفت.

وی با بیان اینکه ماسک‌ها مانع صد در صدی عبور ویروس نمی‌شوند، تصریح کرد: اگر به ماسک‌های جراحی دسترسی وجود ندارد، استفاده از همین ماسک‌های پارچه‌ای به صورت چند لایه تا حدی با رعایت فاصله می‌تواند جلوی انتقال ویروس را بگیرد.

متخصص بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بابل بیان کرد: علت استفاده از دستکش نیز امکان آلوده بودن دست و برخورد با صورت و لایه‌های مخاطی پوست است و تاکید می‌شود دست‌ها قبل از هر غذا با آب و صابون شسته شود.

محسنی آهنگر از همکاری مردم در مقابل این بیماری تقدیر کرد و گفت: امید است در خانه ماندن و رعایت نکات ایمنی همچنان ادامه داشته باشد تا بیماری کاملا ریشه کن شود.

وی در پاسخ به این سوال که افراد مبتلا بعد از بهبودی تا چه زمانی ناقل بیماری هستند، یادآور شد: تا زمانی که علائم بیماری در شخصی کم یا از بیمارستان مرخص شد، دو هفته به طور نسبی باید در منزل بماند چراکه در این مدت امکان ناقل بودن بسیار زیاد است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.781 seconds.