.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
میزان افزایش حقوق کارگران بدون سابقه کار اعلام شد
میزان افزایش حقوق کارگران تازه وارد به بازار کار و فاقد سابقه اعلام شد.

به گزارش شمال نیوز، احمد میدری، معاون زویر کار، تعاون و رفاه اجتماعی اعلام کرده است: افزایش حقوق برای کارگرانی که فاقد سابقه کار بوده‌اند، برابر با ۲۹ درصد بوده است.

 بر این اساس حقوق این دسته افراد از ۱۸.۰۶۸.۸۱۰ ریال به ۲۳.۳۵۴.۲۷۰ ریال در سال ۱۳۹۹ افزایش یافته است که به معنای افزایش ۲۹ درصدی دریافتی ماهانه است.

میدری با اشاره به اینکه میزان افزایش حقوق کارگران در کل بین ۲۸ تا ۳۲ درصد بوده است، تاکید کرده است: باید توجه داشت در سال ۱۳۹۹ حداقل دستمزد کارگران ۲۱ درصد افزایش یافته اما حداقل میزان دریافتی کارگران ۲۸ تا ۳۲ درصد افزایش یافته است.

وی گفت: معمولاً حداقل دستمزد کارگران و میزان دریافتی آنها یکسان انگاشته می‌شود؛ در صورتی که تفاوت مهمی میان این دو وجود دارد.این در حالی است که در سال ۱۳۹۹ حداقل دستمزد کارگران ۲۱ درصد افزایش یافته اما حداقل میزان دریافتی کارگران ۲۸ تا ۳۲ درصد افزایش یافته است. برای درک این مسئله به جدول زیر توجه کنید. دریافتی هر کارگر دربرگیرنده چند ردیف مزدی است: حداقل دستمزد و کمک‌هزینه اقلام مصرفی یا همان حق خواروبار به همه کارگران تعلق می‌گیرد.کارگرانی که سابقه کار دارند، به آنها حق سنوات نیز تعلق خواهد گرفت و به ازای هر فرزند (تا دو فرزند) حق اولاد تعلق خواهد گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.185 seconds.