.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آیا کرونا پایان زندگی است؟
آمار مرگ‌ومیر این روزها به‌شدت در حال افزایش است اما در این میان نباید یک واقعیت را نادیده بگیریم، واقعیتی که به لطف خدای بزرگ و تلاش‌های ارزشمند کادر درمانی محقق شده است.


شمال نیوز: چند وقتی است که یک کلمه منحوس موجب دلهره و وحشت خیلی‌ها شده است، نامش که به زبان می‌آید بی‌اختیار چهره‌ها دگرگون می‌شود و اضطرابی آشکار در زوایای صورت‌ها خودنمایی می‌کند، کرونا، ویروسی که تداعی‌کننده کلمه مرگ برای خیلی‌هاست.

این روزها با شیوع کرونا، ناقوس مرگ در تمام جهان با سرعت بیشتری نواخته می‌شود و خیلی‌ها ابتلا به کرونا را پایان زندگی می‌دانند.

آمار مرگ‌ومیر این روزها به‌شدت در حال افزایش است اما در این میان نباید یک واقعیت را نادیده بگیریم، واقعیتی که به لطف خدای بزرگ و تلاش‌های ارزشمند کادر درمانی محقق شده است.

بهبود مبتلایان به ویروس کرونا

در کنار برخی از آمارهای فوت، خبر بهبود و درمان مبتلایان به ویروس کرونا واقعیتی انکارناپذیر و شایسته شکرگزاری از درگاه باری‌تعالی و قدردانی از تلاش‌های کادر درمانی است که از زمان شیوع این ویروس کُشنده به‌عنوان سربازان سلامت مشغول خدمت و جان‌فشانی هستند.

کرونا گرفتم اما درمان شدم

یکی از افرادی که در اوایل فروردین سال ۹۹ به ویروس کرونا مبتلا شد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: کرونا گرفتم اما به لطف خدا و زحمات پزشکان و پرستاران حالم خوب شد.

ملیحه شفاهی با بیان اینکه در بیمارستان اشهدم را خواندم افزود: بعدازاینکه به من اعلام کردند به ویروس کرونا مبتلا شده‌ام شهادتین را به زبان آوردم و فکر می‌کردم روزهای آخر عمرم را سپری می‌کنم اما به لطف خدا زندگی‌ام به اتمام نرسید.

وی با تأکید بر اینکه باید به توصیه‌های بهداشتی عمل کنیم گفت: به خاطر بی‌توجهی به توصیه‌های بهداشتی و انجام دیدوبازدید در عید به این بیماری مبتلا شدم و از این بابت احساس شرمندگی می‌کنم و به خودم قول داده‌ام که پس‌ازاین تمامی موارد را رعایت کنم.

شفاهی با اشاره به اینکه شرمنده زحمات خالصانه پرستاران و پزشکان هستم بیان کرد: پرستاران به من روحیه می‌دادند و با مراقبت‌های آنان به لطف خدا بهبودی‌ام را به دست آوردم.

بیماران مبتلابه کرونا امید خود را از دست ندهند

یکی دیگر از افراد مبتلابه ویروس کرونا که ۲۷ روز در بیمارستان رازی رشت تحت کنترل و مداوا قرار داشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: همه‌چیز با عرق کردن‌های فراوان و پس‌ازآن با تب و لرز شروع شد.

محرم پنجره ساز با بیان اینکه قدردان زحمات کادر درمانی هستم افزود: ۲۷ روز تحت درمان قرار گرفتم و به لطف خدا و زحمات پرستاران و پزشکان فداکار، چند روزی است که از بیمارستان ترخیص شده‌ام.

وی با تأکید به اینکه فکر نمی‌کردم بیماری‌ام بهبود پیدا کند گفت: ۶۷ سال سن دارم و با توجه به اینکه شنیده بودم کرونا روی افراد مسن تأثیرات مخرب بیشتری دارد، می‌دانستم که شرایط چندان مساعدی پیش رو نخواهم داشت اما بااین‌حال امیدم را به لطف الهی از دست ندادم.

پنجره ساز با اشاره به اینکه افراد مبتلابه کرونا امید خود را از دست ندهند بیان کرد: هیچ‌چیزی بدون اراده الهی انجام نمی‌شود و به‌تمامی بیماران مبتلابه ویروس کرونا تأکید می‌کنم که امیدشان را از دست ندهند و از همه مردم تقاضا دارم توصیه‌های پزشکی را جدی بگیرند تا هم از بروز خطرات احتمالی برای خود و خانواده‌هایشان و همچنین افزایش زحمت برای کادر درمانی جلوگیری کنند.

ویروس کرونا خطرناک و کُشنده است و هیچ‌کسی نمی‌تواند این واقعیت را انکار کند. اما به‌طور یقین با خود مراقبتی صحیح و رعایت مباحث بهداشتی، این ویروس خطری به همراه نخواهد داشت.

 آنانی که به هر دلیلی به این ویروس خطرناک مبتلا شده‌اند نیز نباید امید خود را ازدست‌داده و با توکل به خدا و صبر و امیدواری و تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمانی همچون بسیاری دیگر از هم‌وطنانمان سلامتشان را به دست آورده و به آغوش گرم خانواده‌هایشان بازمی‌گردند و بدانند کرونا پایان زندگی نیست.

منبع:فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.525 seconds.