.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
با باز ماندن 20 ثانیه‌ای شیر، چقدر آب هدر می‌رود؟
شمال نیوز: با یک محاسبه سرانگشتی، چنانچه این ۲۰ ثانیه به مدت ۲۰ بار در طول شبانه‌روز تکرار شود، میزان آبی که هر فرد هدر خواهد داد به بیست لیتر افزایش خواهد یافت.
 با باز ماندن 20 ثانیه‌ای شیر، چقدر آب هدر می‌رود؟

به گزارش شمال نیوز، کارشناسان سلامت می‌گویند برای مقابله با ویروس کرونا باید حداقل 20 ثانیه برای شستن دست‌ها زمان بگذارید؛ توجه داشته باشید اگر در این مدت شیر آب باز بماند، حداقل یک لیتر آب شرب سالم و بهداشتی هدر می‌رود.

با یک محاسبه سرانگشتی، چنانچه این ۲۰ ثانیه به مدت ۲۰ بار در طول شبانه‌روز تکرار شود، میزان آبی که هر فرد هدر خواهد داد به بیست لیتر افزایش خواهد یافت.

حال اگر ۲۰ لیتر در جمعیت ۸۳ میلیون نفر کشورمان محاسبه شود، روزانه یک میلیارد و ۶۶۰ میلیون لیتر آب در صورت بی‌توجهی به این موضوع هدر خواهد رفت.

بنابر این، ابتدا دستان خود را با آب خیس کنید، سپس شیر آب را ببندید و به دست‌هایتان صابون بزنید و دستان صابونی خود را به هم بمالید. پس از آن، دست‌هایتان را با آب تمیز بشویید؛ سپس با حوله تمیز یا خشک‌کن برقی دستتان را خشک کنید.

هدر رفت در شرایط کنونی بسیار اهمیت دارد؛ چرا که بارش‌های کل کشور بر اساس اعلام شرکت مدیریت منابع آب ایران تا روز جمعه ۲۲ فروردین به ۲۶ سانتی متر رسیده است که نسبت به بارش‌های پارسال ۱۳ درصد کاهش داشته است.

کاهش بارش ها همچنین منجر به کاهش ورودی آب سدهای کشور شده است.

«قاسم تقی‌زاده خامسی» معاون آب و آبفای وزیر نیرو میزان کاهش ورودی سدهای کشور نسبت به پارسال را ۱۰ درصد عنوان کرده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.359 seconds.