.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
پاسداشت تلاش خالصانه مدافعان سلامت ؛
تدابیر ستودنی مدافعان سلامت در مازندران / الگویی برای همه استان ها
شمال نیوز : بی شک در این جهاد مقدس ، همه مدیران ، مردم و مسئولین در لایه های مختلف استان مازندران با درک عمق چالش کرونا، هوشمندانه به جبهه تقابل و مهار این ویروس منحوس پیوستند و بار دیگر توانمندی مدیریتی و همگرایی اجتماعی خود را اثبات نمودند. ....
تدابیر ستودنی مدافعان سلامت در مازندران / الگویی برای همه استان ها

شمال نیوز / کوروش غفاری چراتی : بی تردید مدیریت بحران کرونا مهمترین دستورکارهمه دولتها در شرایط کنونی است.عوارض مخرب و مرگبار این ویروس مرموز نه تنها سلامت ساکنان کره زمین را تهدید می کند بلکه آثار اقتصادی و اجتماعی آن کمتر از قدرت و شدت مرگباری آن نیست.کرونا که این روزها مرزهای جغرافیایی را به شدت درمی نوردد و هر ساعت هزاران نفر را به گورستان می فرستد،تا کنون هزاران میلیارد دلار خسارت اقتصادی بر اقتصاد کشورها تحمیل نموده ،به گونه ای که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اگر روند یکه تازی این ویروس مرگ آفرین با همین سرعت ادامه یابد،خطرفروپاشی اقتصادی و اجتماعی جوامع زیادی را تهدید می کند.

با این وجود،سیاستها و تدابیر کشورها و دولتها در مهار این ویروس سرکش با توجه به پروتکل های بهداشتی و الزامات منطقه ای تدوین و اجرایی میگردد که این مسئله درکشور ما و در استان مازندران نیز منطبق با چنین الگویی است.

استان مازندران که به دلایل ویژگیهای طبیعی ، گردشگری و ویژگیهای دموگرافیک، اندکی بعداز شیوع این بیماری در کشور ،به سرعت به یکی از استانهای با آلودگی بالا تبدیل شد، خوشبختانه این روزها در پرتو تدابیر و سیاستهای مدبرانه و مبتنی بر خردجمعی مدیریت ارشد استان و همچنین مدیریت متعهدانه رئیس و مجموعه دانشگاه علوم پزشکی  و خدمت رسانی ایثارگرانه مدافعان سلامت و کادر بهداشت و درمان استان توانست شتاب نگران کننده شیوع ویروس کرونا را تا حدود زیادی مهار نماید .

بی شک در این جهاد مقدس ، همه مدیران ، مردم و مسئولین در لایه های مختلف استان مازندران با درک عمق چالش کرونا، هوشمندانه به جبهه تقابل و مهار این ویروس منحوس پیوستند و بار دیگر توانمندی مدیریتی و همگرایی اجتماعی خود را اثبات نمودند.

آنچه مسلم است؛ تلاش مجموعه مدافعان سلامت و کادربهداشت و درمان استان، در کارزار بزرگ مقابله با ویروس کرونا که به شهادت شماری از پزشکان و پرستاران و ابتلا دهها نفر دیگر از مدافعان سلامت منجرشد، برگ زرینی از مجاهدت انقلابی کسانی است که در هر شرایط به سوگند پزشکی و تعهد انسانی و اخلاقی خود در نجات جان همنوعان متعهد هستند.

 بی گمان مردم هوشمنداستان مازندران به ابعاد مختلف مدیریت بحران کرونا وخدمات طاقت فرسای مدافعان سلامت ،اشراف کامل دارند وبه درستی می دانند تامین همه ملزومات روزمره مردم و جلوگیری از هرگونه وقفه در فرایند خدمت رسانی به شهروندان تا چه میزان سخت و مستلزم برنامه ریزی بی نقص و نیازسنجی واقعی است.

بی تردید باید گفت ،صرف نظر ازبرخی بی انصافی ها که می کوشند همپای ویروس کرونا موج سواری کنند،آحاد مردم به صداقت و شفافیت و تعهد مدیریت ارشد استان و اقدامات جهادی مدافعان سلامت در مازندران اشراف کامل دارند و درک درستی از شرایط بحران کنونی دارند.  

در چنین شرایطی باید گفت یکی از مهمترین اصول مندرج در پروتکل مهار ویروس کرونا ، محدود سازی و پرهیز از هرگونه تردد غیرضروری و اجتناب از مسافرتهای مرسوم است. به اعتقاد متخصصان، قطع زنجیره این ویروس منحوس را خودمراقبتی و دگرمراقبتی مبتنی بر پروتکل های بهداشتی ، کلید پیروزی بر کروناست.

آنچه مسلم است مردم مازندران به عنوان شهروندانی مفتخر به تمدنی به تاریخ خلقت بشر و میراث دار دانشمندان و بزرگان علم و ادب و انسانیت ، باید بیش از دیگران ، شعور اجتماعی و نظم پذیری فرهنگی خود را در تضمین سلامت عمومی جامعه و تبعیت از اصول خود مراقبتی و دگرمراقبتی به نمایش بگذارند و از هرگونه بی نظمی غیرمسئولانه و غیراخلاقی خودداری نمایند.

تردیدی وجود ندارد هرگونه تمرد اجتماعی شهروندان در ماجرای ویروس کرونا ، ضمن به چالش کشیدن تلاش مجموعه تدابیر مدیریتی در استان، آثار زیانباری را متوجه همه جامعه خواهد کرد و همه شهروندان از خسارات مادی و جانی آن متضرر خواهند شد. واقعیت این است در شرایط کنونی هیچ کس نمی تواند ازآثار مخرب یکه تازی ویروس کرونا درامان باشد و تنها راه شکست این تهدید ملی، التزام عملی به پروتکل های بهداشتی و حمایت از تدابیر مدیریتی است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.407 seconds.