.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
وام ساخت مسکن خریدار ندارد

شمال نیوز: آنطور که محمد حسن علمداری، مدیر امور اعتباری بانک مسکن گفته، در سال جهش تولید تسهیلات اعطایی به ازای هر واحد به سازندگان حرفه‌ای و در صورت استفاده از تکنولوژی جدید و فناوری نوین و کاهش مصرف انرژی به ازای هر واحد ۲۵۰ میلیون تومان تعلق می‌گیرد. به گفته وی، این تسهیلات در مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۱۸۰میلیون تومان است.

با این حال ارقام مذکور فقط برای واحد‌هایی است که در ساخت آن از تکنولوژی‌های نوین استفاده می‌شود که درصد چندان بالایی از ساخت و ساز‌های فعلی را در بر نمی‌گیرد. بر این اساس، سقف وام ساخت به ازای هر واحد را برای سازندگان حرفه‌ای در تهران ۲۰۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۷۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۱۴۰ میلیون تومان است. همچنین به ازای هر واحد به شکل عادی برای تهران ۷۰ میلیون تومان، برای مراکز استان‌ها و شهر‌های بالای ۲۰۰ هزارنفر جمعیت ۶۰ میلیون تومان و برای سایر شهر‌ها ۵۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

با وجود آن که علمداری نرخ سود این تسهیلات را اعلام نکرده، با توجه به نرخ سود سال‌های قبل به احتمال زیاد ۱۸ درصد با مدت بازپرداخت ۱۲ ساله است. سید محمد مرتضوی، عضو هیئت رئیسه کانون انبوه‌سازان در پاسخ به این سؤال که آیا تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی در تهران و ۱۷۰ میلیون تومانی در شهرستان‌ها برای تولید مسکن کفایت می‌کند یا خیر، به ایسنا گفت: بانک مسکن این تسهیلات را متناسب با الگوی ساخت در تهران به میزان ۷۵ متر مربع و در شهرستان‌ها به میزان ۱۰۰ متر مربع اختصاص می‌دهد. این در حالی است که میانگین غالب واحد‌های در حال ساخت در تهران ۱۲۰ متر و در شهرستان‌ها ۱۵۰ متر مربع است؛ بنابراین عمده واحد‌ها از شمول دریافت این تسهیلات خارج می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.