.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چاق ها بخوانند: نوشیدنی های لاغرکننده کدامند؟

در باور عامه مردم، بعضي نوشيدني‌ها به نوشيدني‌هاي لاغرکننده شهرت پيدا کرده‌اند؛ مثلا خيلي‌ها مي‌گويند آب‌غوره باعث کاهش وزن مي‌شود و نوشيدن چاي سبز آدم را لاغر مي‌کند ولي آيا واقعا نوشيدني‌اي هست که لاغرکننده باشد و آدم را از رژيم غذايي و ورزش بي‌نياز کند؟ ...

خيلي‌ها فکر مي‌کنند نوشيدني‌هاي اسيدي و ترش مثل آب‌غوره، آب کرفس و آب‌ليمو و مرکبات، نوشيدني‌هايي هستند که باعث لاغري و کاهش وزن مي‌شوند ولي اين باور يک باور غلط است. اين مواد ترش و اسيدي وقتي جذب بدن مي‌شوند، مقدار يون هيدروژن را در خون افزايش مي‌دهند. افزايش يون هيدروژن در خون باعث کاهش PH خون مي‌شود و بدن تلاش مي‌کند دوباره حالت اسيدي خون را به حالت تعادل بازگرداند، پس شروع مي‌کند مقدار زيادي يون هيدروژن را همراه مقدار زيادي آب از بدن دفع کردن و به اين ترتيب با دفع مقدار زيادي آب از کليه‌ها، وزن بدن به صورت موقت کاهش اندکي پيدا مي‌کند. جالب است بدانيد که اين کاهش دايمي نيست چون آب بدن خيلي زود با مصرف نوشيدني‌ها جايگزين مي‌شود. پس اين نوشيدني‌ها واقعا باعث لاغري شما نمي‌شوند و از نظر علمي نيز شواهد محکمي پشت سر اين نوشيدني‌ها براي کاهش وزن وجود ندارد.


باز هم چاي سبز

از ميان نوشيدني‌هايي که به مايعات کمک‌کننده به کاهش وزن شهرت يافته‌اند چاي سبز تاييدهاي بيشتري را در پشت سر خود دارد. چاي سبز بستر جذب روده‌اي گلوکز و چربي را کاهش داده و به اين وسيله باعث کاهش وزن در افرادي مي‌شود که از اين نوع چاي استفاده مي‌کنند. برخي از تحقيقات نشان داده‌اند که چاي سبز ميزان LDL خون را نيز کاهش مي‌دهد. بهتر است به جاي استفاده از مکمل‌هاي اين گياه خود چاي سبز را دم کرده و ميل کنيد. باز هم تاکيد مي‌شود اين اثرات فقط نقش کمکي در کاهش وزن دارند.


عصاره زيره، چه‌طور؟

شايد شما هم وقتي براي کاهش وزن به برخي از موسسات کاهش وزن مراجعه کرده‌ايد، به شما گفته باشند که عصاره زيره را در آب مخلوط کرده و قبل از غذا ميل کنيد و اين راهي مناسب براي کاهش وزن است ولي اين هم يکي ديگر از اين باورهاي غلط است. عصاره زيره هيچ گاه به‌صورت مستقيم باعث کاهش وزن نمي‌شود، گرچه در طب سنتي خواصي براي اين گياه در اين زمينه در نظر گرفته شده است ولي شواهد علمي اندکي در اين مورد به اثبات رسيده است.


نوشابه‌هاي Zero

مدتي است كه نوشابه‌هايي به نام «Zero» روانه بازار شده‌اند كه بنابر ادعاي توليدكنندگان اين محصولات، اين نوشابه‌ها «بدون كالري» هستند. فرق اين نوشابه‌ها با نوشابه‌هاي «بدون قند» و يا همان «sugar free» در اين است كه نوشابه‌هاي گروه دوم داراي قندهاي مصنوعي هستند بنابراين هم طعم شيريني دارند و هم ميزان کالري‌شان محدودتر از نوشابه‌هاي معمولي است. اما نوشابه‌هاي Zero يا بدون کالري داراي قندمصنوعي هستند که اصلا متابوليزه نمي‌شود تا توليد كالري كند ولي نكته اصلي اين است كه فقط يك مشكل اين نوشابه‌ها را با اين روش حل كرده‌اند و هزارويك مشكل بر جاي است و هنوز هم اين نوشابه‌ها، نوشابه‌هاي سالمي به شمار نمي‌آيند. من با مصرف نوشابه‌ها به‌خصوص به صورت كنترل نشده مخالف هستم چون نه فقط قند موجود در نوشابه‌ها بلكه گاز دي‌اكسيدكربن كه براي گازداركردن آنها استفاده مي‌شود، براي سلامت مصرف کننده بسيار مضرند اما متأسفانه با تبليغات بسيار جوانان از طرفداران پروپاقرص اين محصولات شده‌اند و با ولع بسيار آنها را مصرف مي‌كنند. بدنيست بدانيد نوشابه‌ها باعث تحريك اسيدمعده مي‌شوند و در بلندمدت بيماري‌هاي معده را ايجاد مي‌كنند. اسيدفسفريك نوشابه‌ از آسيب به دهان و دندان و ايجاد پوسيدگي دندان گرفته تا احشاي داخلي ايجاد اختلال مي‌كند. به‌علاوه، گازكربنيك باعث آزاد شدن املاح از استخوان و پوكي استخوان مي‌شود. در ضمن، به‌‌طور متوسط در يك ليوان نوشابه 8 حبه قند وجود دارد، نوشابه zero فقط اين قند و كالري اضافه ناشي از آن را ندارد وگرنه تمام مشكلات ديگر را دارد و سلامت شما را تهديد مي‌كند.

نوشيدني؛‌ فقط کمکي

نکته اصلي اين است که هيچ نوشيدني‌اي در دنيا وجود ندارد که شما با نوش‌جان کردن آن، وزن‌تان کاهش پيدا کند. تمام اين نوشيدني‌ها فقط نقش کمکي ضعيفي مي‌توانند در کاهش وزن شما داشته باشند. اگر شما قرار است لاغر شويد، بايد حجم توده چربي را در بدن‌تان کاهش دهيد. 20 درصد توده چربي در آقايان و 30درصد توده چربي در بدن بانوان طبيعي است و بيش از آن چاقي و اضافه‌وزن به شمار مي‌آيد.

نوشيدني‌هايي که به صورت موقت ميزان آب موجود در بدن را کاهش مي‌دهند به هيچ عنوان چربي‌سوز نيستند و اين کاهش وزن کاذب است. براي کاهش وزن شما بايد به جاي خوردن انواع نوشيدني‌ها، به دنبال اصلاح سبک زندگي خودتان باشيد و کالري دريافتي روزانه خود را از طريق مصرف غذاهاي کم‌کالري کاهش داده و با حرکت و ورزش کالري‌هاي اضافي را بسوزانيد تا دچار افزايش توده چربي نشويد. يعني از اين نوشيدني‌ها مي‌توانيد فقط به صورت کمکي بهره ببريد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

sajad 9 خرداد 1389
سلام من 100کیلو وزن دارم هرکاری کنم لاغرنمیشم خیلی دارم رنج میبرم اصلن روم نمیشه از خونه در بیام تو را خدا یک نوشیدنی یا چیز دیگه برای لاغری به من معرفی کنید
قاطمه جوادی 26 اسفند 1392
چند قرص چربی سوز معرفی کنید
یه نفر 11 مهر 1393
من وزنم زیاده.الان خیلی وقته که دارم پیاده روی میکنم تا لاغر بشم.اما تغییر زیادی نکردم.دیگه نمیدونم چی کار باید بکنم..............................

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.869 seconds.