.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چگونه از آجیل‌های باقیماندهِ عید بدرستی نگهداری کنیم؟
برای حفظ کیفیت آجیل، آن‌ها را دور از پیاز یا سایر خوراکی‌های بودار نگهداری کنید، چون به راحتی، بوی اطراف خود را می‌گیرند.

چگونه از آجیل‌های باقیماندهِ عید بدرستی نگهداری کنیم؟

 

به گزارش بهداشت نیوز، مغز‌ها مفیدند، چون سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم‌اند. مغز‌ها طعم خوشایندی هم دارند که کمتر کسی پیدا می‌شود آن را نپسندد. اما اگر از آجیل درست نگهداری نکنید خیلی زود فاسد شده و بو و طعم بدی می‌گیرند و ضمنا دیگر مفید هم نخواهند بود.

مغز‌ها و آجیل را می‌توانید با پوست یا بدون پوست نگهداری کنید، اما اگر با پوست‌شان باشند مدت طولانی‌تری سالم می‌مانند. به هر حال چه ترجیح بدهید آجیل را با پوست آن نگه دارید و چه بدون پوست، باید آن‌ها را در ظرفی بریزید که هوا داخلش نشود تا سطح رطوبت‌شان در حد مطلوبی حفظ شود. حتی کیسه فریزر هم می‌تواند این کار را به خوبی انجام بدهد.

برای حفظ کیفیت آجیل، آن‌ها را دور از پیاز یا سایر خوراکی‌های بودار نگهداری کنید، چون به راحتی، بوی اطراف خود را می‌گیرند. آجیل با پوست را می‌توانید در دمای اتاق تا سه ماه نگهداری کنید. آجیل با پوست و بدون پوست نیز تا شش ماه در یخچال قابل نگهداری است و در فریزر هم تا یک سال و یا حتی بیشتر، خوب و باکیفیت می‌ماند. روی بسته‌های آجیل، تاریخ ذخیره سازی را بنویسید تا بدانید اول از کدام‌شان استفاده کنید.

اگر آجیل‌تان طعم ماندگی گرفت، آن‌ها را به مدت ۱۰ دقیقه در فر با درجه حرارت ۳۵۰ درجه قرار دهید تا طعم‌شان برگردد همچنین می‌توانید آن‌ها را در کاسه‌ی کوچکی به مدت یک تا دو دقیقه مایکروویو کنید. اما در مورد آجیل فاسد شده نمی‌توانید انتظار داشته باشید با این روش، سالم شود. وقتی چربی‌های موجود در مغز‌ها فاسد شوند، دیگر نمی‌شود کاری کرد.

چند نکته. آجیل بدون نمک طول عمر بیشتری نسبت به آجیل نمکی دارد.. مغز‌ها به صورت کامل و با پوست ماندگاری طولانی‌تری دارند.. بادام زمینی و گردو بیشتر مستعد فاسد شدن هستند.. مغز‌های خام سریع‌تر از مغز‌های برشته شده فاسد می‌شوند.. همیشه پیش از استفاده از مغز‌ها در پخت و پز، آن‌ها را بچشید و طعم‌شان را بررسی کنید.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.113 seconds.