.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خطاب به فرزندان « شهید حاج قاسم سلیمانی » ؛
دلنوشته « هادی ابراهیمی » در اولین نوروز بدون سردار دل ها
شمال نیوز : دل های بیشماری در سراسر جهان ، این روزها غصه دار سرداری هستند که اسطوره مقاومت بود و امید قلب هایی بود که دل در گرو شجاعت ، اخلاص و مهربانی این بزرگ مرد تاریخ داشتند ......
دلنوشته « هادی ابراهیمی » در اولین نوروز بدون سردار دل ها

شمال نیوز: این اولین نوروزی است که بدون سردار دلها می گذرد . غم جانکاه فقدان حاج قاسم ، غمی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت .

 

دل های بیشماری در سراسر جهان ، این روزها غصه دار سرداری هستند که اسطوره مقاومت بود و امید قلب هایی بود که دل در گرو شجاعت ، اخلاص و مهربانی این بزرگ مرد تاریخ داشتند .

 

هادی ابراهیمی که خود سربازی در جبهه مقاومت را تجربه کرده و مالامال عشق سردار دل ها است به بهانه « اولین نوروز بدون سردار » در دلنوشته ای با فرزندان صبور خاج قاسم از مکنونات قلبی اش سخن گفته است .

 

دلنوشته هادی ابراهیمی با فرزندان سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را با هم می خوانیم :

 

بسم رب الشهدا و الصدیقین


فرزندان دلبند سردار دلها شهید حاج قاسم عزیز

 

سلامی به وسعت ایمان و قداست عشق

 

دنبال بهانه ای بودم تا مکنونات قلبی ام را در باره اسطوره ای به قلم آورم که شاید مصداق این شعر معروف باشد که در طول تاریخ به بزرگان خاصی اطلاق می شود:

 

پدر پیر فلک را صبر بسیار بباید
که دگر مادر گیتی چوتوفرزند بزاید

 

اینک که با گذشت ایام، احساسات عاطفی ازمحتوای منطقی بیشتری برخوردار شده، در فضای پیش روی نگاهم، خلایی را به عینه می نگرم که شاید هرگز کسی نتواند آن را پر کرده و نه تنها دلم که عقلم را تسلی بخشد!

 

پدرتان نوحی بود که در اوج تلاطم فتنه وتجاوز صهیونیستها و داعش، جبهه مقاومت را به مثابه کشتی نجات طراحی کرد و با تزریق امید به کالبد نیمه جان جهان اسلام، بلاگردان شد و عزت و حیثیت و ناموس مسلمانان را برای همیشه بیمه کرد!

سروده های شاعران رابری برای سردار دل‌ها

 

کسی که قیم مآبانه جلوه نکرد، بلکه اعتماد به نفس را به ملتهای تحت تجاوز بازگرداند و آنها را به عزت نفسی رساند که در گام اول، شاهد خودباوری آنها و در گام دوم، شاهد نقش آفرینی شان در تعیین سرنوشت خودشان شده اند وحزب الله، حشدالشعبی، حماس، گردانهای عزالدین قسام، انصارالله یمن، فاطمیون و زینبیون و دیگر تشکلهای مقاومت اسلامی بارزترین نمونه های چنین تفکری می باشند.

 

همه می دانند که هدف نهایی همه جنگها و فتنه های منطقه به ایران ختم می شود و اگر کمترین غفلتی به استراتژیها و تاکتیکهای دشمن ورزیده می شد، قطعا” امنیت، منافع، موقعیت و نهایتا” موجودیت ایران و نظام جمهوری اسلامی در مخاطره کامل قرار می گرفت و شاید ما وارد ناامنی بی بازگشت و روند قهقرایی می شدیم، اما حاج قاسم عزیز، غربت نظام و امام جامعه را نه تنها به پایان برد، بلکه ملودی مرگ تدریجی نظام سلطه و اذناب و پادوهایش را آنچنان زیبا نواخت که امروز هر چه اقتدار و افتخار است به ایران نسبت می دهند و هر چه خیانت و ذلت و انزجار  است، از آن دشمنان ماست!

 

دستاورد حضور مالک اشتر رهبری در وسط معرکه، شکل دهی امت واحده در جهان اسلام و مقدمه جهانی شدن مقاومت اسلامی به عنوان نسخه دوم کتاب انقلاب اسلامی است.
فرزندان برومند حاج قاسم عزیز

 

از هر زاویه ای که به گذشته مقاومت و اقتدار امروز آن و نیز جایگاه ایران اسلامی می نگرم، امنیت و موجودیت و نیز موفقیت و موقعیت امروز را فقط و فقط در گرو قدرت تدبیر و ایثار ابرمردی می بینم که بزرگترین افتخارش، سربازی ولایت و خادمی ملت است.

 

فرماندهی کل سپاه گفت، شهید سلیمانی از سردار سلیمانی قوی تر و ذی نفوذتر است و به حق درست گفت.

 

سیلی محکم ایران به امریکا در عین الاسد، رونوشت سیلی های پدرتان به نظام سلطه جهانی در مبارزه با داعش بود!

 

سیلی های مقاومت به امریکا و اسرائیل و ارتجاع، نتیجه احیای پتانسیل قدرت در متن ملتهای اسلامی بود تا جائیکه شبی بر سیلی خورده های پدر نمی گذرد که کابوس مقاومت را در خواب نبینند.

 

امروز به لطف شجاعت ها و تدابیر  سردار دلها به امنیتی رسیده ایم که نه تنها دیگر استکبار جهانی گزینه نظامی  و سیاست ماشه را به رخ ما نمی کشد، بلکه ملتمسانه پیغام می فرستد که ما گزینه نظامی نداشته باشیم!

 

پدر آنچنان عرصه را بر آنان تنگ کرده بود که آنها مجبور شدند در زبونانه ترین اقدام، با ترور، قهرمان مبارزه با تروریسم و فاتح قلعه داعش را حذف فیزیکی کنند!

 

حالا وقتی دوباره کتاب زندگی سیاسی و معنوی این شخصیت بزرگ را تورق می کنم، بیشتر به راز بی تابی رهبر معظم انقلاب و نیز رمزشکسته شدن رکورد همه بدرقه های تاریخ وقوف می یابم!
یادگاران سپهبد شهید سلیمانی

 

بدانید که پدر، نه تنها از مرزهای خانواده، مرزهای کرمان و حتی مرزهای ایران عبور کرده بلکه مرزهای جهان اسلام و جهان آزادگان نیز گذشته و مهمتر از آن جغرافیای قلوب مستضعفان عالم را درنوردیده و به معنای واقعی کلمه ایشان مصلح زمان خویش و بشیر و نذیر عالم است.

 

به یقین می گویم که اولا” ایشان همانند مولای متقیان در زمان شهادت نغمه فزت و رب الکعبه بر لب داشته و ثانیا” ما ایشان را با شهادت از دست نداده ایم، بلکه به دست آورده ایم و حالا دشمن با نسلی از مقاومت مواجه است که با صدای رسا می گوید: من هم یک قاسم سلیمانی ام!

 

روزی که پیکر سردار دلها تشییع می شد، زبان حال دهها میلیون مشایعت کننده این شعر بود:
ای کاروان آهسته رو، کآرام جانم می رود . وآن دل که با خود داشتم، با دلستانم می رود

 

حاج قاسم عزیز ، صیاد بی بدیل دلها بود و تشییع اش، تلفیقی از همه آحاد مردم با ظواهر و مواضع مختلف را به یک میعادگاه رسانده بود و شاید قرنها انتظار ما را به توفیق مشابه او نرساند که خودش می گفت: فرماندهی ما امامت است یعنی فرمانده جلوتر از نیروهاست و می گوید بیا و این برخلاف فرماندهی دنیاست که هدایت است یعنی فرمانده پشت سر نیروهاست و می گوید برو!

 

عزیزان حاج قاسم

 

در پایان لازم می دانم با نوای شهدا اعلام کنم همانگونه که حاج قاسم سردار دلهاست، شما نیز عزیز رهبری و محبوب این ملت باقی خواهید ماند.

 

هادی ابراهیمی

استادیار و عضو هیئت علمی دانشگاه صدا و سیما


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.963 seconds.