.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تداوم شیب نزولی شیوع کرونا در مازندران
آمار مراجعه بیماران مشکوک به کرونا در مازندران بر اساس گزارش روز جمعه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان برای ششمین روز متوالی کاهش داشت و به کمترین میزان پس از پشت سر گذاشتن نقطه پیک در هفته گذشته رسید.

ایرنا: بر اساس این گزارش ، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۸۸ بیمار مشکوک در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران بستری شدند. این تعداد ۹۲ نفر کمتر آمار رسمی کاهشی شدن شیوع کرونا در مازندران بر اساس گزارش این دانشگاه است که روز یکشنبه منتشر شده بود.

آمار بیماران جدید بستری شده در بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۲۴ ساعت منتهی به روز یکشنبه سوم فروردین ماه امسال ۲۸۰ نفر بود و در همان روز ۲۹۲ بیمار مشکوک هم پس از گذراندن دوران درمان و نقاهت از این بیمارستان ها ترخیص شدند.

گزارش جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران نشان می دهد که در ۲۴ ساعت منتهی به روز جمعه ۲۳۰ بیمار مشکوک به کرونا از بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه ترخیص شدند.

مازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است . وضعیت شیوع ویروس کرونا در بابل که زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهرستان با مدیریت مستقل است نیز از اواخر هفته پیش بر اساس اعلام مسئولان این دانشگاه کاهشی شد ولی آمار تفکیکی در این باره تاکنون منتشر نشده است.

تحقق یک پیش‌بینی

پیش از این نماینده وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی در ستاد مقابله با کرونای استان های مازندران و گلستان در تاریخ ۲۶ اسفند پارسال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفته بود که مازندران در پیک شیوع کرونا قرار گرفته و اگر مردم رعایت کنند ، می توان امیدوار بود در ۲  تا سه هفته آینده بیماری در این استان فروکش کند.

گزارش جدید دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین حاکی است که طی ۶ روز اخیر در مجموع یکهزار و ۳۷۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های زیر پوشش این دانشگاه بستری و در همین مدت یکهزار و ۵۷۶ بیمار مشکوک به ویروس کرونا پس از بهبودی از این مراکز مرخص شدند.
بر اساس این گزارش ، هم اکنون یک هزار و ۱۸۹ بیمار مشکوک به کرونا در مجموعه بیمارستان های زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران تحت درمان قرار دارند.

مازندران از اول اسفند ماه پارسال با شناسایی ۲ بیمار مشکوک به کرونا در بابل که سفری به قم داشتند به صورت رسمی به مناطق آلوده به ویروس کرونا پیوست. اقدامات و محدویت ها برای قطع زنجیره شیوع این بیماری نیز بلافاصله از روز دوم اسفند که همزمان با انتخابات مجلس شورای اسلامی بود به اجرا گذاشته شد. مدارس این استان از روز سوم اسفند تعطیل شدند که همچنان ادامه دارد. دانشگاهها و مراکز آموزش عالی به همراه مهدهای کودک و مراکز توانبخشی استان نیز از روز دوشنبه پنجم اسفند به تعطیلی رفتند و سپس محدودیت ها به سایر بخش ها از جمله گردشگری ، بازار ، نماز جمعه و جماعات ، مراسم عروسی و عزا و تمامی فعالیت های جمعی رسید که همچنان همگام با کشور ادامه دارد.

یکی از اقدامات اساسی در مازندران برای قطع زنجیره شیوع کرونا بستن ورودی های این استان بر روی مسافران و غیربومیان به مدت حدود ۴۸ ساعت بود. اگر چه این اقدام از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا دیگر ادامه نیافت و تب سنجی در ورودی ها جایگزین آن شد ، ولی توانست ورودی مسافر و گردشگر را نسبت به سال گذشته تا ۸۰ درصد کاهش دهد.

تشکیل روزانه ۲ نشست ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور رصد وضعیت تمامی نقاط استان و اتخاذ تصمیمات لازم ، معرفی فرمانداران به عنوان رییس ستاد مقابله با کرونا در شهرستان ها و الزام آنها به اجرای مصوبات استانی و نظارت بر آنها ، معرفی بازرسان ویژه از سوی استاندار برای نظارت دقیق تر بر نحوه اجرای مصوبات و رصد نیازمندی های هر شهرستان از دارو و امکانات درمانی گرفته تا ضدعفونی کردن خیابان ها و معابر ، ورود خیران ، تشکیل های مردم نهاد ، گروههای جهادی و حتی گروههای خانوادگی برای کمک به درمانگران و تامین نیازهای آنان و اقشار آسیب پذیر و تعطیلی بازار و کسب و کارهای غیرضروری پیش از این که در سایر نقاط کشور اجرایی شود ، از دیگر اقداماتی بود که در این مدت در مازندران اجرایی شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ناشناس 9 فروردين 1399
راههای ورودی را باز کردند .چرا؟ چون بزرگان در شمال ویلا دارند باید برای تجدید قوا تشریف بیارن . خاک بر سر سنگدلان بیمار.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.269 seconds.