.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ربیعی خبرداد:
۴ میلیون نفر وام و ۳ میلیون خانوار بسته معیشتی می‌گیرند
سخنگوی دولت گفت: ۴ میلیون نفر وام و ۳ میلیون خانوار بسته معیشتی می‌گیرند.

به گزارش شمال نیوز، علی ربیعی سخنگوی دولت چهارشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی به تشریح اقدامات دولت برای مقابله با کرونا پرداخت.

 

وی با تاکید بر اینکه ما زیر ساخت‌های درمان را در 6 سال گذشته به خوبی تقویت کرده ایم، گفت: همه این زیر ساخت ها از جمله طرح تحول سلامت به کار آمد و ما امروز 52 آزمایشگاه برای تشخیص کرونا آماده کرده ایم.

 

ربیعی با بیان اینکه خوشبختانه من تا به امروز کرونا نگرفته ام، افزود: اما بنده از ابتدای موضوع کرونا تا به امروز در همه جلسات مربوط به این موضوع شرکت داشته ام.

 

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به اینکه ما امسال، سال سختی را پشت سرگذاشتیم، اظهار داشت: ما در سال جاری 10 حادثه بزرگ را دیدیم و می توان گفت که در موضوع آخر یعنی مساله کرونا وزارت بهداشت به خوبی عمل کرده است.

 

وی  افزود: خوشبختانه در حال حاضر زیرساخت‌های درمانی ما به خوبی تجهیز شدند و تخت های بیمارستانی ما 2 برابر شده است، همچنین در برخی مناطق به اندازه 40 سال قبل بیمارستان جدید ایجاد کردیم و حدود 9 میلیون نفر هم به صورت یک باره بیمه شدند.

 

ربیعی با تاکید براینکه یکی از دلایلی که در این دوره وزارت بهداشت ما خوب عمل کرد و امروز در وضعیت متعادلی هستیم، گفت: در این حوزه جدای از کادر پزشکی حرفه‌ای کشور و مدیریت این مجموعه توسط نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، زیرساخت‌های درمانی ما در 6 سال گذشته به خوبی تقویت شده بود و بیش از همه چهل سال گذشته در این 6 سال تخت به بیمارستان‌ها اضافه و یا آنها را بازسازی کردیم که این مورد در کنار بیمه شدن افراد زیادی امروز به کار آمده و خود را نشان داده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه ما از زمانی که متوجه ورود کرونا به کشور شدیم آن را اعلام کردیم، افزود: در اولین جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا، بدبینانه‌ترین سناریو را برای مقابله با آن در نظر گرفتیم و 3 هزار تخت خواب از سوی نیروهای مسلح به مجموعه درمانی اضافه شد.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه در روزهای اول همه جامعه در شوک مواجه با این بیماری بودند، گفت: این موضوع البته از سوی مردم طبیعی است و در همه جای دنیا هم مشابه آن را دیدیم اما مردم باید کمک کنند که در این زمینه خیرین در استان‌های مختلف به کمک دولت آمدند.

 

ربیعی با بیان اینکه در ادامه ماسک‌های زیادی به کشور وارد کردیم و ظرفیت تولید ماسک را هم بالا بردیم، افزود: سمت و سوی تولید را به سوی لوازم ضدعفونی‌ کننده بردیم و امروز محموله ماسک هم وارد کشور شده و دیگر از این جهات مشکلی نخواهیم داشت. هرچند که در این زمینه بحران ماسک در تمام دنیا وجود دارد.

 

وی در ادامه با اشاره به تعطیلی اماکن مذهبی  در کشور، گفت: علما در این زمینه با ما همکاری خوبی کردند و از آنان ممنون هستیم. معمولا بستن چنین مکان‌هایی کار راحتی نیست اما این موضوع در کشور با همراهی علما انجام شد.

 

ربیعی همچنین با بیان اینکه مکان‌هایی که لزومی به بازگذاشتن آنها نباشد و تجمع در آن صورت می‌گیرد حتما کنترل می‌شود، اظهار داشت: در این زمینه کار به وزیر کشور سپرده شده است و اختیاراتی به استان‌ها و تشکیلات محلی هم داده‌ایم. اما فروشگاه‌های بزرگ و مکان‌های ضروری باز خواهند بود و اصنافی که کالاهای اساسی ارایه می‌کنند کار خواهند کرد و حتی برخی خدمات 24 ساعته خواهد بود اما برخی مراکز تجمعی نظیر بازارها تعطیل می‌شود.

 

سخنگوی دولت در ادامه با اعلام اینکه در 13 استان اول درگیر با کرونا کنترل عبور و مرور انجام می‌شود، افزود: ما باید اقتصادمان را سرپا نگه داریم و در عین حال از اقشار ضعیف و کسانی که فشار بیشتری در این روزها به آنان می‌آید حمایت کنیم. هرچند که تحریم‌ها هم تاثیر زیادی در این فشارهای سخت به مردم داشته است.

 

ربیعی همچنین با بیان اینکه ما در ششم اسفند ماه آژیر کرونا را در کشور نواختیم، گفت: اگر در قم هم زودتر متوجه می‌شدیم شاید تمهیدات بهتری ارائه می‌کردیم. ولی مدارس و دانشگاه‌ها را تعطیل کردیم.

 

ربیعی ادامه داد: ما همچنین سمت و سوی تولید را به سمت لوازم ضدعفونی‌ کننده بردیم. سازمان برنامه و بودجه و تامین اجتماعی کمک کردند و ما طلب تامین اجتماعی را صفر کردیم، فعلا وام خرید و قرض الحسنه را به 4 میلیون نفر می‌دهیم که سود 12 درصدی آن را 4 درصد مردم و 8 درصد دیگر را دولت پرداخت می‌کند.

 

وی تصریح کرد: همچنین به 3 میلیون خانوار بسته‌های معیشتی پرداخت خواهد شد که تمام مراحل آن بالای 1000 میلیارد تومان هزینه می‌شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.141 seconds.