.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
عربستان ورود زائران حج عمره را ممنوع کرد
وزارت خارجه عربستان سعودی بامداد پنجشنبه اعلام کرد، برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ورود افراد برای انجام حج عمره و زیارت مسجد النبی (ص) به خاک این کشور را به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزارت خارجه این کشور افزود: عربستان سعودی برای پیشگیری از شیوع کرونا، تدابیری اتخاذ کرده که ممنوعیت موقت سفرهای زیارتی به این کشور برای انجام حج عمره و زیارت مسجد نبوی از جمله این موارد است.

بر اساس این گزارش، اعطای روادید گردشگری به کشورهایی که ویروس کرونا در آن‌ها شیوع یافته متوقف شده است.

هنوز آمار مشخصی از وجود ویروس کرونا در عربستان سعودی منتشر نشده است.

در میان کشورهای غرب آسیا زمزمه شیوع بیماری کرونا اولین بار در عربستان شنیده شد و ۱۷ بهمن امسال رسانه‌های این کشور از ابتلای دو تبعه هندی به این ویروس خبر دادند اما این خبر بلافاصله از سوی مقامات عربستان تکذیب شد.

چند روز پس از آن مقامات سعودی از خودکشی یک دانشجوی چینی که در یکی از بیمارستان‌های جده به دلیل مشکوک بودن به ابتلا به ویروس کرونا قرنطینه بود، خبر دادند اما پس از آن اعلام کردند که آزمایش‌های متوفی منفی بوده است.

با این حال برخی کارشناسان سیاسی معتقدند، عربستان به دلیل میزبانی وزرای دارایی و بانک مرکزی گروه ۲۰ در این کشور، برای پنهان نگه داشتن شمار مبتلایان به این ویروس تلاش می‌کند.

طبق آخرین گزارش، تعداد کشته‌های کرونا در سراسر جهان به بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ نفر رسید.

ویروس جدید کرونا که رسما COVID-۱۹ نامیده می‌شود، آذرماه گذشته در شهر ووهان چین ثبت شد و از آن زمان به بعد به حدود ۳۰ کشور سرایت کرده به طوری که سازمان جهانی بهداشت را مجبور کرد تا وضعیت اضطراری بهداشتی در جهان اعلام کند.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: شیوع این بیماری فقط مشکل ایتالیا نیست و ویروس کرونا اقتصاد اروپا را تهدید می‌کند.

این رسانه افزود: گسترش این بیماری در چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا نگرانی‌ها درباره اختلال در زنجیره تامین جهانی را تشدید کرده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.156 seconds.