.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نخستین همایش مجمع عالی نخبگان منطقه مرکز مازندران در ساری
دکتر زیار لاریمی گام دوم انقلاب بر نخبگان تاکید دارد

به گزارش شمال نیوز، اولین همایش مجمع عالی نخبگان منطقه مرکز استان مازندران با حضور تعدادی از مسئولان و جمعی از چهره‌های علمی، فرهنگی و دانشگاهی با محوریت نخبه ایثار، سردار سپهبد شهیدقاسم سلیمانی برگزار شد. در آغاز جلسه دکتر احمد زیار لاریمی رئیس مجمع عالی نخبگان ساری ضمن تشکر از حضور مدعوین گفت: نخبگان و فرهیختگان جوانه های بالندگی هر کشوری هستند و مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به گفتمان میان نخبگان و فرهیختگان تاکید دارد که آنان همیشه در همه جای دنیا تصمیم ساز هستند و امروز زمان تکریم و ارج نهادن به مقام فرهیختگان است.

 

سردار بابائی فرمانده سپاه کربلای مازندران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید قاسم سلیمانی از وی بعنوان نخبه در علوم نظامی یاد کرد و گفت: مقام معظم رهبری بیشترین جلسات را با نخبگان این مملکت داشته اند و تاکید دارند برای آدمهای خوب فضای امنی ایجاد شود و سردار سلیمانی پیاده کننده طرح های مقام معظم رهبری بودند و با قاطعیت طرح های آمریکا را خنثی می کرد. وی مراتب پیشرفت علم را حاصل تلاش نخبگان دانست و گفت: با وجود تحریمهای همه جانبه امروز به تکنولوژی برتر علوم نظامی در غرب آسیا رسیده ایم بطوریکه آمریکا جرات هیچ کاری را پس از ضربه خوردن در پایگاه عین الاسد نداشته است. فرمانده سپاه کربلای مازندران با اعلام اینکه متوسط سن دانشمندان هسته ای کشور 27 سال است افزود: فصل مشترک بین اکثر نخبگان دینداری است و ما قدردان این سرمایه های بزرگ هستیم و آنان باید دین خود را به شهدای مظلوم منطقه ادا کنند و دچار وسوسه های شیطان نشوند.

 

جوانی مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران گفت: هدف از تشکیل مجمع نخبگان مازندران بهره مندی از استعدادهای آنان برای ایجاد شرایط بهتر است و اگر توانمندی علمی این قشردیده نشود، بود و نبودن‌شان فرقی ندارد، لذا مسئولین و جامعه باید برای حل مشکلات،زمینه بهره مندی از استعدادهای نخبگان را فراهم نمایند.

 

مدیر مجمع عالی نخبگان مازندران یکی از فاکتورهای اساسی پیشرفت کشورها را علوم بین رشته‌ای دانست واز کم‌توجهی به این علوم درایران ابراز تاسف نمود.

 

بر اساس آمار منتشره بنیاد نخبگان مازندران در شهریور ماه سال جاری ،این استان با داشتن ۱۵۰ نخبه نوپدید، بالاترین آمار را پس از استان تهران در اختیار دارد. مجمع عالی نخبگان مازندران در ۹ منطقه فعال و دارای شعب مستقل است و استان مازندران 2 برابر میانگین کشوری نخبه دارد که بسیاری از آنها در چند زمینه علمی نخبه هستند وبیشترین تعداد نخبگان مازندران هم از دو منطقه ساری و بابل هستند که برای هر نخبه نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه می شود تا مراحل آموزش و تحصیل را پشت سر بگذارد.گزارش های رسمی مراجع مختلف از جمله بنیاد نخبگان حاکی از آن است که بسیاری از نخبگان مازندرانی به دلایل گوناگون این استان را ترک کرده و در تهران اقامت دارند.

 

در این مراسم که مادر شهید رادمهر نیز سخنانی ایراد نمودند،از افراد برجسته در حوزه‌های دانشگاهی، پژوهش، اختراعات، محیط زیست، تاریخ،ایثار و شهادت، زیست‌فناوری، نفت و گاز، کشاورزی، نرم‌افزار، پزشکی، ورزش، آموزش، رسانه، شیلات، کنکور و گردشگری با اهدای تندیس و لوح سپاس تقدیر شد. گفتنی است از دو فعال رسانه ای خانم رقیه عالی و آقای اشکان جهان آرا نیز تجلیل شد و ساغر مصفا نخبه 11 ساله مازندرانی نیز در این مراسم حضور پررنگی داشت.

 

منبع:خزرنما


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.119 seconds.