.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
۱۱۹ هزار مازندرانی به طرح ملی فهما پیوستند
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: تاکنون ۱۱۹ هزار نفر در استان به طرح ملی فهما در استان پیوستند و دو کانون قائمشهر رتبه برتر این طرح را دارا هستند.

به گزارش شمال نیوز،  عباس زارع ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران بابیان اینکه تاکنون ۱۱۹ هزار و ۶۹۲ مازندرانی به طرح فهما پیوستند، گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری اخلاص با ۱۴ هزار و ۷۴ امتیاز و شهید علی گرائیلی با امتیاز ۱۳ هزار و ۸۵۰، هر دو از قائم‌شهر در رتبه‌های اول و دوم کسب عنوان پایتختی فهما قرار دارند.

وی بانام نویسی در سامانه بچه‌های مسجد و انتخاب کانون فرهنگی هنری علی بن موسی‌الرضا (علیه‌السلام) ساری به زیست‌بوم مجازی بچه‌های مسجد کشور پیوست؛ و از این طریق رویداد ملی فهما را همراهی می‌کند، اجرای این طرح ملی را رویدادی سازنده و درخور تحسین دانست و گفت: اجرای این طرح سبب می‌شود تا فعالیت‌های کوچک و بزرگ کانون‌ها در یک حرکت جمعی قرار گیرد و با تعهد و مشارکت‌های جدی شاهد رشد و شکوفایی کانون‌های مساجد باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به فعالیت یک هزار و ۱۶۴ کانون فرهنگی هنری در مساجد استان مازندران اشاره کرد و افزود: ۷۱۳ کانون از این تعداد در مساجد روستایی و ۴۵ کانون دیگر نیز در مساجد شهری فعالیت‌های دینی، آموزشی، قرآنی، فرهنگی، هنری، کتابخانه‌ای و… به مردم شریف دیار علویان ارائه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۱۱۹ هزار و ۶۹۲ نفر از مازندرانی‌ها با ورود به سامانه بچه‌های مسجد به طرح ملی فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) پیوستند، یادآور شد: کانون‌های مساجد استان تاکنون یک‌میلیون و ۹۷۵ هزار و ۶۹۴ امتیاز از سامانه بچه‌های مسجد کسب کردند.

دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران به درخشش فعالان کانون‌های مساجد استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی هنری چه در عرصه استانی و چه سراسری اشاره کرد و ابراز امیدواری کرد که با اجرای دقیق رویداد فهما و پیاده‌سازی اهداف این طرح، این ظرفیت‌ها به یک حرکت واحد تبدیل‌شده و شاهد افتخارآفرینی‌های بیشتری از بچه‌های مساجد استان باشیم.

وی بابیان اینکه ۲ روز تا ارزیابی برای رویداد ملی فهما، باقی‌مانده و کانون‌های فرهنگی و هنری اخلاص مسجد امیرالمؤمنین (علیه‌السلام) با امتیاز ۱۴ هزار و ۷۴ و شهید علی گرائیلی مسجدالنبی (صلی الله علیه و آله و سلم) با امتیاز ۱۳ هزار و ۸۵۰، هر دو از شهرستان قائم‌شهر در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار دارند، افزود: تاکنون ۲۷ هزار و ۲۳۸ نفر از ۹۴ کانون فرهنگی هنری مساجد شهرستان نکا در سامانه بچه‌های مساجد کشور نام‌نویسی کردند که این امر نکا را در بین سایر شهرستان‌های استان صدرنشین کرده است.

زارع اشتراک‌گذاری تجارب فعالان مساجد، فرصت بروز استعدادها و ایده‌های خلاق و ایجاد بستری جهت رقابت سالم و تقویت تعامل کانون‌ها را ازجمله اهداف مهم طرح ملی فهما دانست و خطاب به فعالان مسجدی استان گفت: الگوسازی از فعالیت‌های ارزنده کانون‌های دیگر استان‌ها نیز می‌تواند راهنمای خوبی برای ما باشد و امیدواریم با تبیین و اجرایی شدن کامل نظام فهما در این استان شاهد رشد چشمگیر فعالیت‌های کانون‌های مساجد باشیم.

وی به تعامل خوب رابطین طرح فهما در ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان‌های مازندران با کارشناسان ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اشاره کرد و افزود: برگزاری جلسات شهرستانی و نشست‌های چهره به چهره به‌صورت فردی برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با این طرح و نحوه ارتباط‌گیری با مدیران و اعضای کانون‌ها و نیز آموزش مراحل ثبت فعالیت‌های کانون در سامانه بچه‌های مسجد برای رابطین این طرح موردتوجه بوده است.

زارع، ثبت اعضا جدید و به‌روزرسانی مشخصات اعضا قدیم، تقویت فعالیت‌های هنری و ارتقا گروه‌های سرود، نمایش و فیلم‌سازی، ثبت این گروه‌ها و تولیدات آن‌ها و نیز ثبت فعالیت‌ها و اقدامات متناسب با فعالیت‌های تعیین‌شده در سایت بچه‌های مسجد را از اولویت‌های کاری رابطین اصلی و شهرستانی در جهت تبیین رویداد فهما در استان مازندران برشمرد./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.188 seconds.