.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خودکفایی برنج آرزوی دیرینه کشور است
رئیس پژهشکده و زیست فناوری دانشگاه کشاورزی ساری، خودکفایی کشور در تولید برنج را آرزوی دیرینه برشمرد و گفت: این طرح سبب فتح جبهه جدید در اقتصاد بین المللی می شود.

به گزارش شمال نیوز، قربانعلی نعمت زاده صبح دوشنبه در سمینار رونق تولدی برنج در حوزه کشاورزی وو تجارت سازی و کشت طارم روشن، افزود: یکی از آرزوهای دیرینه، خودکفایی در تولید برنج است و این کار سبب فتح جبهه جدیدی در نظام اقتصادی بین الملل خواهد بود.

وی کشت و تولید رقم‌های جدید برنج را کاری سخت دانست و گفت: باید ظرفیت افزایش عملکرد وجود داشته باشد تا بتوانیم مدیریت بهزراعی در کشت صورت گیرد.

وی افزود: معیارهایی برای افزایش عملکرد در نظر گیریم و تلاش می‌کنیم برای خودکفایی مملکت، رقم برنج طارم روشن را توسعه و ترویج دهیم زیرا ۳۴ سال برای تولید این رقم وقت صرف شده است.

نعمت زاده، تولید رقم ندا و نعمت را از دیگر دستاوردها بیان کرد و گفت: این دو رقم به دلیل دیر رسی و سیاست نامناسب مسئولان کشوری تاحدودی از چرخه تولید خارج شود.

رئیس پژوهشکده و زیست فناوری دانشگاه علوم کشاورزی ساری یادآور شد: سیاست نامناسب برخی از دولتمردان سبب می‌شود تا هزینه و سرمایه صرف شده در حوزه پژوهش در بخش برنج به هدر رود و باید تلاش پژوهشگران به نتیجه و بهره برداری رسد.

نعمت زاده ادامه داد: برای تولید رقم طارم روشن، ۳۴ سال پژوهش و وقت صرف شد و با این رقم و رقم‌های مشابه، ایران از نظر واردات برنج بی نیاز می‌شود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.136 seconds.