.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
چرا عین الاسد ؟
بالاخره موشک های بالستیک سپاه پاسداران در پایگاه عین الاسد آمریکا در خاک عراق فرود آمد و بخشی از انتقام سخت محقق شد. اما چرا ایران به این پایگاه و اربیل عراق حمله کرد

چرا عین الاسد ؟

 

شمال نیوز: ناصر ایمانی/ بالاخره موشک های بالستیک سپاه پاسداران در پایگاه عین الاسد آمریکا در خاک عراق فرود آمد و بخشی از انتقام سخت محقق شد. اما چرا ایران به این پایگاه و اربیل عراق حمله کرد ؟
 
ایران بطور صریح و آشکار از خاک خود و با اعلام خبر آن و پذیرش مسئولیت حمله ، به پایگاه آمریکا حمله کرد و نه بصورت پنهانی و یا از طریق گروه های مقاومت . معنای این حرکت جمهوری اسلامی از نظر سیاسی کاملاً مشخص است . مقامات جمهوری اسلامی قبلاً بارها اعلام نموده بودند که اگر بخواهند حمله ای نمایند ، مسئولیت آنرا صریحاً می پذیرند و پنهانی و غیر مستقیم عملیاتی را انجام نمی دهند .
 
چرا عین الاسد ؟ زیرا ایران نمی خواست به پایگاه های آمریکایی در خاک کشور های همسایه حمله کند و به حاکمیت آنها تعرض نماید . اما به آنها اخطار داده است که اگر از پایگاه های آمریکا در خاک آنها به ایران تعرض شود ، دیگر امنیتی برای آن پایگاه ها وجود ندارد و ایران به آنها حمله میکند .

اما پایگاه عین الاسد ، عملاً از نظر دولت عراق ، پایگاه آمریکایی ها نیست زیرا مجلس عراق دستور به تخلیه فوری نیروهای خارجی از خاک عراق داده بود .لذا حضور آمریکایی ها  غیر قانونی بود .

براساس اظهارات برخی مقامات ایران این موضوع به اطلاع مسئولان عراقی رسانده شده بود و چون حمله آمریکاییها در خاک عراق به فرمانده ایرانی صورت گرفته بود پاسخ نیز باید در همین منطقه داده می شد.

حمله محدود به اربیل هم در اقلیم کردستان عراق ، بدلیل هشدار به اقلیم بود که پایگاه بعدی امریکا بعد از عین الاسد در اقلیم نباشد زیرا رابطه حسن همجواری را مخدوش می نماید.

ارتش آمریکا از نظر مصوبه مجلس شورای اسلامی یک گروه تروریستی است که وجود آن در اطراف ایران مخل امنیت ملی ماست ، همانطور که پایگاه های موشکی سابق شوروی در خاک کوبا ، مخل امنیت ملی آمریکا بود و آن کشور تهدید به حمله اتمی به شوروی کرد.
 
دلیلی برای حمله به ناوهای آمریکا و یا شناورهای آن کشور در خلیح فارس و دریای عمان هم نبود زیرا فعلا قرار نیست که امنیت دریایی بخطر بیفتد و قیمت نفت بالا رود . مگر آنکه آمریکایی ها از دریا به ایران حمله نمایند که وضعیت متفاوت خواهد شد .

درمجموع تا اینجا پاسخ ایران بسیار حساب شده و دقیق و با رعایت کلیه جوانب سیاسی و حقوقی بود . تا اینکه حرکت بعدی آمریکا چگونه باشد .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.65 seconds.