.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رشد درآمد مالیاتی مازندران/هدف افزایش قیمت بنزین تامین بودجه نیست
رئیس شورای اطلاع رسانی استان مازندران گفت: میزان درآمدهای مالیاتی و جذب آن در استان نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد یافته است.

به گزارش شمال نیوز،  حسین حسن نژاد صبح شنبه در نشست با خبرنگاران با بیان اینکه نسبت به سال گذشته مجموعه وصولی مالیات افزایش یافته است ولی با این حال با کسری بودجه مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه افزایش مالیات سبب ضربه خوردن بخش تولید خواهد شد گفت: همچنین این طرح سبب فشار آمدن به کارکنان دولت می شود.

وی با اظهار اینکه در صورت تداوم بی رویه مصرف بنزین باید تا سال ۱۴۰۰ واردکننده بنزین باشیم و یا اینکه پالایششگاه جدیدی را احداث کنیم.

معاون استاندار مازندران، سهمیه بندی و اصلاح قیمت بنزین را در کشور امری ضروری دانست و گفت: حجم تردد متناسب با میزان جمعیت استان نیست و مردم به جای تفریح در ماشین می توانند از مناطق تفریحی استان دیدن کنند.

وی به محاسن اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین اشاره کرد و گفت:در کشور مجموع نخبگان،با مسئله هدفمندی یارانه ها مخالف نبودند بلکه عمده مخالفت ها درباره شیوه اجرای آن بوده است تا اجرای طرح آثار زیانبار اقتصادی برای کشور نداشته باشد.

حسین نژاد با عنوان اینکه درآمد حاصل از حامل های سوخت پاسخگوی نیازها نبوده است گفت: در طرح اول هدفمندی یارانه ها، نظام نقدینگی در کشور افزایش می یافت و بخشی از بودجه دولت نیز صرف پرداخت یارانه ها شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر حساب جداگانه ای برای درآمدهای حاصله از افزایش قیمت بنزین ایجاد شد و این درآمد بین ۱۸ میلیون خانوار توزیع می شود.

معاون استاندار مازندران یادآور شد: در حال حاضر مجموع درآمدهای حاصله از اصلاح قیمت، نوعی جابجایی پول است ولی در گذشته از نظام درآمدی برای تامین بودجه استفاده می شد و کاهش ارزش پول از جمله تبعات آن بوده است.

حسن نژاد با اظهار اینکه همه درآمد حاصل از افزایش قیمت بنزین در قالب کمک های یارانه ای بین ۶۰ میلیون نفر جمعیت توزیع می شود گفت: سئوال اساسی این است که باید به نوعی کسری بودجه دولت ها تامین شود تا بتوانند به تعهدات خود جامه عمل بپوشانند.  

وی با بیان اینکه هدف از اصلاح قیمت بنزین تامین بودجه نیست گفت: هدف این است که اصلاحی در نحوه مصرف بنزین صورت گیرد و کشور به واردکننده بنزین تبدیل نشود./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.667 seconds.