.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
استاندار : پای صادرات مازندران می لنگد/ صادرکننده نداریم
استاندار مازندران با بیان اینکه پای صادرات استان لنگ می زند گفت: شاهد تغییری در روند صادراتی استان نیستیم.

به گزارش شمال نیوز، احمد حسین زادگان پیش ازظهر یکشنبه در جلسه کارگروه صادرات استان با بیان اینکه برای توسعه صادرات باید برنامه ریزی و تلاش کنیم تصریح کرد: تمام هدف باید افزایش صادرات استان باشد و باید موانع فراروی برطرف شود.

وی افزود: در حال حاضر با افزایش نرخ دلار و پیوستن به اتحادیه اوراسیا شاهد تغییری در میزان صادرات استان نیستیم و این نشان می دهد که یک جای کار می لنگد.

وی عنوان کرد: با کاهش تعرفه صادراتی باید میزان صادرات افزایش یابد و دولت در این بخش باید موانع را رفع کند و معافیت تعرفه گمرگی از جمله اقدامات دولت است.

استاندار مازندران همچنین با اشاره به اینکه ریسک تجاری مناطق شمالی بالا است از انعقاد تفاهمنامه با صندوق ضمانت سرمایه گذاری صادرات خبر داد و گفت: باید یک واقعیت را بپذیریم که صادرکننده نداریم و سال قبل نیز ۵۰ درصد صادرات مربوط به یک شرکت استان بوده است.

حسین زادگان با اشاره به تولید ۲.۵ میلیون تن محصولات کشاورزی در استان عنوان کرد: بازار داخلی کفاف مصرف این میزان محصولات را نمی دهد و برای صادرات آن باید برنامه ریزی کرد.

استاندار مازندران ادامه داد: خروجی صادرات کیوی و مرکبات استان در کشور ۱۰۰ هزار تن است که بخش ناچیزی از استان صادر شده و باید دلیل این کار بررسی شود، آیا یک تاجر خوب که محصولات را از استان صادر کند نداریم؟.

وی با تاکید براینکه مشکل صادرات استان را یک بار برای همیشه باید حل کنیم گفت: اصل موضوع این است که صادرات استان با مشکل جدی مواحه است و اتاق بازرگانی باید در این زمینه برنامه ریزی کند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.121 seconds.