.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رهایی محکوم به قصاص از چوبه دار در بابل
رئیس شورا‌های حل اختلاف مازندران گفت: محکوم به قصاص به جرم قتل در شهرستان بابل از چوبه دار رهایی یافت.

به گزارش شمال نیوز،  حجت الاسلام اسماعیل نژاد رئیس شورا‌های حل اختلاف مازندران گفت: به دنبال وقوع قتل در شهرستان بابل و پس از شکایت اولیای دم و اعتراف متهم، جرم محرز و از سوی دادگاه حکم به قصاص نفس متهم صادر شد که پس از تایید این رأی از سوی دیوان عالی کشور، پرونده جهت اجرا ابلاغ شد.

 

او افزود: با پیگیری‎های انجام شده از سوی رئیس و اعضای شورای حل اختلاف شعبه ویژه زندان و پس از برگزاری جلسات متعدد سازش با خانواده مقتول و مذاکره با اولیاء دم، رضایت شکات در لحظات آخر حاصل و اولیای دم از حق قانونی و شرعی خود گذشتند.

 

رئیس شورا‌های حل اختلاف مازندران گفت: با وجود ماهیت موضوع قتل و ابعاد مختلف وقوع این گونه حوادث، بار دیگر ایثار خانواده مقتول در عفو و بخشش تجلی و تبلور یافت و باعث شد تا با قبول پیشنهاد مصالحه از سوی اعضای شورای حل اختلاف، از حقوق قانونی خویش چشم پوشی کنند.

 

حجت الاسلام اسماعیل نژاد  با قدردانی از تلاش اعضا و کارکنان شورای حل اختلاف ویژه زندان و همچنین اولیاء دم مقتول بلحاظ اعلام گذشت، افزود: حلاوت و شیرینی حاصل از عفو و بخشش بسیار ماندگارتر از اثرات ناشی از اجرای حکم قصاص است.

 

رییس شورا‌های حل اختلاف  مازندران با بیان اینکه اکنون بیش از ۱۷۰ شعبه شورای حل اختلاف در مازندران فعال است، گفت: ۹۶ هزار و ۸۷۹ پرونده به شورا‌های حل اختلاف وارد و حدود ۹۹ هزار و ۷۱ پرونده در ۷ ماه گذشته با تلاش مجموعه مختومه شده است.

 

او افزود: در بین پرونده‌های قابل صلح ۱۲ هزار و ۱۷۳ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شد  و به این ترتیب از ورود بیش از ۱۲ هزارپرونده به دادگستری ممانعت شده است.

 

حجت الاسلام اسماعیل نژاد گفت: ۱۰ پرونده قصاص در ۸ ماه گذشته منجر به صلح و سازش شد که نسبت به مدت مشابه پارسال، افزایش ۱۰۰ درصدی صلح و سازش در مورد قصاص نفس داشتیم./باشگاه خبرنگاران


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.145 seconds.