.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
اولین سفر ترامپ به افغانستان در سکوت خبری+ تصاویر
رئیس‌جمهور آمریکا در سفری از‌ پیش‌اعلام‌نشده برای سرکشی به نیروهای آمریکایی به مناسبت روز شکرگزاری، وارد افغانستان شد.
«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه در سفری از پیش‌اعلام‌نشده، وارد افغانستان شده است.

به گزارش فارس، بنا بر اعلام کاخ سفید، این سفر با هدف سرکشی به نظامیان آمریکایی به مناسبت عید شکرگزاری صورت گرفته است. ترامپ در جریان این سفر در پایگاه نظامیان آمریکایی در «بگرام» که بزرگترین پایگاه این کشور در افغانستان است، حضور یافته است.

به گفته خبرنگاران همراه ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در جریان دیدار با نظامیان آمریکایی، سخنرانی کوتاهی هم کرده و گفته است که مذاکرات صلح با طالبان را از سر گرفته، چراکه اعتقاد دارد این گروه خواستار دستیابی به توافق صلح با آمریکاست.

ترامپ در این مورد گفت: «طالبان می‌خواهد توافق کند، حالا خواهیم دید که این توافقی واقعی خواهد بود یا نه. ولی می‌خواهند توافق کنند. آن‌ها می‌خواهند توافق کنند، تنها به این دلیل که شما عملکرد فوق‌العاده‌ای دارید. از شما و از سربازان افغانستانی تشکر می‌کنم.»

او همچنین گفت که طالبان اکنون بر خلاف گذشته با برقراری آتش‌بس موافق است. ترامپ گفت: «ما می‌گوییم که باید آتش‌بس باشد، اما آن‌ها می‌گفتند که نمی‌خواهند آتش‌بس کنند. حالا آن‌ها می‌خواهند آتش‌بس کنند. معتقدم که همینطور می‌شود.»

مذاکرات آمریکا با طالبان تابستان امسال و در حالی که تصور می‌شد توافقی قریب‌الوقوع در پیش است، در پی وقوع یک انفجار مرگبار در کابل پایتخت افغانستان، فروپاشید. در آن انفجار که طالبان مسئولیتش را بر عهده گرفت، یک نیروی نظامی آمریکایی هم کشته شد. پس از آن ترامپ گفت روند صلح با طالبان «مرده است». با این وجود در هفته‌های اخیر گزارش‌هایی از احیای دوباره این گفت‌وگوها مطرح شده بود.

ترامپ در سخنرانی‌اش در پایگاه بگرام همچنین تأیید کرده است که قصد دارد تعداد نیروهای آمریکایی در افغانستان را به ۸۶۰۰ نفر کاهش دهد. آمریکا در حال حاضر بین ۱۲ تا ۱۳ هزار نیروی نظامی در افغانستان دارد.

ترامپ ضمن دفاع از تصمیمش برای کاهش حضور نظامی در سوریه، گفته است که «به اندازه کافی» نیرو در سوریه باقی مانده است تا واشنگتن بتواند بر منابع نفتی این کشور مسلط باشد.

رئیس‌جمهور آمریکا در جریان این سفر در همان پایگاه با «اشرف غنی» رئیس‌جمهور افغانستان هم دیدار و گفت‌وگو کرده است.

وی در این دیدار، بار دیگر در مورد از سرگیری گفت‌وگوها با طالبان صحبت کرده است. ترامپ گفته است: «داریم با آن‌ها دیدار می‌کنیم. می‌خواهند توافق کنند. طالبان بدجور به دنبال توافق است. ما اینجا می‌مانیم تا زمانی که به یک توافق دست یابیم یا اینکه به یک پیروزی تمام‌عیار برسیم.»

ورود با چراغ خاموش

به گفته خبرنگاران همراه ترامپ، ورود رئیس‌جمهور آمریکا به افغانستان دو ساعت پیش انجام گرفته، اما به دلایل امنیتی، خبرنگاران اجازه انتشار این خبر را نداشته‌اند و تنها پس از پایان دیدارها، مجوز انتشار خبر صادر شده است.

خبرنگاران همچنین نوشته‌اند که پیش از فرود هواپیمای حامل ترامپ، تمام چراغ‌های داخل هواپیما خاموش شده و گوشی‌های همراه و دیگر تجهیزات خبرنگاران که ممکن بوده سیگنالی صادر کنند هم به طور موقت ضبط شده است.

تیم رسانه‌ای همراه ترامپ حتی هنگام ورود به هواپیما از مقصد اطلاعی نداشته و تنها دو ساعت پیش از رسیدن به افغانستان، از مقصد اطلاع یافته است.

ترامپ سال گذشته هم در سفری مشابه و به صورتی کاملا امنیتی وارد عراق شد. او بعدا گلایه کرد که با گذشت سال‌ها از حمله به عراق، آمریکا همچنان مجبور است برای سفر به این کشور شرایط امنیتی شدیدی اتخاذ کند.

این اولین سفر ترامپ به افغانستان است.
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.162 seconds.