.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یوسف نژاد : لایحه مدیریت خدمات کشوری در پارلمان می‌ماند
علی‌اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: با توجه به اینکه مجلس نظر خود را درباره بخشی از لایحه مدیریت خدمات کشوری مطرح کرده است بنابراین استرداد آن به دولت امکان‌پذیر نیست.

به گزارش «نماینده»، علی اصغر یوسف‌نژاد عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی، با اشاره به درخواست دولت مبنی بر استرداد لایحه مدیریت خدمات کشوری از مجلس، اظهار داشت: فرایند تصویب این لایحه در کمیسیون مشترک طی شده و پس از ارائه گزارش به صحن، مجلس به تمدید مهلت اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری رای داده است.

وی افزود:با توجه به اینکه مجلس نظر خود را درباره بخشی از اصلاح و دائمی شدن لایحه مدیریت خدمات کشوری  مطرح کرده است بنابراین استرداد آن امکان‌پذیر نیست.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این لایحه فرایند تبدیل شدن به قانون را در مجلس طی کرده است لذا استردادی صورت نخواهد گرفت، اضافه کرد: بنابرین این لایحه در مجلس می‌ماند و در دستورکار پارلمان و نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد.

یوسف نژاد تصریح کرد: از لحاظ حقوقی استرداد این لایحه از مجلس مبنای اداری و سازمانی ندارد لذا دولت نباید چنین تقاضایی را مطرح می‌کرد.

به گزارش تسنیم؛ قانون مدیریت خدمات کشوری مشتمل بر 128 ماده و 106 تبصره در مهر ماه 1386 و طبق اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی تصویب شد و به مدت 10سال به صورت آزمایشی اجرا شد در نهایت نمایندگان مجلس در 15 اسفند سال 96 جهت تامین نظر شورای نگهبان مصوب کردند که مدت اجرای آزمایشی قانون مدیریت خدمات کشوری تا زمان تصویب و لازم الاجرا شدن قانون جدید تمدید شود.

پس از آن دولت لایحه اصلاح و دائمی کردن قانون مدیریت خدمات کشوری را به مجلس برد و کمیسیون مشترک رسیدگی به لایحه اصلاح و دائمی نمودن مدیریت خدمات کشوری به منظور تدوین قانونی شفاف برای اداره کشور از مهر ماه سال 97 تشکیل و کار بررسی این لایحه را آغاز کرد و نهایتا در تاریخ 26 اسفند سال 97 این لایحه در صحن علنی مورد موافقت نمایندگان قرار گرفت.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.513 seconds.