.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
رئیس شبکه بهداشت مازندران::
مرگ 6 بیمار مبتلا به آنفلوانزا در مازندران / شناسایی ۵۴ بیمار در استان
شمال نیوز: رئیس شبکه بهداشت مازندران با اشاره به اینکه کنترل بیماری آنفلوانزا در استان ضروری است، گفت: 6 بیمار مبتلا به آنفلوانزا در مازندران فوت کردند.
   مرگ 6 بیمار مبتلا به آنفلوانزا در مازندران / شناسایی ۵۴ بیمار در استان

به گزارش شمال نیوز، حامد روحانی‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه مازندران با بیان اینکه پیشگیری بهتر، مهم‌تر و ارزان تر از درمان است، اظهار داشت: بسیاری از موارد در حوزه سلامت با افزایش آگاهی مردم، بیماری‌ها قابل کنترل است. باید در بحث سلامت و بهداشت اطلاعات مردم در موارد بهداشتی را بیشتر کنیم که رسانه‌ها در این زمینه نقش مهمی دارند.

وی افزود: درمان زنجیره آخر و نهایی حوزه سلامت است. اقدامات بهداشت در اولویت قرار دارد که هرچه آگاهی مردم بیشتر باشد شاهد ابتلای کمتر مردم به بیماری هستیم.

روحانی زاده تصریح کرد: آنفلو‌انزا و بیماری‌های حاد تنفسی در فصل سرما و شروع فصل پاییز و زمستان شیوع و افزایش می‌یابد که امسال بر اساس آمار بهداشت منطقه‌ای منطقه ما زودتر از نرم شیوع یافت کشورهای اطراف هم درگیر است این امر شدت حملات و بیماری‌زایی ویروس بالاتر باشد و درصد بیشتری را مبتلا کند که باید آمادگی و مراقبت نیز بیشتر شود.

وی بیان کرد: طبق گزارشات مرکز مدیریت بیماری‌ها، 12 استان به ویژه استان‌های شمالی بیماری فعال است و افراد درگیر و آلوده هستند. فاز اول بیماری تا سه هفته آینده بالا است و باید موارد بهداشتی بیش از پیش جدی گرفته شود.
 
روحانی‌زاده ادامه داد: افرادی که در معرض خطرند واکسیناسیون را جدی بگیرند و افرادی که دارای بیماری دیابتی، قلبی عروقی، افراد بالای 65 سال، کودکان کمتر از چهار سال و افرادی که سیستم ایمنی بدنشان ضعیف است برای تزریق واکسن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: ویروس به شدت فعال است و با آموزش نکات بهداشتی مردم کمتر مبتلا می‌شوند. نکات بهداشت فردی مانند شستشوی منظم دست، تماس کمتر با افراد بیمار، پیشگیری از روبوسی، حضور کمتر در محیط‌های بیماری، استفاده از دستمال باید رعایت شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ناخوشی، درد عضلات، درد استخوان، کمر درد، سردرد، افت فشار خون، کسالت تنگی نفس، درد قفسه سینه سرفه از علا ئم آنفلو‌انزا بوده که باید سریع به پزشک مراجعه کنند و بدانیم از خود درمانی و تاخیر در مراجعه به پزشک خودداری کنیم و داروی لازم دراختیار بیمارستان و مراکز بهداشتی قرار دارد.

وی افزود: از شهریور تا روز گذشته 350 نفر به بیماری حاد تنفسی و از این تعداد 54 مورد به آنفلو‌انزا مبتلا شدند و متاسفانه 6 مورد فوتی داشتیم که افراد از داروهای خودسرانه به ویژه کورتون خودداری کنند. اگر افراد مبتلا شدند هر چه سریع تر به پزشک مراجعه کنند تا در مرحله اول به درستی این بیماری کنترل شود.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.096 seconds.