.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شاعری:اجرای ناقص طرح تنفس جنگل آسیب زا است
رئیس مجمع نمایندگان مازندران، اجرای یک بعدی و ناقص طرح تنفس جنگل ها را آسیب زا دانست.

به گزارش شمال نیوز، علی محمد شاعری  مخالفت صریح خود را با طرح انتقال آب از دریای خزر عنوان کرد و یادآور شد: این طرح ضد محیط زیست بوده و قابلیت اجرا ندارد.

وی با اشاره به اینکه طرح تنفس جنگل های شمال کشور نیز ناقص اجرا و به مسائل کارگری توجه ای نشده است، گفت: اجرای یک بُعدی طرح تنفس، آسیب زاست و در این راستا باید دستور برداشت درختان ریشه کن، شکسته و اُفتاده صادر شود.

شاعری اضافه کرد: بیکاری بخشی از کارگران شرکت های وابسته به جنگل آزاردهنده بوده و باید فکری به حال کارگران بیکار شده کرد.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توسعه در بستر آرام اتفاق می افتد، از موافقین و مخالفین  طرح اصلاح قیمت بنزین خواست تدبیر کنند تا کمترین فشار به مردم وارد شود.

شاعری افزود: راهکارهای دیگر از جمله جلوگیری از فرار مالیاتی و توسعه صادرات وجود داشت که دولت می توانست به وسیله این اقدامات، کمبود بودجه خود را جبران کند.

از مسیرهای سخت تحریم عبور کردیم

رئیس مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اینکه فشار تحریم ها بر ایران به تدریج در حال تخلیه شدن است، خاطرنشان کرد: از مسیرهای سخت تحریم عبور کرده ایم و به شرایط ثبات اقتصادی نزدیک می شویم.

شاعری از دولتمردان خواست تولید و صادرات را حمایت، واردات غیرضرور را کنترل و تسهیلات ارزان قیمت برای ایجاد فرصت های جدید اشتغال ارائه دهد، تاکید کرد: در برهه کنونی دولت باید با فساد و بی عدالتی مبارزه و مقابله با آسیب های اجتماعی را در دستور کار خود قرار دهد.

وی تولیدکنندگان را پرچمدار مبارزه با تحریم ها دانست و ادامه داد: سربازان خط مقدم تولید نیازمند حمایت، تقویت، آموزش و هدایت هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: دولت باید نقدینگی را به سمت تولید و گردشگری سوق دهد تا مشکلات اقتصادی کاهش و آسیب پذیری تحریم را به حداقل برساند.

ساختار دولتی آسیب زاست

شاعری خواستار مقاوم سازی اقتصاد داخلی و تقویت بنیه های اقتصاد مقاومتی شد و گفت: کشوری که بسترهای لازم را فراهم سازد، می تواند خودش را در مقابل تحریم های ظالمانه مقاوم سازی کند.

وی ساختار دولتی را آسیب زا دانست و افزود: خیلی وقت است که تصدی گری دولت ها در دنیا منسوخ شده و خصوصی سازی یکی از راه های برون رفت از چالش های پیش روست.

رئیس مجمع نمایندگان مازندران ادامه داد: همچنان سیستم اداری دولتی بر تار و پود اقتصاد سایه افکنده و بسیاری از فسادهای کشور ناشی از ساختار ضعیف دولت در اداره بخش اقتصادی است.

توافق با کشورهای اوراآسیا، عملیاتی نشده است

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه با اشاره به اینکه خبرهای راضی کننده از توافق با کشورهای اوراآسیا به گوش نمی رسد، توضیح داد: با توافقی که با کشورهای این منطقه داشتیم مقرر شده بود در آبان ماه گذشته مبادلات عملیاتی شود که متاسفانه خبری نشد.

شاعری با اعلام اینکه ۲۰۰ میلیون نفر در کشورهای اوراآسیا زندگی می کنند و بازار بسیار خوبی است، از بازرگانان و تجار خواست این فرصت را غنیمت بشمارند و از مصوبه الحاق به کشورهای منطقه استفاده کنند.

وی  با بیان اینکه در حال حاضر سهمی از بازار کشورهای اوراآسیا نداریم از استانداری مازندران خواست ورود جدی به این مسئله داشته باشد و مبادلات تجاری اش را برقرار کند.

نماینده مردم بهشهر، نکا و گلوگاه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه لایروبی آب بندان ها در مجلس به تصویب رسید، یادآور شد: دولت مکلف شد که ۸۵ درصد هزینه تجهیز و نوسازی آب بندان ها را تامین کند و در این راستا کشاورزان باید از این ظرفیت بهره لازم را ببرند./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.612 seconds.