.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از اینچه برون تا بندرامیرآباد ....
تایید منطقه آزاد کدام استان ها ؟/ مازندران همچنان معطل طرح « من درآوردی » منطقه آزاد سه لکه ای !!!! + نظرات قابل تامل کاربران
شمال نیوز : در شرایطی که مازندران در ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با موانع و مشکلات درگیر است ، طرحی ارائه می شود که خواستار تشکیل سه منطقه آزاد تجاری در شرق ، مرکز و غرب استان می باشد ......

شمال نیوز: نمایندگان مجلس ایرادات شورای نگهبان درخصوص تاسیس 8 منطقه آزاد از جمله بوشهر را برطرف کردند تا لایحه پیشنهادی دولت به مرحله اجرا نزدیک شود .


به گزارش شمال نیوز، موضوع تاسیس مناطق آزاد جدید از مجلس نهم در دستور کار بود، اما مصوب نشد.


نهایتا مردادماه 97 در مجلس دهم، لایحه مناطق آزاد رای مثبت نمایندگان را گرفت، اما شورای نگهبان به آن ایراد جدی وارد و اعلام کرد: 89 منطقه ویژه اقتصادی جدید که از سوی نمایندگان به لایحه دولت اضافه شد، بار مالی دارد و خلاف قانون است. این موضوع از سوی کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز اعلام شد.


همچنین طی هفته جاری، گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درباره ایرادات شورای نگهبان به لایجه تاسیس 8 منطقه آزاد صنعتی تجاری مطرح شد و نمایندگان به آن رای دادند.


بر این اساس، عنوان لایحه دولت به شرح زیر اصلاح شد: "در استان های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، کرمانشاه (قصرشیرین) منطقه آزاد تجاری صنعتی مطابق نقشه های پیوست مصوب هیئت دولت ایجاد می شود."


این در حالی است که استان مازندران همچنان معطل طرح « من درآوردی » منطقه آزاد سه لکه ای است .


به بیان ساده اینکه ؛ در شرایطی که مازندران در ایجاد یک منطقه آزاد تجاری با موانع و مشکلات درگیر است ، طرحی ارائه می شود که خواستار تشکیل سه منطقه آزاد تجاری در شرق ، مرکز و غرب استان می باشد .


این طرح به وضوح نشان می دهد که ما نتوانستیم علی رغم وجود پتانسیل ها و زیر ساخت ها در بندر امیرآباد بهشهر ، محکم و قاطع روی این منطقه پایفشاری کنیم و ملاحظات غیر اقتصادی را به الزامات کارشناسی و کار اصولی ترجیح داده و با طرح سه لکه ای منطقه آزاد تجاری ، مازندران را از نعمت منطقه آزاد و منافع حاصله از آن محروم نمودیم .

 

بدون تردید با طرح منطقه آزاد سه لکه ای در مازندران راه به جایی نخواهیم برد و باید پذیرفت که از چاله به چاه افتاده ایم . چرا که این مدل پیشنهادی در هیچ جای کشور مشابه ندارد و به نظر می رسد ، اصلا در مراحل کارشناسی مورد توجه قرار نگیرد .


البته استاندار و دیگر مسئولان تصمیم ساز با دلسوزی و احتمالا  از سر ناچاری با این طرح سه لکه ای موافقت کرده اند و قصدشان نگاه متوازن به همه مناطق استان بود اما با اطمینان باید گفت که این طرح به نتیجه نخواهد رسید که شاهد این ادعا تایید مناطقی آزاد در مناطقی از استان ها که زیر ساخت هایی به مراتب ضعیف تر از بندر امیرآباد دارند می باشد . به عنوان نمونه زیر ساخت های اینچه برون در همسایگی مازندران اصلا قابل مقایسه با بندر امیرآباد نیست و هر چند از تایید این نقطه از شمال کشور خوشحالیم اما انتظار داریم که مازندران هم به این حق افتصادی خود برسد .


انتظار می رود تصمیم سازان استان با اقناع نخبگان و افکار عمومی در مناطق مختلف استان ، شرایط را برای ایجاد منطقه آزاد تجاری در بندرامیرآباد به عنوان تنها محلی که زیرساخت های لازم را دارد آماده کنند و بیش از این مازندران ، از این ظرفیت بزرگ اقتصادی محروم نشود .


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

خبرنگار 30 آبان 1398
من درآوردی رو خوب اومدی شمال نیوز
رضا 30 آبان 1398
بنده بعنوان یک شهروند که کارشناس هم نیستم وارد هرسه بندر شدم فقط بندر امیر اباد شرایط ازاد شدن رو دارد متاسفانه نماینده ها هم می دانند که بندر نوشهر و فریدونکنار چنین شرایطی ندارند فقط برای تبلیغات انتخاباتی سنگ اندازی می کنند .و استان رو. رو به عقب بر می گردانند.واقع متاسفم
خرم 30 آبان 1398
برای همینه که هیچ وقت مازندران پیشرفت نمیکنه فقط بندر امیرآباد از نظر کارشناسان قابلیت منطقه آزاد را دارد بنابراین از نماینده محترم ولی فقیه تقاضا داریم از نمایندگان محترم مجلس بخواهند که در اجرای طرح های بزرگ در استان ید واحد باشند
نا شناس 30 آبان 1398
جای خجالت هست برای همه نمایندگان مازندران چه نوشهر چه بابل چه ساری ،چه ناخشی!!!????????????????????
علی اصغر پوریزدانی کجور 30 آبان 1398
بنده به عنوان یک کارشناس امور بندری و دریایی ، قاطعانه اعلام می دارم ،غرب استان مازندران به مرکزیت بندر نوشهر ، قابلیت و پتانسیل آن را دارد که به منطقه آزاد تجاری و صنعتی تبدیل شود .برای اثبات این ادعا آمادگی کامل دارم در مراجع رسمی از این ادعا دفاع نمایم. البته این ادعا بدان معنا نیست که سایر مناطق از این قابلیت برخوردار نیستند. لازم به توضیح است بندر امیرآباد از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت بندر نوشهر ساخته و راه اندازی شد، بنابر این اگر مصالح استانی و توسعه همه جانبه استان مازندران در میان نبود و بصورت بخشی به موضوع نگریسته میشد، توسط کارشناسان بندری و دریایی بندر نوشهر هیچگاه نمی بایست طرح احداث بندر امیرآباد اجرایی میشد.لطفا به این امر و نکته توجه کنید که ساخت بندر امیرآباد در شرق مازندران موهبتی بود که نصیب آن دیار گردید و ما از این امر بسیار خرسندیم با ساخت بندر امیرآباد و تبدیل آن به منطقه ویژه اقتصادی ، تجارت خارجی و سرمایه گذاری بخش خصوصی و حمل ونقل دریایی و بالتبع آن اشتغال و کسب و کار رونق گرفت و این رشد و توسعه ادامه دارد. رشد و توسعه بندر امیرآباد با همین وضعیت هم حاصل خواهد شد ،تبدیل منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد به منطقه آزاد ، فقط از نظر قوانین اجرایی و سرمایه گذاری تسهیلاتی را برای سرمایه گزاران فراهم میکند، عدم تصویب منطقه آزاد در بندر امیرآباد مانع رشد و توسعه آن نخواهد شد. هر چند که بنده معتقدم شرایط اقتصادی و روابط تجاری با کشورهای حوزه دریای خزر در آینده موجباتی را فراهم خواهد آورد که بنادر فعال در دریای خزر در راستای تکاملی خود به نسل چهارم بنادر ارتقا یابند. باید توجه نماییم، مسئولین استان باید همه استان را بینند و برای آن برنامه ریزی نمایند ، چرا این گونه فکر می کنیم که غرب استان مازندران پتانسیل ایجاد منطقه آزاد را ندارد ، اگر به فرض ،این ادعا درست باشد باید شرایطی فراهم نماییم که قابلیتهای مد نظر تامین تا این منطقه بتواند مصوبه لازم را از مجلس محترم شورای اسلامی اخذ نماید. ما استانی می خواهیم که شرق و مرکز و غرب آن از رشد متوازن برخوردار باشد.بخشی نگری آفتی است که بلای توسعه استان مازندران شده است. اگر بنا باشد طرح سه لکه ای منتفی شود ، همه استان باید بدنبال ایجاد منطق آزاد در غرب استان باشند تا بخشی از معضلات و مشکلات این سامان علی الخصوص اشتغال حل و فصل گردد. الان که شرایط فراهم است وهیات محترم دولت و مجلس محترم آمادگی دارند امتیازی به استان تعلق بگیرد بهتر است غرب استان مورد حمایت همه جانبه قرار گیرد .نه اینکه فقط هم توسعه را برای مرکز و شرق استان بخواهیم.
پاسخ ها به این نظر
علی 1 آذر 1398
هر بچه ای میدونه نوشهر عدم اتصال به راه آهن ترافیک سنگین نبود جاده مناسب و ویلا سازی های متعدد اصلا برای منطقه آزاد خوب نیست شما چطور کارشناسی هستی خواستی فقط اسم خودت رو مطرح کنی !!!!
رضا 2 آذر 1398
لطفا بفرمایید کارشناس چی هستید .ببخشید نشناختمت حرفهات هم اصلا کارشناسی نبود
میلاد 2 آذر 1398
ببخشید سرمایه گذاران رو اشتباه نوشتید لطفا درستش کنید
جواد 2 آذر 1398
ته کارشناسی دووووور کارشناس.
نوشهر که همین جوریش قفله.وای به روزی که بندر آزاد بوووه.
محفوظ 3 آذر 1398
الزامات قانونی ایجاد مناطق آزاد تجاری بر اساس آیین نامه چگونگی ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی
وزیران عضو شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی در جلسه 20/12/ 1392 به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی و با رعایت تصویب نامه شماره 113200/ت49516ه مورخ 5/6/ 1392 آیین نامه چگونگی ایجاد مناطق آزاد تجاری – صنعتی را به شرح تصویب کردند: نکات قابل توجه در مصوبه به شرح زیر
می باشد :
طرح توجیهی یا مطالعات اولیه ایجاد مناطق آزاد تجاری می بایست شامل موارد ذیل باشد :
1. مطالعات پایه مبتنی بر مزیت های اقتصادی ، تاریخی و فرهنگی منطقه
2. برآورد هزینه های راه اندازی و نحوه تأمین منابع مالی مورد نیاز
3. برنامه زمان بندی و تأثیر عملکرد منطقه بر اقتصاد محلی و ملی با توجه به بازار کشورهای هدف برای تهیه مواد اولیه و صادرات کالاهای ساخته شده و تأثیر آن بر شاخص ها و استانداردهای فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی.
طرح جامع: طرح بلند مدتی که در آن ضوابط و مقررات مربوط به نحوه استفاده از اراضی و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، فرهنگی، آموزشی، صنعتی، بازرگانی، اداری و کشاورزی و تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات شهری و نیازمندی های عمومی منطقه، خطوط کلی ارتباطی و فرودگاه ها و بنادر و سطح لازم برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات و تسهیلات عمومی مناطق، نوسازی، بهسازی و اولویت های مربوط به آنها و حفظ بنا و نماهای تاریخی و مناظر طبیعی، تبیین می شود. این طرح در تطبیق با طرح های ناحیه ای و منطقه ای مصوب شورای عالی شهر سازی و معماری تهیه می شود.
زیرساخت ها : مجموع امکانات و پیش نیازهای ضروری و لازم جهت ایجاد و تأسیس منطقه متناسب با موقعیت جغرافیایی محدوده مورد نظر در بخش های حمل و نقل (هوایی، زمینی و دریایی)، انرژی و ارتباطات و فناوری اطلاعات
وجود اراضی مناسب : جهت تاسیس منطقه یکی از مهمترین پیش نیازهای تاسیس این مناطق است جا نمایی محدوده منطقه باید به نحوی باشد تا با توجه به اهداف تاسیس منطقه ، شرایط طبیعی و امکانات بالقوه و بالفعل مورد نیاز را دارا باشد.
وضعیت شبکه های زیر بنایی شامل: آب ، برق زیر ساختهای موردنیاز ارتباطات و فناوری اطلاعات و انرژی ( موافقت غیر مشروط دستگاه ذی ربط ) و شبکه های مواصلاتی ( زمینی ،دریایی و هوایی )
نظر مساعد استانداری و تعهد برای حمایت از منطقه
اعلام وضعیت اراضی محدوده پیشنهادی اعم از مالکیت دولتی و غیر دولتی
نظر مساعد ستاد کل نیروهای مسلح
مازنی 3 آذر 1398
"لازم به توضیح است بندر امیرآباد از محل اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران به مرکزیت بندر نوشهر ساخته و راه اندازی شد،"
داداش یه روزی به کریستن رونالدو میگفتن رونالدو کوچک، حالا کرستن رونالدو واسه خودش رونالدویی شده که اون رونالدو بزرگ پیشش رونالدو کوچکه. حالا امیر آباد واسه خودش رونالدویی شده....
میلاد 30 آبان 1398
با سلام
متاسفانه نمایندگان شرقی مازندران سهل انگاری و از این موهبت غفلت میکنن، و به همان نسبت نمایندگان کناره و غربی رویه "یا من بازی یا بازی خراب" را در پیش گرفتند.
مجمع نمایندگان، استاندار و نماینده ولی فقیه جلسه ای ترتیب داده و با فوریت موضوع را در دستور کار قرار دهند، تا بیش از این شاهد عقب ماندگی استان نباشیم.
پاسخ ها به این نظر
ولی زاده 1 آذر 1398
بنده هم براازنزدیک حدود 20سال وامیر اباد رالمس نمودم عرض میکنم برادر کارشناس بندر واقعا زیر ساخت و وسعت بندر امیر اباد کجا ونوشهر کجا ....نوشهر اگر دریک روز سه کشتی بیاد ظرفیت انبارها به مشکل جدی برمی خورد چه رسد جا برای احداث زیرسا خت مناسب برای منطقه ازاد .....ومحدودیتهای دیگر...بیایید منطقی وبه دور از تعصب جغرافیایی به موضوع نگاه کنیم وشرق وغرب مازندران کنار بزاریم..وبزرگواران دیگر موضوع تبلبغات انتخاباتی راعوض کنند .....عنوان یک کارشناس اقتصادی مرتبط ودرگیر در مسائل بندر که هم ظرفیت بندر نوشهر
نا شناس 3 آذر 1398
کارشناس........
میلاد 30 آبان 1398
نماینده هایی که سنگ اندازی می کنند واقعا خیانت کار هستند و باعث شدند مازندران از استانهای دیگر عقب بیافتد
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 3 آذر 1398
آقای کارشناس ...... این چه دلایل بی خودی هست که آوردی؟زمین نوشهر کجا و محوطه بندری امیرآباد کجا؟اصلا قابل مقایسه باهم نیستند
محمد 30 آبان 1398
برای نمایندگان ..................... متاسفیم خدا انشاالله به راه راست هدایت کند
مازنی 30 آبان 1398
یه اصفهانی وقتی پستی میگیره، یه اصفهانی دیگه میگه این پست در شان یه اصفهانی نیست و براش کوچیکه و باید پست بزرگتری رو میگرفت. اما یه مازندرانی پستی رو میگیره یه مازندرانی دیگه میگه این پست در شانش نبود و زیر پاشو خالی میکنه. آقایون مسئول و نماینده خجالت بکشین ازین همه کوته فکری، شرم کنین.
علی برکه الله 30 آبان 1398
با نماینده های سست مثل این دو تا نماینده مرکز استان که به هیچ وجه شخصیت سیاسی قابل اعتماد و قابل اتکایی نیستند و نبود یک شخصیت تاثیرگذار در استان میشه به این جمع بندی رسید که منطقه آزاد امیرآباد هم مثل بقیه خواست های مردم مازندران ابتر و بی سرانجام می مونه ...
ای کاش نماینده مجلس هم مثل مدرک دکتری برخی از آقایان قابل خرید و فروش بود تا می تونستیم از اصفهان یا آذربایجان و ... برای این مردم دلسوخته نماینده باهوش ، باصداقت و خداترس بخریم
نا شناس 30 آبان 1398
همینی که مازندرانی ها نمی تونن با هم متحد بشن نتیجه اش اینه که مدیرهای غیر بومی میان تو استان سرمایه های استان رو غارت و هدیه اقایون تهرانی می کنند نیروی انسانی با سوادش رو منزوی می کنند . به داد برسید... تو همین سایت چند بار خبر کار شد و خروجی نداشت
شهروند 30 آبان 1398
یه ضرب المثل مازندرانی هس ک میگه سنگ بزرگ علامت نزدنه نمایندگان ما نتونستن مجوز یه منطقه رو بگیرن 3منطقه پیشکش /
محسن 30 آبان 1398
دعا کنید بهشهر بشه منطقه آزاد که آقای شاعری حسین ابادی بتونه رای بیاره وگرنه کار خاصی واسه شرق مازندران انجام نداده .البته با منطقه ازاد شدن امیرابادم بعید رای بیاره☺☺☺☺☺
ناری 30 آبان 1398
من به عنوان یک ایرانی از جناب دکتر روحانی در خواست دارم ایران را منطقه آزاد کنند تا بقیه مردم نور مناطق آزاد را نکشند
ramin 1 آذر 1398
بزرگواران...کدوم کارشناسان؟؟؟؟!!! اونموقع که صحبت فرییدونکنار بود..چرا کسی پیگیر نبود! الان امیراباد رو علم کردند و روش مانور میدن!!! اسیاب به نوبت..اول فریدونکنار...بعدا هرجا که خواستند. ضمنا...فریدونکنار زیرساختش خیلی هم خوبه ولی بها نمیدن بهش اقایون منفعت طلب!!! شماها از ساری و بهشهر و... انقدر یکجانبه و خودخواهانه نگاه نکنید لطفا
پاسخ ها به این نظر
akbar 1 آذر 1398
سلام. دقیقا برادر. متاسفانه این قصه سر دراز دارد. تمام تلویزیون و مدیرای مرکز استان شروع کردن جو سازی که انگار امیراباد ۳۰ساله بندره!!! ولی واقعیت اینه که چش ندارن فریدونکنار بشه!! فقط بخاطر ماشین پلاک موقت. متاسفم براشون
رسول 1 آذر 1398
سلام کاملا ضعف دولت ونماینده عالی دولت در تصمیم گیری ومهندس کارشناسی مشخص هست، اقا میخواهیم همه را داشته باشیم میخواهیم همه نمایندگان را راضی داشته باشیم، این چه نوع دولت وکارگزاری دولت هست ....
ولی زاده 1 آذر 1398
بنده هم ازنزدیک حدود 20سال امکانات نوشهروامیر اباد رالمس نمودم عرض میکنم برادر کارشناس بندر واقعا زیر ساخت و وسعت بندر امیر اباد کجا ونوشهر کجا ....نوشهر اگر دریک روز سه کشتی بیاد ظرفیت انبارها به مشکل جدی برمی خورد چه رسد جا برای احداث زیرسا خت مناسب برای منطقه ازاد .....ومحدودیتهای دیگر...بیایید منطقی وبه دور از تعصب جغرافیایی به موضوع نگاه کنیم وشرق وغرب مازندران کنار بزاریم..وبزرگواران دیگر موضوع تبلبغات انتخاباتی راعوض کنند ..... کارشناس اقتصادی مرتبط ودرگیر در مسائل بندر
غلام 2 آذر 1398
منطقه ازاد در مازندران توهمی بیش نیست . هدف ایجاد مناطق ازاد توسعه مناطق محروم است . کچای نوشهر منطقه محرومه ؟؟؟ سه استان ساحلی کجا میتوتنند منطقه ازاد بشوند ؟
محمد 2 آذر 1398
متاسفانه امیراباد از نظر تمام کارشناسان قابلیت ازاد شدن رو دارد فقط و فقط برخی نماینده ها سنگ اندازی می کنند خدا انهار و به راه درست هدایت کنه که فقط و فقط دنبال منفعت شخصی خودشان هستند
محمد 2 آذر 1398
رییس جمهور باید قاطعانه تصمصم بگیرد بندر امیر اباد اعتبار کل کشور و خاورمیانه است با نظر دو یا سه تا نماینده ضرر به نسل گذشته و اینده مردم ایران زمین نزند
حسین 3 آذر 1398
من یکسال تو بندر امیر اباد کار کردم حدود دو هزار هکتار زمین با زیر ساخت های مناسب داره سال 92 که همزمان دارای 10 اسکله بود که 10 کشتی بارگیری و تخلیه داشتند-اصلا این حرف ها را ول کنید نه من کارشناسم نه اون آقا که فکر میکنه کارشناسه . اهل فن وخبره را از وزارتخانه بیاورند وهر سه جا را بر آورد کنند هر کجا که شرایط واجد را داشت همانجا را منطقه آزاد اعلام کنند ومسئولین ونمایندگان سنگ اندازی نکنند . البته این را می طلبد که نماینده محترم ولی فقیه در این زمینه با اقتدار با مسئولین ونمایندگان از قبل صحبت کند. والله ساری - بابل آمل - رامسر -تنکابن - نوشهر - فریدونکنار - بهشهر و گلوگاه و ... همه مان یکی هستیم
ارمی 3 آذر 1398
یک سوال اساسی از عقلا و نمایندگان و نخبگان که نوشهر و فریدونکنار را پیشنهاد می دهند.!!!
براستی در بندر نوشهر و فریدونکنار یک تریلی با بار می تواند دور بزند که این آقایون ادعا می نمایند که این شهر ها زیر ساخت و شایسته منطقه آزاد را دارد؟
چرا استاندار محترم نظر کارشناسی را بر نظر شخصی بعضی ها ترجیح نمی دهد؟
چرا کمی عاقلانه فکر نمی کنیم و چراهای دیگر...
علی 3 آذر 1398
با سلام این نشان میدهد که آقای شاعری نماینده بهشهر بسیار ضعیف عمل کرده است و نتوانسته این کاره کارشناسی شده را به سرانجام برساند.
البته نمایندگان ساری هم نتوانستند قاطعی به عمل آوردند.
وگرنه به غیر از کارشناسان اگر سه منطقه را به بچه ها هم نشان دهید میفهمند کجا بهتر است.این سنگ اندازی خیانت به مردم استان مازندران است
کمی ماننده کرمانی ها و اصفهانی ها هوای هم رو داشته باشیم.
التماس تفکر بیشتر
مهدي 4 آذر 1398
بندر فقط يك كلام
فريدونكنار والسلام

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.999 seconds.