.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
فروکش کردن آفت مگس میوه با تغییر شرایط جوی
مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه با توجه به اقدامات انجام شده توسط باغداران و همچنین شرایط اقلیمی که رقم خورد بحث آفت مگس مدیترانه فروکش کرده است، گفت: با کاهش دما خسارتی برای این آفت نمی‌توان متصور بود ولی باغداران نباید باغ را رها کنند.

به گزارش شمال نیوز،  بحث مگس مدیترانه امسال درحالی مطرح شد که هنوز برداشت میوه از باغ‌های مازندران آغاز نشده بود و طرح این موضوع موجب شد قبل از اینکه شاهد بروز خسارتی جدی در باغ‌های مازندران باشیم از این امر جلوگیری شود.

 

اما موضوع مهم در ارتباط با این آفت بحث سرما و بارندگی است که موجب غیرفعال شدن این آفت می‌شود ولی نباید باغداران این مهم را فراموش کنند این آفت نیز همانند سایر آفت‌ها نیاز به مبارزه دارد همانند کرم ساقه‌خوار برنج در شالیزارها که اکنون شالی‌کاران می‌دانند چگونه و در چه زمانی باید بحث اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

 

 

موضوع دیگر در ارتباط با این آفت بحث گسترش این آفت بر روی درختان میوه از جمله سیب، خرمالو و سایر است که حتی افرادی که در منازل خود یک درخت نیز دارند باید بحث اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار داشته باشند تا برای همیشه به این آفت پایان دهیم.

 

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران در این‌باره در گفت‌وگو با فارس، اظهار کرد: با توجه به اقدامات انجام شده توسط باغداران و همچنین شرایط اقلیمی که رقم خورد بحث آفت مگس مدیترانه فروکش کرده است.

 

عبدالرحمن زاغی افزود: این آفت روی تامسون و نارنگی محلی احساس نمی‌شود تنها تعداد محدودی از آفت روی نارنگی پیش‌رس مشاهده شده بود.

 

 

وی با بیان اینکه آفت مگس مدیترانه تحت کنترل است، اضافه کرد: هیچ خسارت اقتصادی از سال ۸۵  تاکنون نداشتیم.

 

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه این آفت روی محصول تامسون استان نتوانسته خسارتی وارد کند، تصریح کرد: با کاهش دما  خسارتی برای این آفت نمی‌توان متصور بود ولی باغداران نباید باغ‌ها را به حال خود رها کنند.

 

زاغی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین توصیه ما به باغداران نصب تله‌های فرمونی و جمع‌آوری میوه‌های ریخته و دفن آن است.

 

 وی در پایان گفت: موضوع دیگر اینکه باغداران میوه‌های رسیده را برداشت کرده تا میزبان آفت  نشود./فارس


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.112 seconds.