.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران رتبه اول دیابت در کشور را دارا است
معاون تحقیقات و فناوری علوم پزشکی مازندران گفت: مازندران رتبه اول ابتلای به دیابت در کشور را دارد و این بیماری طیف وسیعی را درگیر کرده است.

به گزارش شمال نیوز،  محمد سعیدی پیش ازظهر سه شنبه در کمپین غلبه در دیابت با بیان اینکه یکی از مراکز تحقیقاتی در دانشگاه علوم پزشکی مرکز تحقیقات دیابت است، گفت: براساس آمار استان مازندران رتبه نخست دیابت در کشور دارد و این بیماری طیف وسیعی را درگیرکرده است.

 

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما پیشگیری است،افزود: مرکز تحقیقات و معاونت پژوهشی با همکاری معاونت غذا و دارو کمپین غلبه بر دیابت را با هدف آشنایی مردم با دیابت و اندازه گیری قند خون برگزار کرده است.

 

سعیدی باتاکید بر اینکه بسیاری از افراد از بیماری خود اطلاعی ندارند، ادامه داد: علائم بیماری دیابت دیر بروز می کند و ما کمتر به علائم آن توجه می کنیم که در صورت عدم درمان فرد دچار عوارض جبران ناپذیر می شود.

 

وی به نقش تغذیه و فعالیت بدنی در کاهش ابتلا به دیابت اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر الگوی غذایی ما تغییر و پرکالری شده است که سبب افزایش وزن می شود که یکی از فاکتورهای ابتلا به دیابت است.

 

وی به کاهش فعالیت بدنی به ویژه در بین سالمندان اشاره کرد و افزود: برخی افراد فکر می کنند با افزایش سن فعالیت بدنی باید کاهش پیدا کند در حالی که در این سنین حجم عضلات کاهش پیدا می کند که تبعات مختلفی دارد به همین دلیل باید فعالیت افزایش پیدا کند.

 

سعیدی با بیان اینکه فعالیت بدنی نیاز به تجهیزات گسترده نیست، ادامه داد: در بوستان ولایت فضای مناسبی برای فعالیت بدنی فراهم شده و در سال های اخیر نیز شهرداری ساری در ایجاد فضاهای مناسب اقدامات خوبی انجام داده است و وظیفه سایر دستگاه ها نیز تشویق مردم به فعالیت بدنی است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.078 seconds.