.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندرانی ها ۱۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند
رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران با اشاره به رشد ۷۶ درصدی پرداخت زکات در استان اظهار داشت: مردم نیکوکار استان امسال بیش از ۱۱ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند.

به گزارش شمال نیوز،  مهدی بریمانی اظهار داشت:مردم نیکوکار استان  ۱۱میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات در شش ماهه نخست سال جاری پرداخت کردند .

 

وی با اشاره به اینکه زکات از مهم ترین فرایضی است که در بسیاری از موارد درکنار نماز در آیات قرآن کریم بر آن تاکید شده است، افزود: مبلغ جمع آوری شده زکات برای امور فقرا ، نیازمندان و پروژه های عمرانی هزینه شد.

 

بریمانی تصریح کرد:زکات جمع آوری شده بیشتر شامل برنج،گندم، جو وزکات فطره بوده و حدود  ۹۸ درصد مبالغ جمع آوری شده شده تحت عنوان زکات حمایتی برای مددجویان و نیازمندان در بخش مسکن، جهیزیه، سرویس بهداشتی و معیشت هزینه شده است.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد مازندران با بیان اینکه مابقی زکات در بخش عمرانی هزینه شد، گفت: بیشترین زکات جمع آوری شده به ترتیب در شهرستانهای بابل، ساری و آمل  بوده است.

 

وی با اشاره به اجرای طرح شورای زکات در روستای های مازندران گفت: از تعداد هزار و ۹۱۷روستا که قابلیت تشکیل شورای زکات را دارند در ۱۴۰۰روستا این شورا ایجاد شد و در حال حاضر ۷۳ درصد روستاهای مازندران دارای شورای زکات هستند.

 

بریمانی گفت: زکات جمع آوری شده در روستاها برای نیازمندان همان روستا هزینه می شود که طی شش ماهه نخست امسال  ازمجموع زکات جمع آوری شده ، سه میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان آن از طریق شورای زکات روستاها جمع آوری شده است.

 

بریمانی با تقدیر از همراهی مردم  نوعدوست و نیک اندیش مازندران خاطر نشان کرد:ارتباط چهره به چهره مسئولان زکات با خیّران وکشاورزان ،تشکیل جلسات شورای زکات شهرستانها با حضور امام جمعه وفرماندار و...از جمله برنامه های جمع آوری زکات بوده است./مهر


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.082 seconds.