.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نوبخت: بودجه ۹۹ در دو نوبت به مجلس ارسال می‌شود
رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: بودجه کل به دو بخش تقسیم شده و در دو زمان ۱۵ آبان و ۱۵ آذرماه به مجلس ارسال می‌شود.

به گزارش شمال نیوز، محمدباقر نوبخت در پایان جلسه اخیر ستاد بودجه گفت: به همراه لایحه بودجه، سه برنامه عمرانی، اشتغال و یارانه‌های پنهان و آشکار خواهیم داشت که درباره این موارد در سیزدهمین جلسه ستاد بودجه تصمیم گیری شده است.

 

وی با بیان اینکه امسال سه برنامه دوساله به همراه لایحه بودجه تقدیم مجلس می‌شود، افزود: بر این اساس، قرار شد لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ به صورت دوسالانه تنظیم شود. یعنی هم ارقام و پیش بینی‌های منابع و مصارف سال ۱۳۹۹ و هم پیش بینی سال ۱۴۰۰ را با هم داشته باشیم.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه، گفت: در این لایحه همه منابعی که حاصل از فروش نفت است خارج می‌شود؛ بنابراین لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ بدون انعکاس درآمد‌های نفتی در منابع بودجه خواهدبود. نوبخت افزود: با حذف منابع نفتی از بودجه جاری، درآمد‌های نفتی که در سال آینده داریم، با توجه به اینکه نوعی واگذاری سرمایه‌ای است به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای برای طرح‌های عمرانی اختصاص خواهیم داد.

 

وی با بیان اینکه ما یک برنامه دوساله تهیه کرده‌ایم که برنامه عمرانی دولت برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ است، گفت: منابع طرح‌های عمرانی اولویت دار یعنی طرح‌هایی که می‌تواند در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به اتمام برسد و طرح‌هایی که مقام معظم رهبری و رییس جمهور در سفر‌های استانی، آن‌ها را مشخص کردند و همچنین طرح‌هایی که برای تعمیر و نگهداری و پرداختی کارمندان دولت از آن استفاده می‌کنیم و طرح‌هایی برای مناطق کمتر توسعه یافته به صورت ویژه، در نظر گرفتیم از منابع فروش نفت تامین خواهد شد.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: البته این همه منابع ما برای طرح‌های عمرانی نیست، بلکه سایر منابعی که از صندوق توسعه ملی، تسهیلات بانکی که برای طرح‌های مشارکتی لازم داریم نیز به آن افزوده می‌شود که در قالب برنامه عمرانی دولت به همراه لایحه‌ای که بدون منابع نفت تنظیم می‌شود تقدیم خواهد شد.

 

نوبخت گفت: به غیر از آن برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ یک برنامه اشتغال دوسالانه نیز داریم و در آن هر سال، حدود یک میلیون فرصت شغلی پیش بینی کردیم که حداقل دو میلیون فرصت شغلی در این برنامه دو سالانه ایجاد شود.

 

وی افزود:، اما اینکه از چه منابعی می‌توانیم این شغل‌ها را ایجاد کنیم و در چه فعالیت‌هایی امکان دارد این اشتغال ایجاد شود این همان کاری است که برای سال جاری انجام داده ایم و برای سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ نیز در نظر گرفتیم.

 

وی گفت: به جز این‌ها برنامه یارانه‌ها را نیز به مجلس تقدیم می‌کنیم که بر اساس آن برای مجلس و جامعه شفاف مشخص می‌کنیم که در اقتصاد ما چه مقدار یارانه می‌دهیم و آن‌ها را چگونه تفکیک می‌کنیم و چه مقدار به صورت بودجه قرار است به دستگاه‌های مختلف بپردازیم که به صورت جزء در برنامه مشخص شده است.

 

رییس سازمان برنامه و بودجه کشور با اشاره به اینکه، پایان این هفته، آخرین مهلت دستگاه‌های مرتبط برای اعلام بودجه شرکت‌ها است افزود: بودجه کل، به دو بخش و در دو زمان به مجلس ارسال می‌شود؛ در بخش نخست که ۱۵ آبان است بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و موسسات انتفاعی وابسته به دولت به مجلس ارایه می‌شود و در بخش بعدی، بودجه عمومی که شامل یک لایحه، یک سند اجرایی و سه برنامه عمرانی، یارانه‌ای و اشتغال است در ۱۵ آذر تقدیم مجلس شورای اسلامی خواهد شد./تسنیم


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.087 seconds.