.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نادرست درباره قلب!
ورزش منظم دلیل بر آن نمی شود تا یک رژیم غذایی ناسالم که حاوی غذاهایی سرشار از چربی های مضر برای قلب است را دنبال کنید.

به گزارش شمال نیوز، گاهی اوقات گفتن دروغ های مصلحتی چندان بد نیست. اما درباره وضعیت سلامت، صداقت بهترین گزینه است زیرا دروغ هایی هر چند کوچک که به خود می گویید، می تواند سلامت شما را در معرض خطر قرار دهد.

 

به گزارش سلامت عصر ایران به نقل از "اوریدی هلث"، قلب یکی از اندام های کلیدی بدن انسان است که وظیفه پمپاژ خون حاوی اکسیژن و مواد مغذی به سراسر بدن را بر عهده دارد. برای حفظ سلامت این اندام باید از دروغ های کوچک و باورهایی اشتباه که در ادامه به آنها اشاره شده است، پرهیز کنید.

 

کلسترول بد (LDL) خون من بالا است، اما سطوح کلسترول خوب (HDL) خونم نیز بالا است، پس دلیلی برای نگرانی وجود ندارد

اگر همزمان با سطوح کلسترول بد، سطوح کلسترول خوب خون شما نیز بالا باشد، در محدوده امن قرار ندارید. سطوح بالای کلسترول خوب (60 یا بیشتر) به آن اندازه نیست که بر سطوح بالای کلسترول بد (160 یا بیشتر) برتری داشته باشد. حدود یک دهه قبل، باور بر این بود که بالا بودن سطوح کلسترول خوب، انسان را از خطر دور نگه می دارد. اما مطالعات ژنتیکی جدید همانند موردی که در مارس 2018 در نشریه Circulation منتشر شد، نشان داده اند که احتمال افزایش خطر بیماری قلبی حتی در صورت بالا بودن سطوح کلسترول خوب خون نیز وجود دارد.

 

کلسترول خوب همانند یک ماشین جمع آوری زباله عمل می کند و کلسترول بد را از جریان خون به کبد منتقل می کند. کبد نیز کلسترول بد را راهی روده بزرگ می کند تا از بدن دفع شود. اما از نظر ژنتیکی، برخی افراد می توانند دارای سطوح بالای کلسترول خوب باشند که عملکرد درستی ارائه نمی کند، و بالعکس، برخی دارای سطوح پایین کلسترول بد باشند که عملکردی بسیار قوی دارد.

 

باید به این نکته توجه داشت که کلسترول خوب همانند یک نوشدارو عمل نمی کند. اگر هر یک از اعداد کلسترولی شما در سطوح مطلوب قرار ندارد، برای اصلاح این شرایط با پزشک خود مشورت کنید.

 

به طور خاص، به کلسترول کلی که شامل سطوح کلسترول خوب، کلسترول بد و تری گلیسیرید می شود، توجه داشته باشید. سطوح مطلوب کمتر از 200 برای کلسترول کلی و کمتر از 100 برای کلسترول بد هستند.

 

استاتین ها دارای عوارض جانبی مختلفی هستند، پس آنها را مصرف نمی کنم

استاتین ها می توانند موجب برخی عوارض جانبی شوند که از آن جمله می توان به دردهای عضلانی اشاره کرد. مطالعات نشان داده اند که دردهای عضلانی در 7 تا 15 درصد از بیمارانی که استاتین ها را مصرف می کنند، رخ می دهند. اما دردهای عضلانی همانند یک حمله قلبی یا سکته مغزی که می توانند در نتیجه سطوح بالا و کنترل نشده کلسترول بد رخ دهند، زندگی انسان را در معرض خطر قرار نمی دهند.

 

به واسطه کاهش سطوح کلسترول بد، استاتین ها نشان داده اند که از مرگ، حملات قلبی، سکته های مغزی و نیاز به جراحی عروق برای رفع انسداد سرخرگ ها پیشگیری می کنند.

 

افزون بر این، شما چند گزینه در اختیار دارید. اگر به واسطه مصرف یک استاتین با یک عارضه جانبی مواجه شده اید، با پزشک خود درباره امتحان کردن گزینه ای دیگر صحبت کنید. همچنین، به خاطر داشته باشید که برخی استاتین ها عملکرد بلند مدت دارند. بر همین اساس، اگر دو یا سه بار در هفته نیز آنها را مصرف کنید (ابتدا با پزشک خود مشورت کنید)، ممکن است از فواید کاهش سطوح کلسترول بد برخوردار شوید و این در شرایطی است که احتمال مواجهه با عوارض جانبی مصرف این داروها، مانند دردهای عضلانی، به حداقل می رسد.

 

من ورزش می کنم، پس می توانم هر چیزی را که دوست دارم مصرف کنم

ورزش منظم دلیل بر آن نمی شود تا یک رژیم غذایی ناسالم که حاوی غذاهایی سرشار از چربی های مضر برای قلب است را دنبال کنید. مصرف زیاد چربی هایی مانند چربی های اشباع و چربی های ترانس حتی در صورت ورزش منظم نیز می تواند سلامت قلب و رگ های خونی را در معرض خطر قرار دهد.

 

چهار جلسه 40 دقیقه ای ورزش در هفته و دنبال کردن یک رژیم غذایی سالم و متعادل آن چیزی است که پزشکان و متخصصات تغذیه توصیه می کنند.

 

در همین راستا، رژیم غذایی مدیترانه ای یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید زیرا سرشار از مواد غذایی سالم، مانند ماهی، سبزیجات، لوبیاها و روغن زیتون است و مصرف گوشت قرمز و الکل در آن محدود است. این رژیم غذایی توانایی خود در کاهش خطر حملات قلبی و سکته های مغزی را نشان داده است. به عنوان مثال، مطالعه ای در سال 2013 که در نشریه The New England Journal of Medicine منتشر شد، نشان داد که رژیم غذایی مدیترانه ای خطر بیماری قلبی‌عروقی را به میزان 30 درصد کاهش داده است.

 

از تخم مرغ پرهیز می کنم زیرا کلسترول برای قلب من بد است

مطالعات جدید نشان داده اند که کلسترول موجود در مواد غذایی سطوح کلسترول بدن را افزایش نمی دهد. مطالعه ای که در سال 2018 در نشریه The American Journal of Clinical Nutrition منتشر شد، نشان داد که مصرف تا 12 تخم مرغ در هفته نیز خطر بیماری قلبی در افرادی که در معرض خطر افزایش یافته ابتلا به این شرایط قرار داشتند - آنهایی که به پیش دیابت یا دیابت نوع 2 مبتلا بودند - را افزایش نداده است.

 

اما یک تخم مرغ حاوی تقریبا دو گرم چربی اشباع است که می تواند سطوح کلسترول بد را افزایش دهد. به طور کلی، این الگوهایی غذایی ما هستند که در سلامت کلی ما نقش دارند. در واقع، یک ماده مغذی به تنهایی نمی تواند سلامت انسان را تقویت کرده یا آن را از بین ببرد. در یک رژیم غذایی متعادل، دو گرم چربی اشباع، به ویژه با در نظر گرفتن دیگر مواد مغذی موجود در تخم مرغ، میزان زیادی نیست.

 

تخم مرغ یک منبع ارزان و در دسترس برای دریافت پروتئین است و همچنین این ماده غذایی منبع خوبی برای لوتئین است که این ماده مغذی توانایی خود در کمک به کاهش خطر سارکوپنی یا کم ماهیچگی، از دست دادن توده عضلانی مرتبط با افزایش سن، را نشان داده است. زرده تخم مرغ حاوی ویتامین ها و مواد معدنی مختلف، مانند فولات و منیزیم است که می توانند برای سلامت قلب مفید باشند. مصرف تنها سفیده تخم مرغ یک نصیحت قدیمی است، حتی اگر به بیماری قلبی مبتلا باشید. شما زمانی که یک تخم مرغ کامل را مصرف می کنید، بیشترین میزان مواد مغذی را از آن دریافت خواهید کرد.

 

اگر سطوح کلسترول بد خون شما بالا است، افزودن تخم مرغ به رژیم غذایی را باید با مد نظر قرار دادن رژیم غذایی کلی خود و حفظ کل چربی اشباع مصرفی به کمتر از هفت درصد از کل کالری دریافتی (140 کالری از یک رژیم غذایی حاوی 2,000 کالری) انجام دهید. اگر به بیماری قلبی مبتلا نیستید می تواند تا 10 درصد از کل کالری دریافتی روزانه خود را به چربی اشباع اختصاص دهید.

 

گوشت قرمز دوستدار قلب نیست، پس از مصرف آن پرهیز می کنم

گوشت قرمز بدون چربی می تواند فوایدی برای سلامت قلب داشته باشد. گوشت بدون چربی نمونه هایی هستند که تنها 2 گرم یا کمتر چربی اشباع در هر وعده مصرفی ارائه می کنند. گوشت قرمز بدون چربی منبع خوبی برای پروتئین و آهن هم است که این نوع از آهن به راحتی توسط بدن جذب می شود.

 

اگر قصد مصرف گوشت قرمز را دارید، نمونه های بدون چربی را انتخاب کرده و اندازه هر وعده مصرفی را به سه تا چهار اونس (85 تا 113 گرم) محدود کنید و همچنین به رژیم غذایی کلی خود توجه داشته باشید. اگر دو عدد تخم مرغ در وعده غذایی صبحانه مصرف کنید که حدود چهار گرم چربی اشباع ارائه می کند و یک وعده سه اونسی گوشت بدون چربی در وعده ناهار یا شام مصرف کنید با مشکل خاصی مواجه نخواهید شد.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.069 seconds.