.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
یوسف‌نژاد : انتقال آب دریای خزر به سمنان بحث‌های تبلیغاتی در دولت است
یوسف‌نژاد انتقال آب دریای خزر به کویر را در حال حاضر از سری بحث‌های تبلیغاتی در دولت دانست و گفت: هزینه کلی پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان بیش از 10 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، این اعتبار در حد کل اعتبارات عمرانی یک سال کشور است، با این وضعیت اقتصادی این اقدام ممکن نیست.
یوسف‌نژاد : انتقال آب دریای خزر به سمنان بحث‌های تبلیغاتی در دولت است

شمال نیوز: موج نارضایتی مردم و مسئولان استانی‌های شمالی در بحث انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی سوژه به روز رسانه‌ها شده است. برخی از مسئولان بنای این اقدام را بی‌تدبیری دولت‌هایی که به نوعی اصالت سمنانی دارند می‌دانند و برخی هم شوی انتخاباتی؛ که در این خصوص«علی اصغر یوسف‌نژاد» در گفت‌وگو با تیتر امروز انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی را اقدام غیر قابل اجرا دانست.

او به منابع متعدد و مستقل کارشناسی و دلایل مختلفی که در خصوص انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی اظهار نظر داشتند استناد کرد و گفت: آب را از ارتفاع منفی 27 باید انتقال دهند به بالای هزار متر، انتقال آب دریای خزر به سمنان امکان پذیر نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی به آسیب‌های اقلیمی و اکوسیستمی که از قبل انتقال آب دریا به کویر صورت می‌گیرد اشاره کرد و افزود: این مسئله ارتباطی به محیط زیست ندارد که رئیس سازمان محیط زیست جلودار و پیشاهنگ این قضیه شده است. محیط زیست یکی از اداراتی است که از آن استعلام می‌شود.

این مسئول متولی انتقال آب دریای خزر و تمامی فعالیت‌های این حوزه را بر عهده وزارت نیرو دانست و یادآور شد: وزارت نیرو مرجعی است که در رابطه با انتقال آب دریای خزر تخصصی اقدام می‌کند. آخرین نظر وزیر نیرو این بود که در رابطه با انتقال آب دریای خزر هیچ اتفاقی نیفتاده است؛ فقط جلسه‌ای با ادارات کل حفاظت محیط زیست استان‌ها برگزار شد.

یوسف‌نژاد هزینه کلی پروژه انتقال آب دریای خزر به سمنان را بیش از 10 هزار میلیارد تومان دانست و اضافه کرد: این اعتبار در حد کل اعتبارات عمرانی یک سال کشور است، با این وضعیت اقتصادی کشور این اقدام ممکن نیست.

او با بیان اینکه دریا برای مردم استان‌های شمالی شغل ایجاد کرده است، گفت: 10 هزار نفر در دریا اشتغال دارند؛ نباید امنیت شغلی به مخاطره بیفتد.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه میکرو ارگانیزم‌های موجود در دریا خوراک موجودات آبزی را تامین می‌کنند، این زنجیره غذایی نباید مورد آسیب زیست محیطی قرار گیرد، افزود: به زعم برخی صاحب نظران انتقال آب دریای خزر به سمنان برای بزرگ‌نمایی، دخالت فردی و تاکید برای نادیده گرفتن دلایل کارشناسی است؛ در این خصوص نمایندگان استان‌های شمالی، مسئولان استان، سازمان‌های مردم نهاد و دانشگاه‌ها موضع گیری خوبی داشتند.

یوسف‌نژاد انتقال آب دریای خزر به کویر را در حال حاضر از سری بحث‌های تبلیغاتی در دولت دانست و تصریح کرد: متاسفانه بحث‌های تبلیغاتی و غیر کارشناسی بر این موضوع حاکم شده است؛ انتقال آب دریای خزر را منطقی نمی‌دانیم و اجازه همچین کاری را نمی‌دهیم.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 2.726 seconds.