.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
انتقال آب خزر به سمنان ابعاد جدیدی یافت؛
در جلسه معاونین سازمان و مدیران کل محیط زیست مازندران و سمنان و نماینده وزارت نیرو چه گذشت ؟ + صورتجلسه
شمال نیوز : نامه‌ای که کمتر از ۲۴ ساعت پس از امضای آن، عیسی کلانتری نامه موافقتش با این طرح را امضا کرده و به وزارت نیرو فرستاده و رونوشتش را برای استحضار تقدیم رئیس دفتر ریاست جمهوری کرده است. موضوعی که درویش تاکید دارد تلاش کلانتری برای ممانعت از خواسته شدن عذرش توسط رئیس جمهور است!....
در جلسه معاونین سازمان و مدیران کل محیط زیست مازندران و سمنان و نماینده وزارت نیرو چه گذشت ؟ + صورتجلسه

شمال نیوز: طرح انتقال آب خزر به سمنان که از مدت‌ها پیش کانون مباحثه‌های فراوان فنی و زیست محیطی است، حالا در آستانه مجادله‌هایی متفاوت است. بحث و جدل‌هایی که اگر بشنویم به شکل گیری پرونده قضایی منجر شده، جای تعجب ندارد!

  به گزارش شمال نیوز به نقل از تابناک، حدود یک هفته بعد از انتشار نامه‌ای که امضای عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان ذیل آن نقشه بسته بود و حکایت از موافقت وی و مجموعه تحت امرش با اجرای طرح انتقال آب از دریای خزر به فلات مرکزی ایران داشت، حالا ابعاد تازه‌ای از ماجرا برملا شده است.   مشاور وزیر طرح ابهام کرد، محیط زیست انگ «عوام گرایی» و «ژست روشنفکری» زد!
ماجرا از یادداشتی شروع شد که یکی از مدیران سابق سازمان محیط زیست منتشر کرد و به آن تصویر صورتجلسه‌ای پیوست شده که حکایت از عدم موافقت امضاکنندگان با این طرح دارد. یعنی سه معاون سازمان حفاظت محیط‌زیست، دو مدیر کل حفاظت محیط‌زیست سمنان و مازندران و نماینده وزارت نیرو صورتجلسه‌ای را امضا کرده اند که در آن تنها مباحث مطرح شده آمده و هیچ کدام از چهار گزینه «موافقت»، «موافقت مشروط»، «مخالفت» و «طرح مجدد» تیک نخورده است.
البته این تنها نکته‌ای نیست که محمد درویش از آن رونمایی کرده که در ادامه، نامه دیگری با امضای مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست آمده که به تاریخ ششم شهریورماه و خطاب به همتای وی در وزارت نیرو است و در آن سلسله ابهاماتی درباره این طرح یادآوری شده و از وزارت نیرو خواسته شده تا به این ابهامات پاسخ دهد.
فصل آخر ماجرا هم که نامه‌ای است که روز هفدهم مهرماه منتشر شد و به وضوح مخالفت اداره کل منابع و آبخیزداری استان مازندران با این طرح مورد تاکید قرار گرفته است. نامه‌ای که کمتر از ۲۴ ساعت پس از امضای آن، عیسی کلانتری نامه موافقتش با این طرح را امضا کرده و به وزارت نیرو فرستاده و رونوشتش را برای استحضار تقدیم رئیس دفتر ریاست جمهوری کرده است. موضوعی که درویش تاکید دارد تلاش کلانتری برای ممانعت از خواسته شدن عذرش توسط رئیس جمهور است!   مشاور وزیر طرح ابهام کرد، محیط زیست انگ «عوام گرایی» و «ژست روشنفکری» زد!
البته این پایان راه نبود و پس از این نامه، نامه دیگری منتشر شد که نام محمد فاضلی، مشاور وزیر نیرو ذیل آن به چشم می‌خورد و در حقیقت تلاشی برای تضمین برخی دیدگاه‌های درویش بود. اینکه مشاور وزیر هم بر این باور است که در صورتجلسه یاد شده اثری از موافقت به چشم نمی‌خورد و تنها تلاشی برای مکتوب کردن نتایج نشست‌های صورت گرفته است.
نتایجی از جمله اشتراک گذاری برخی مدل سازی‌های صورت گرفته پیرامون این طرح انتقال آب و ضرورت مشخص شدن میزان تخریب‌ها در صورت اجرای آن و مسائلی از این دست. با یادآوری یک نکته مهم و کلیدی که کلانتری در نامه موافقتش خطاب به وزیر نیرو، این موافقت را پیرو نامه‌ای اعلام کرده که به نظر آن نامه تقاضای وزارت نیرو در این خصوص و استعلام نظر سازمان حفاظت محیط زیست است، در حالی که این گونه نیست!
آن گونه که فاضلی تاکید کرده، در کمال تعجب، کلانتری پیرو نامه ابهامات طرح انتقال آب خزر به سمنان (همان نامه‌ای که تجریشی، یعنی معاون خودش به رشته تحریر در آورده و بالاتر ذکرش رفت)، با این طرح موافقت کرده است که بسیار جالب توجه است و از منظر نامه نگاری اداری، ابداعی عجیب و شگفت آور به شمار می‌آید. اشتباهی که می‌شود نامش را «گاف» معاون رئیس جمهور گذاشت؛ معاونی که سال‌ها وزیر بوده و رقم زدن چنین اشتباهی از او انتظار نمی‌رفت.   مشاور وزیر طرح ابهام کرد، محیط زیست انگ «عوام گرایی» و «ژست روشنفکری» زد!
سلسله مسائلی که می‌بایست به قاعده، به بازنگری در همه این فرایند موافقت با طرح منجر شده و دست کم، تصحیح اشتباه صورت گرفته را در نامه‌ای رسمی موجب شود، اما سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان ترجیح داده با اتخاذ موضعی عجیب، بر ابهامات بیافزاید و نشان دهد که بیش و پیش از وزارت نیرو و همه طرفداران ایده انتقال آب خزر به سمنان، مشتاق اجرای این طرح است.
این را می‌شود از بخشی از اظهارنظر سازمان حفاظت محیط زیست کشورمان دریافت که در پاسخ به طرح این ابهامات، تاکید کرده وزارت نیرو مخیر است در هر محلی که تشخیص داد، اقدام به انتقال آب کند و در این مورد به خصوص هم مشکلی پیش روی طرح ایشان نیست چراکه خط لوله انتقال آب می‌بایست از مجاورت خط لوله گاز –که قبلا کشیده شده- عبور کند و آنچه در باب مخالفت با این طرح گفته می‌شود، مد این روزهاست و ناشی از عوام گرایی و ژست روشنفکری گرفتن!
لغاتی که برخی شان مدتی است در پاسخ‌های سازمان حفاظت محیط زیست به منتقدان تکرار می‌شود و ظاهرا استعمال آن‌ها برای منکوب کردن منتقدان ادامه خواهد داشت، مگر آنکه مشاور وزیر نیرو قصد طرح شکایت قضایی بابت این توهین و اتهام کند که در آن صورت، اتفاقی به غایت جالب توجه رخ خواهد داد؛ اینکه پرونده طرح انتقال آب به فاز قضایی کشیده شود تا مشخص شود مخالفت با این طرح، عوامانه و ژست گرفتن است یا موضوعی فنی و مهم در آینده کشور؟!
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 29 مهر 1398
لطفا"به صورتجلسات مربوط به شاه سابق که توسط تیمسار نصیری رئیس ساواک که اهل سمنان است توجه نمایید ایشان با آن همه قدرت موفق به این کار نشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عادل 29 مهر 1398
این خیانت آشکار به مردم مازندران است ، چشم یوسف نژاد و دامادی روشن ، احتمالاً پیمانکار ی این پروژه را خودشان می گیرند چون مردم به اینها دیگر رای نمی دهند . علی برکت الله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 29 مهر 1398
چرا منابع طبیعی مازندران - ساری از ابتدا با انتقال آب دریای خزر مخالفت نکرد؟؟؟
منابع طبیعی مازندران-ساری باید جواب گو باشد
ناشناس 29 مهر 1398
این یک خیانت به استانهای شمالی بخصوص استان مازندران است و هیچ کس به فکر این استان نیست زمان بودجه دادن می شود مازندران در آخر جدول قرار دارد . زمانی که بخواهند چیزی را از بین ببرند و نابود کنند مازندران در صدر جدول قرار دارد .
نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی خسته نباشید
نا شناس 30 مهر 1398
باید هم جنس خود راشناسایی کرد- نام و امضا مدیر کل محیط زیست مازندران آقای ابراهیمی کارنامی که اهل همان منطقه می باشددر نامه می باشد - پس وای به حال مازندرانی ها ! - چرا مدیر کل محیط زیست بابت اعتراض جلسه را ترک نمی کرد؟- حتما می ترسید که پست مدیر کلی ار از دست دهد! ----از ماست که بر ماست--
نا شناس 30 مهر 1398
این کار خیانت به کل مردم ایران است نه فقط مازندران . سمنان مشکل دارد قبول یک کار اساسی بکنید متخصصین دور هم جمع کنید و یک تصمیم درست بگیرد . بعضی از سازمانها مثل محیط زیست و سازمانهای امنیتی نباید سیاسی بازی بشه .محیط زیست باید یک آدم متخصص دانشگاهی باشد نه آقای کلانتری همه جا پست گرفته ..
ناشناس 1 آبان 1398
زمان جنگ مازندران خط شکن است زمان بوجه دادن مازندران فراموش می شود زمان انتخابات مازندرانی ها شهید پرور می شوند آقایان نمایند کمی به فکر خودتان باشید کار کنید رای بیاورید پول خرج نکنید

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.053 seconds.